Reakcia na: Vladimír #4170:
Čo sa týka trasy L52 v roku '89, to by bola v súčasnosti iba zbytočná, v prepočte takmer 900 m dlhá obchádzka. Cez Južné nábrežie je to iba o cca 750 m viac a ak by to mala byť neexpresná linka, obslúži naviac až 8 zastávok, čo by prinieslo viac úžitku a lepšie obslúženie v danej presmerovanej trase.
Hádam si nemyslíš, že by bolo problémom, aby na stanovištiach pred Slovanom zastavilo za hodinu o cca 3 spoje naviac. Podľa mňa to nepredsavuje žiadnu prekážku, rovnako ako odbočenie na Rooseveltovu cez Hlavnú. Nehovorím pritom o výhľadovom riešení, ktoré je ešte pomerne ďaleko, ale o súčasnom stave.
Ale samozrejme, to sa nedá, to nepripadá do úvahy, to absolútne nejde...
Sarko
Zaujímavá história zastávok na NO. Čo sa týka ich prípadného preusporiadania, jednoznačne by som sa priklonil k ich reorganizácii. Reálne by som si to s prihliadnutím na budúcu výstavbu obchodného centra a pešej zóny pri Slovane, predstavoval takto:
- ponechanie zastávok pred Dargovom (smer Dom umenia) a pred Slovanom (smer žst.)
- zrušenie zastávky pred Domom techniky (smer VSS)
- zriadenie nových zastávok pred Dargovom (smer žst.+VSS) a pred Slovanom (smer Dom umenia+VSS)
- dobudovanie ostrovčeka pred Dargovom v smere na žst. a potiahnutie až k hrane križovatky Štúrova-Mojmírova
- určenie podmienky pre linky 2, 5, 6 a R1, ktoré budú zastavovať na oboch pároch zastávok Nám. osloboditeľov (odpadne uvažovanie, kde ktorá linka stojí a na ktoré stanovište sa presúvať)
Napadol mi aj drahší, ale asi sci-fi variant:
- ponechanie iba zastávky pred Dargovom (smer Dom umenia)
- zriadenie zastávky pred Dargovom (smer žst.+VSS)
- zrušenie ostatných stanovíšť (pred Slovanom a Domom techniky)
- výstavba vetvy električkovej trate od križovatky Južná tr.-Požiarnická, cez Vojvodskú, Mlynársku a Zborovskú s pripojením oproti križovatke Štúrova-Murgašova v dĺžke cca 700 m
- v uvedenom úseku by premávala iba L3, pričom pred Dargovom by sa tak stretali a na dvoch zastávkach zastavovali všetky linky