Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Alfonz Halenar #36362:
Posledny odsek vo Vasom prispevku. To je jeden z principov, ktory v modernej MHD nema miesto.
Reakcia na: djscorpion #36361:
Citát: Fakt to chcem vidieť... podľa mňa by tam boli lepšie trolejbusy: Z hľadiska toho, že by tam boli proste lepšie , skratka by mi tam viac pasovali a mohla by sa tým zlepšiť trolejbusová trať. Šotopríspevok dňa.
Reakcia na: Alfonz Halenar #36364:
Program Vie CassoVie, čo to neVie je tu: http://www.kosice.sk/docuStore_getById.asp?id=4673 (ako worďácky dokument)

Výcuc z aktualizácie PHSR zo dňa 26.6.2008

4.1.10 Oblasť Doprava
Základný komunikačný systém mesta, ako základný nástroj riešenia dopravných možností mesta, nie je dokončený. S narastajúcou motorizáciou výrazne stúpa dopravný tlak na stred mesta a tým najmä na potrebu riešenia statickej dopravy / parkovania, a hoci sa zlepšilo vybavenie križovatiek svetelnými signalizačnými zariadeniami, dopravné vybavenie a dopravné značenie si vyžaduje permanentné finančne náročné zabezpečovanie. Následkom toho je neprehľadná dopravná situácia na komunikáciách, ktorú nemôžu vyriešiť zástupné riešenia. Prístup k riešeniam potrieb a problémov v oblasti dopravy v meste nenasvedčuje systémovosti a napĺňaniu zásady, že doprava je faktor a limit rozvoja mesta (napr. pri povoľovaní investícií je doprava často považovaná za "sekundárny" faktor). Zároveň sa znižuje aj bezpečnosť účastníkov cestnej premávky a zhoršuje sa stav životného prostredia.
Nepostačujúci komfort a kultúra cestovania zároveň s nedostatočnými podpornými mechanizmami preferencie MHD spôsobujú, že obyvatelia mesta ale aj ľudia dochádzajúci za prácou preferujú individuálnu dopravu pred hromadnou, čím sa zhoršuje stav životného prostredia a zároveň sa nárastom počtu motorových vozidiel komplikuje dopravná situácia (napr. dopravné zápchy na určitých frekventovaných úsekoch komunikácií).
Nevybudovanosť určitých typov dopravnej infraštruktúry (napr. záchytné parkoviská, parkovacie domy) v súvislosti s nárastom počtu motorových vozidiel a priestorovo obmedzeným centrom mesta (centrálnej mestskej zóny) spôsobuje neúnosný stav možnosti parkovania v tomto priestore.

5.2.6 Integrovaná doprava
Vysoký hospodársky rast, ktorý Slovensko v posledných rokoch zažíva nesie so sebou aj vyššiu intenzitu dopravy a to najmä cestnej dopravy. Vo veľkých mestách sa počet automobilov za posledných päť rokov takmer zdvojnásobil. Omnoho vypuklejším sa tak stal problém kongescie – hustoty premávky aj v meste Košice. Do popredia vystúpili otázky, ktorými sa zaoberá už Biela kniha EK z roku 2001 – dosiahnutie rovnováhy medzi modernizáciou verejných služieb a racionálnejším využívaním mestskej dopravy, zaručenie bezpečnosti na cestách, rozvoj vysokokvalitnej mestskej dopravy - podpora ekologickej mestskej dopravy.
Podmienkou nájdenia optimálneho rovnovážneho stavu medzi bezpečnosťou, mobilitou, spokojnosťou a ekológiou pre automobilovú dopravu je v prvom rade kvalitná dopravná infraštruktúra. Na zvyšovanie bezpečnosti dopravy je nevyhnutné dobudovať základný komunikačný systém, skvalitniť informačno-navigačný systém, dopravné značenia a signalizačné zariadenia. Znižovanie kongescie a posilňovanie ekologickej mestskej dopravy nie je možné bez zdokonaľovania statickej dopravy – budovania záchytných parkovísk a nových parkovacích miest v centre mesta. Alternatívne formy dopravy – pešia a cyklistická doprava môžu prirodzene prispieť k znižovaniu zaťaženosti dopravy a zvýšeniu spokojnosti obyvateľov mesta, preto je nevyhnutné dobudovať / vybudovať dopravnú infraštruktúru aj pre tieto alternatívne formy dopravy.
Rozvoj vysokokvalitnej mestskej dopravy - podpora ekologickej dopravy musí obsahovať zatraktívňovanie a zvyšovanie kultúry cestovania prostriedkami MHD a budovanie integrovaného dopravného systému. Integrované dopravné systémy (KIDS - Košický integrovaný dopravný systém, KORID - Košická osobná regionálna integrovaná doprava) pomôžu prepojiť električkovú dopravu so železničnou, rozšíriť elektrifikáciu MHD a prepojiť ju s letiskom.
Moderné prostriedky MHD musia mať vysokú preferenciu v mestskej doprave. Podpora MHD a zvyšovanie jej konkurencieschopnosti je cestou k prevencii nárastu a eliminácii individuálnej automobilovej dopravy a tiež k znižovaniu zaťaženosti životného prostredia. Na ochranu ŽP bude tiež potrebné budovať proti hlukové clony a využívať nové technológie a konštrukcie krytov vozoviek na znižovanie hlučnosti z automobilovej dopravy.

