Na akej urovni je dohodnute znizovanie rocnych vozkm? Nemala by sa tato zavazna otazka riesit na MZ (alebo aspon na komisii dopravy), a ako to ze takto rychlo sa o tom rozhodlo? Odkial sa vzali tie cisla cca 0.5 mil vozkm rocne, podla coho to vypocitali? Za pripadnu odpoved dakujem.
týmto celým príspevkom si poukázal, že nie len ty ale všetci ostatní mudrlanti hovoria o veciach o ktorých nevedia ani prd. Neviem ako môžeš vedieť čo je pre také sídlisko dôležité keď si nikdy nebol. A to ešte v dňoch školského vyučovania. Robiť zo seba machra písaním intervalov a riešení ako ušetriť vie každý, ale ponúknuť reálne riešenie ... to už nevieš.
Tvoje "riešenia" podľa mňa vyznejú asi takto :
nedajme linky okolo sídliska, ušetríme jeden či dva busy ... uáááu ... čo tým získame ? vyriešil by sa nedostatok výpravy ?? určite nie . ale to že min. 10 000 ludí by muselo prechádzať pol kilometra ku dvom zastávkam to ti asi neprekáža.
A nakoniec podľa tvojho modelu by MHD vyzerala asi takto :
THC z hora ? načo všetko z dola, nech si ludia chodia ako blbí dolu
Furča ? exnárová a lingov sú tiež nepotrebné.
Jazero : tiež zbytočná zachádzka.
ta takto by som mohol pokračovať, a zistili by sme že máme super výpravu bez chýb, no polovica busov by stála v depe a vodiči by hrali karty dakde v bare.
a ludia by chodili k zástavkam 500 od domu ako kedysi v 19 stoč.
Na Trebisovskej nie je len lokalna ZS ale gymnazium a 8-rocne gymnazium takze az tak malo deti tam nechodi.. A na Michalovsku rozhodne nezachadza kvoli skole (tak ako pise Dispecer) pretoze pre deti zo skoly je vhodnejsie chodit na zastavky Trebisovska alebo Domino..
K (ne)spusteniu liniek 51 a 53:
Zaujímavé je, že CP linky 53 (s platnosťou od 2.9.2008), ktorá pravdepodobne jazdiť nebude bol včera poobede ešte stále visel na zastávke Belehradská a mám taký tušák, že aj na Hanojskej, inde netuším, ale CP linky 51 som ešte furt nevidel, či už v papierovej, alebo elektronickej forme... ?
(17 - Michalovská): Vieš, kedysi, ešte za starého linkového vedenia, tamojší duochodcovia (týmto pozdravujem eMareqa) si vyprotestovali túto zastávku a zachádzku linky 17 k nej... ? A čuduj sa svete, tá zachádzka existuje ešte furt... ?
Menšia oprava, zabudol som na L54. Chýbajú tam 4 spoje, to je dokopy 38 spojov.
Ako by to malo byť od 2.9. podľa emareqa, tzv. po doplnení zoškrtaných spojov, ale stále premávka ako cez dni bez šk.vyuč.:
linka - interval - spoje
L10 - 12 - 5
L18 - 12 - 5
L27 - 12 - 5
L34 - 12 - 5
L51 - 12 - 5
L53 - 0 - 0
L54 - 15 - 4
L56 - 30 - 2
=======
spolu 31 spojov
Aj keď ťažko porovnávať počet spojov, keď ich kapacita je rozlišná.
noo, to co ty nazyvas zachadzku (azijska+europska tr. ) by som ja skor nazval obsluha sidliska. Predpokladas ze 2/3 byvaju v starych tahanovciach z toho 1/3 naspodku mimo dosahu akcnych radiusov zastavok.. neni celkom pravda, dole v starych tahanovciach su sluzby, tam vela ludi nebyva.. apropo pred vyse 10timi rokmi islo vsetko vrchom (tusim len 53 isla spodkom) a nikomu zo starych tahanoviec nechybala zastavka na spodku (pravdaze vtedy este nove tahanovce neboli). No a v praxi tie linky co si popisal , no co ja viem.. ,mne sa skor paci riesenie THC super linky.
