Reakcia na: balky #4153:
Áno, zastávky za križovatkou sú velmi výhodné , "zozbierajú" mi všetky linky v požadovanom smere. Ale oni by zostali.
To čo ja chcem sú pridané zastávky. Práve preto, aby ludia s taškami nemuseli utekať až na južnú ,keď už stojí ich spoj u semaforu u dargova. Proste si nastúpia už tam, tiež preto,aby sa s taškami nemuseli ťahať až na južnú. A keď práve nič neide, nemajú ťažké tašky a chcú využiť prípadný skorší príchod trojky, tak sa prejdú až na južnú. A ešte aby mali prehlad, tak by nebol problém dať na vývesku aj cp L3 s dorazným oznamom ,že má zastávku x metrov na Južnej. To sa bežne robí a V TOM vidím ústretovú službu cestujúcim.
Pred domom techniky nechcem zrušiť zastávku, kludne by som pridal smer aj opačne - skvelé pre prestup na bus smer palackého.
KVKV
Zdržanie v jednej zastávke je cca 1,5min max! pokial nenastanú extra problémy, to zn. ,že čisto teoreticky keby sa v úseku amfit.-terasa-no-krásna pridalo 5 zastávok ,tak k celkovej jazdnej dobe je to len 7-8 min. Na kratších trasách by to vložením jednej zastávky prakticky vobec nevadilo. Čo vadí ,hlavne pre staršiu generáciu, je zrušenie tradičných zastávok, naviac pokial boli na atraktívnych miestach. (napríklad na Kuzmányho mi vadí, že neobnovili zastávku u Šrobárovej, pritom je to jedna z centrálnych ulíc ,pešia spojnica k samému "zlatému krížu" centra mesta)
Prechod električky zastávkou bez zastavenia je výhradne košická výnimka, nepoznám mesto SK,CZ,D,A,HU... kde by niečo také bolo. Dokonca je povinnosťou vodiča zastaviť aj pri manipulačnej jazde bez cestujúcich! V Prahe je to nariadené.
Vynechávanie zastávok autobusmi niektorých liniek , napr z uss, Šace, vzdialených sídlisk je pochopitelné, slúžie ako rýchle napájače prestupných bodov.
ale pokial je zastávka zriadená, mala by byť v oboch smeroch bez rozdielu dop.prostriedku.
ad Kaufland, Baumax.
Tak tu máme zrejme iné uvažovanie, uhol pohladu.
DP je mestský podnik a je povinnosťou mesta a dp zabezpečiť kvalitnú mhd do obytných a priemyselných zón, nákupných a kultúrnych centier. DP by mal sám iniciativne vyhladávať a ponúkať atraktívne miesta a trasy spojenia.
Zriadením spomínanej zastávky by na L5 a LR stúpol počet cestujúcich.
Pokial sa dp bude riadiť heslom, "keď tam chcú zastávku alebo linku, tak nech si to zaplatia" tak to je poprenie samotnej podstaty mhd a povedie to ku kolapsu.
""DPMK nemá dôvod na dobudovaní zastávky trvať""- Veď to je hrozná veta ! Pokial ju vyslovil niekto z vedenia dp ,tak by tam už nemal čo hladať!