Hlavný cieľ:
Dopravná situácia v meste je prijateľná, atraktívna a bezpečná pre chodca, cyklistu, vodiča.

Ciele, opatrenia a návrh aktivít:
1. Zlepšiť dopravnú infraštruktúru a dopravné značenia v meste
o Dobudovanie Základného komunikačného systému mesta Košice a dôležitých dopravných investícií
o realizovať stavbu prepojenia Pereš – Lorinčík
o realizovať stavbu Suchodolinskej cesty
o vybudovať prepojovaciu komunikáciu ul. Klimkovičová
o vybudovať prepojovaciu komunikáciu - Popradská -Gemerská, III.etapa,
o vybudovať komunikáciu na Ľavobrežnej ulici
o upraviť Kavečiansku cestu
o zrealizovať obchvat Kavečany
o zrealizovať kruhovú križovatku Kostolianska
o komplexné riešenie dopravy na Festivalovom námestí
o rekonštruovať Slaneckú cestu
o zrealizovať obchvat Krásnej pri Hornáde
o zrealizovať mimoúrovňový uzol pri Sladovni
o prestavať Hviezdoslavovu ulicu na štvorpruhovú
o prepojiť - Masarykova – Prešovská – DH
o prepojiť - Kostolianska – sídl. Ťahanovce
o prepojiť Južné nábrežie - Jantárová
o Zlepšenie statickej dopravy na území mesta a vybudovanie záchytných parkovísk pred centrom mesta
o realizovať parkovaciu garáž na ul. Vodná a Kasárenské námestie
o realizovať parkovaciu garáž na ul. Strojárska a Senný trh
o realizovať parkovaciu garáž na vybraných väčších sídliskách (2-3 ročne)
o Vybudovanie/dobudovanie dopravnej infraštruktúry pre alternatívne formy dopravy, pre pešiu a cyklistickú dopravu
o cyklistické chodníky Čermeľ – Alpinka
o chodník a niky MHD na komunikácii III/050187 (Haniska-L.Dvor)
o chodník pozdĺž ul. Pri prachárni (združený)
o chodník pozdĺž Alejovej ul.(Carrefour - Č.rak)
o chodník na Moldavskej ceste
o cyklistický chodník Vodárenská - Palackého ľ.b.Hornádu
o riešiť prechod cyklistov pod mostom na Palackého ul.
o cyklistický chodník od kruhového objazdu Moldavská - USSteel Košice
o chodník pozdĺž cesty I/50 od Lingova po Herliansku 77
o Zvýšenie bezpečnosti križovatiek, prechodov pre chodcov a úsekov ciest s potenciálnym najvyšším ohrozením zdravia a života chodcov a cyklistov
o kamerový systém pre CSS
o koordinačné káble
o rekonštrukcia a výstavba križovatiek CSS
o sfunkčnenie obslužnej ústredne CSS