Ked uz sa bavime o zachadzkach, to prosim vas pre koho je zachadzka na L17 na michalovsku ??!!! to je turbo zachadzka typu: "aha, tade sme isli predchvilou". A nech ani nenapadne niekoho argumentovat skolou (trebisovska), na novomeskeho su dve skoly a nic tam nezachadza.
Písal si aj o tom, že keď chceme zmeniť interval na linke 10 z 12 minút na 6 minút usporíme 2 spoje, to je o 2 vodičov menej. Ale potom ti bude treba namiesto tvojich 5 vodičov 10 vodičov, ktorých nemáme. Je ľahko hovoriť o úspore 2 kusy, keď musím pridať ďalších 5, aby som 2 usporil. Rátal si tam aj prestávky vodičov, lebo oni ti nebudú kolečkovať bez prestávky 4,5 hodiny.
Ja som rátal podľa plánovaného a aj prezentovaného linkového vedenia od 2.8.., nie od 4.8.
linka - interval - spoje za hod.
L10 - 12 - 5
L18 - 12 - 5
L27 - 12 - 5
L34 - 10 - 6
L51 - 12 - 5
L53 - 10 - 6
L56 - 30 - 2
=======
spolu 34 spojov
Teraz ti poradím len jedno. Skús si prísť nastúpiť 3.9. do tých 23 spojov ráno. Garantujem ti že takú plnku si ešte nevidel. Ako už "5" písal, ak sa na THC nepridajú spoje a nepustia expresy deti sa nedostanú do škôl ľudia do práce, to znamená že 23 spojov, z ktorýchsi vychdázal je žalsotne málo treba omnoho viac. Zjavne nepoznáš problém tohto sídliska, keď dokážeš napísať toto:
1.) z madridskej by v spicke chodila jedna linka s 10 min inervalom z madridskej po americkej triede
2.) dalsia by chodila s 10 min intervalom z bruselskej po americkej triede
3.) po azijskej triede s intervalom 10 minut
4.) moze zaviest nejaka linka v trase terajsej 25 z hanojskej s intervalom 20 min.
Komentár:
2.) aký je jej zmysel, to je taká úspora pri zachádzke na madridskú 2 min tam a 2 min naspäť?
3.) jedna linka?? si sa zbláznil?
4.) myslím že nemá zmysel
To čo si navrhol spôsobí také komplikácie, zmätok a problémy v cestovaní, že radšej budeme ak ten jeden spoj čo si škrtol nepôjde.
Skoro som zabudol na pointu. Chcel som ukazat len to, ze ak nepojdu vsetky linky vrchom, tak sa da usetrit na vyprave, potrebe vodicov, ktorych je kriticky nedostatok, a aj vozokilometroch, pricom kvalita obsluhy sidliska sa nezmeni, ba mozno aj zlepsi vdaka hustejsim intervalom.
Na tahanovciach nebyvam. A preto mi neide o to aby som nemusel cestovat okolo celych tahanoviec, ale o optimalizaciu linkoveho vedenia. Vysvetlim to na priklade: Linka 10 ma v rannej spicke interval 12 minut. Autobusu na tejto linke trva cesta z madridskej ku optime 36 minut, naspet 33 (zdroj cp), spolu je to 69 minut. Na to aby si na linke po ktorej ide autobus 69 minut mohol kazych 12 minut vpravit jeden potrebujes 69/12 =5,75 autobusov. Teda potrebujes 6 autobusov. Cesta z Bruselskej po Sofijsku trva autobusu podla CP 6 minut. Z Bruselskej na Budapestiansku to trva autobusu minutu. Na celej trase teda usetris 2x5=10 minut. Na to aby si na linke po ktorej ide autobus 69-10=59 minut mohol vypravit kazdych 12 minut autobus teda potrebujes 59/12=4,916 resp. 5 autobusov. Usetril si jeden autobus, ktory DP nemusi kupovat, opravovat a v idealnom pripade po desiatich rokoch vymenit. V idealnom pripade si usetril vodica, co znamena ze niektora linka nebude muset byt vypravovana nepravidelne. Ak chces skratit interval z 12 na 6 minut, uz si usetril vypravu dvoch autobusov. Linky, ktore su nosne (maju kratsi interval) by preto mali mat cim menej zachadzok, aby pri rovnakej vyprave mohli poskytovat cim vecsi interval, za predpokladu ze je dost vzkm.