2. Zvýšiť konkurencieschopnosť MHD voči narastajúcej individuálnej automobilovej doprave
o Zatraktívnenie a zvýšenie kultúry cestovania MHD
o obnoviť vozový park DPMK (duotrolejbusy, CNG autobusy, nízko podlažné električky)
o zrealizovať kvalitné linkové vedenie, kvalitnú obslužnosť územia
o realizovať Integrovaný systém dopravy (IDSK)
- električková trať na sídlisko Ťahanovce
- prepojiť elektr. trate na trate ŽSR na Staničnom námestí
- upraviť jestvujúce elektr. trate v centre mesta
- napojiť priemyselný park Pereš a letisko Košice na
- rýchlodráhu
o Zavedenie podporných mechanizmov preferencie využívania MHD
o osadiť informačné tabule na zástavkách MHD
o preferovať prostriedky MHD cestnou svetelnou signalizáciou
o výstavba samostatných pruhov pre MHD

3. Zvýšiť účinnosť nástrojov a mechanizmov regulácie dopravy a dopravnej situácie
o Zavedenie systému rozhodovania a rozhodovacích mechanizmov v oblasti dopravy, ako limitujúce faktory a predpoklady rozvoja mesta
o upraviť/spresniť interné rozhodovacie postupy/zásady stavebných úradov
o Zintenzívnenie kontroly dodržiavania predpisov a disciplinovanosti účastníkov cestnej premávky
o účinná spolupráca s dopravnou políciou
o výučba dopravnej výchovy v predškolských a školských zariadeniach
o Zavedenie nástrojov regulácie dopravy a parkovania na celom území mesta, najmä však centre mesta
o realizovať dopravno - informačný systém

Do pozornosti dávam hlavne "podporu ekologickej MHD", nízkopodlažných električiek, preferenciu, duotrolejbusy. ?
starostovia kafrali do LV, tak to môžu svojim ovečkám vysvetľovať aj oni. V podstate z nich sa stali " hrdinovia ", lebo lobovali za cintoríny a nemocnice a sú to práve oni, kto spôsobil, že súčasné LV je také nemastné - neslané ( hoci to predchádzajúce bolo ešte horšie ).
Reakcia na: Alfonz Halenar #36362:
Treba voličom odkázať, že doba priamych liniek odvšadiaľ všade je pasé.

"Novy CP: kedze som nevidel co ma novy CP vyriesit - nemozem
sa pokojne postavit volicom a ziadat od nich viac prestupov.
Tak musim vydrzat ich namietky. Casto maju hlavu a paetu.
Takze preto ma zmysel debata nad CP v komisii DaV."

Ciele nového CP? Zlepšiť v rámci toho čo si mesto objednalo intervaly. To sa podarilo ako kde. Ale čo chcete overovať? Jednoducho odchody sú jasné a basta. Že sa narýchlo menili, lebo nie sú vodiči je chyba dopravcu. Tam sa pýtajte, alebo sa pýtajte Filipka(?) aj keď on by už po odvolaní z postu námestníka primátora nemal čo zastupovať valnú hromadu. Ale kedže nikto nikoho nového nevymenoval čo aj mal spraviť, tak ním bude asi stále on. Trasy liniek si vylobovali starostovia (pýtajte sa u nich).