Predpokladajme ze 2/3 obyvatelov sidliska byvaju v oblasti ohranicenej Azijskou, Americkou a Europskou triedou. Z toho je cca 1/3 mimo pesiu vzdialenost (400 m) od Budapestianskej a Bruselskej. Teda cca 1/5 az 1/4 celeho sidliska. Ak rano odchadza zo sidliska 23 spojov za hodinu, na obsluhu vyssie uvedenej casti sidliska by (odhiadnuc o kapacity vypravovanych autobusov) stacila jedna linka s 5 - 6 spojmi za hodinu, co je linka s 12 az 10 minutovym intervalom. V praxi si to predstavujem napr. tak, ze z madridskej by v spicke chodila jedna linka s 10 min inervalom z madridskej po americkej triede, dalsia by chodila s 10 min intervalom z bruselskej po americkej triede a psledna by chodila z hanojskej po azijskej triede s intervalom 10 minut. ak by blo treba obsluzit aj europsku triedu kvoli vnutrosidliskovej doprave napr. deti do skoly, tak sa moze zaviest nejaka linka v trase terajsej 25 z hanojskej s intervalom 20 min.
O obmedzenosti nemas co hovorit.Keby som byval na berlinskej je mi tiez jedno ci mi ide bus po americkej alebo dookola.Ale to Ty asi nepochopis.A ked tak velmi chces usetrit 2 sk tak je to chyba tvoja a nie dalsich 6000 ludi.Chod si peso tolko na poslednu zastavku a tam si nastup a cestuj az do tramtarie na 4 zastavkovy listok.Ale mi co si platime mesacniky chceme dopravu na urovni a nie ako nieaky dedincania ktory maju jednu zastavku v celej dedine a dochadzaju na nu.
zapchy na Mieri niesu 24 hodin denne, cas sa da usetrit, aa nie ani tak cas ako ten pocit ze sa memusis stale terigat nejakou okruznou obchadzkovou jazdou
Re #37596 pedro77: 34 je jedna z najnosnejsich a vytazenych liniek uz len preto ze ide cez 6 sidlisk a centrum, vedel by som si ju predstavit v sucasnej trase z THC s tym ze by koncila na KVP a z KVP ku Cassosportu celodenne nieco ako sucasna 54-ka. Zda sa mi zbytocne dlha, nevravim ze medzi KVP a VSA je nevytazena, ale nemusi sa tahat jedna linka z jedneho konca mesta na druhy cez treti koniec ?
s tou 56 cez cele sidlisko ja suhlasim, skor by molhi dat 53 spodkom ? a tak naokraj Madridska, to nieje smotanka ale taki isti obyvatelia THC ako TY
Re #37535 Peter55: vodic 5227 dnes rano dokonca volal do vysielacky aby bus pred nim cakal na prestupucich ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
t.p
Predpokladajme ze 2/3 obyvatelov sidliska byvaju v oblasti ohranicenej Azijskou, Americkou a Europskou triedou. Z toho je cca 1/3 mimo pesiu vzdialenost (400 m) od Budapestianskej a Bruselskej. Teda cca 1/5 az 1/4 celeho sidliska. Ak rano odchadza zo sidliska 23 spojov za hodinu, na obsluhu vyssie uvedenej casti sidliska by (odhiadnuc o kapacity vypravovanych autobusov) stacila jedna linka s 5 - 6 spojmi za hodinu, co je linka s 12 az 10 minutovym intervalom. V praxi si to predstavujem napr. tak, ze z madridskej by v spicke chodila jedna linka s 10 min inervalom z madridskej po americkej triede, dalsia by chodila s 10 min intervalom z bruselskej po americkej triede a psledna by chodila z hanojskej po azijskej triede s intervalom 10 minut. ak by blo treba obsluzit aj europsku triedu kvoli vnutrosidliskovej doprave napr. deti do skoly, tak sa moze zaviest nejaka linka v trase terajsej 25 z hanojskej s intervalom 20 min.