Treba ľuďom vysvetliť o čom tá zmena je. Aj keď nečakám, že to hneď pochopia.
Pokoušíte se přistoupit na adresu http://www.viacassovia.sk/, která je nedostupná. Zkontrolujte, zda je adresa zadána správně, a pak zkuste stránku načíst znovu.
Ověřte, je-li Vaše připojení k Internetu aktivní. Zkontrolujte, pracují-li ostatní internetové aplikace (pokud ne, zřejmě jde o problém nesouvisející s Operou).
-
Toto vyssie ukazuje na primatora viac, nez vsetky billboardy,
za ktore ne/zaplatil cez volebneho financmajstra Kazimira
cash.
Reakcia na: Johny_SK #36287:
a ja som si tiez kde co na vlastne oci precital v predvolebnom programe Via Cassovia o vysostnom rieseni problemov s MHD... ?‍☠️ Keby vtedy boli vedeli... bla bla
Novy CP: kedze som nevidel co ma novy CP vyriesit - nemozem
sa pokojne postavit volicom a ziadat od nich viac prestupov.
Tak musim vydrzat ich namietky. Casto maju hlavu a paetu.
Takze preto ma zmysel debata nad CP v komisii DaV.
-
Krasna KVP: dobry napad s tym 20 SK listkom. Diky.
-
Zmienka o linke zahradkarske osady Dominikanske nema chybu.
Budem tlmocit aj spolu s vetvou na cintorin.
-
Ja ako poslanec potrebujem doveryhodneho cloveka z dpmk,
co sa neboji vopred oznamit ciele noveho CP a terminy, kedy
budu overovane. Potom mozem argumentovat ludom.
Ale ked si nik z noveho predstavenstva a DR nedal pri predstavo-
vani jediny ciselny ciel - ako ich mozme cakat teraz pri CP?
-
Zdrbat ludi je ta najhorsia cesta. Oni su zakaznici. Platiaci.
Ich nezaujimaju vnutorne pomery v dpmk. Chcu za svoje
peniaze servis.
-
Osobne nepovazujem nahananie sa za kratsimi intervalmi
za dobru cestu. Ludia maju dost rozumu, aby si cestu z A do B
naplanovali podla dobre urobeneho CP. Potrebuju sa ale
spolahnut, ze cestu AB vykonaju podla planu. A toto nefunguje.
Reakcia na: eMareq #36360:
Fakt to chcem vidieť... podľa mňa by tam boli lepšie trolejbusy: Z hľadiska toho, že by tam boli proste lepšie ? , skratka by mi tam viac pasovali a mohla by sa tým zlepšiť trolejbusová trať ?
A hej, v tom máš pravdu... chýbajú vodiči ?
Reakcia na: djscorpion #36359:
Veď keď sa nájde 700 miliónov. Vraj do roku 2013 by to malo byť. ?
Či sa teším? Keby boli vodiči, tak to nevyzerá tak blbo. Ale chápem, x rokov sa stále ponúkalo to isté, lebo nové by sme nepochopili a prestupy od MHD odrádzajú. Každá zmena so sebou nesie vlnu odporu, ale to prejde, snáď. ?

Re #36358 Ferkho: Iste, ale večer po 19.45, nie okolo 15.00 ? Takže niekto sa uklepol. ?
Reakcia na: eMareq #36356:
No tak to som fakt zvedaví na tie električky... nevieš, kedy by sa to malo začať stavať?
Inak smiem sa spýtať? Tebe sa asi páčia tie nové zmeny v MHD, však mám pravdu?
Reakcia na: eMareq #36339:
tu 19tku mam odfotenu v mobile, mozem ti ju poslat ked chces 🙂 vazne to zvlada za 24min podla CP 🙂
Reakcia na: eMareq #36356:
? ? ? ? ?
Reakcia na: Alfonz Halenar #36349:

1. Shop asistent sa môže sťažovať na dpmk@dpmk.sk, linkovevedenie@dpmk.sk alebo cez formulár na ich stránke.
3. Pani v linke 18 nech si vystúpi na zastávke kde stojí linka 71, 72 a tou nech zíde na Hodonínsku a tam nech si nastúpi na linku 17 alebo nech ide na Sokolovskú a tam nech prejde na druhú stranu a tam nech si počká na linku 17.
4. Kde nemajú priamy spoj? Na trh ku Merkúru či do koscela na Moyzesovej (odniesť farárkovi časť úrody a zároveň stihnúť omšu)? Nech sa páči, prestup na linky 2, 4 a žiadne remcání.
5. Ľudia z Krásnej majú priamy prípoj v podobe linky 9 potom na samoderžavnom magoriáte prestup na linku 71 alebo 72 (stíhajú). Alebo keď sa chcú vyvážať tak môžu ísť linkou 19 z Dneperskej. Nuž veď mesačník je na to - na neobmedzené cestovanie a neobmedzené prestupovanie.

"My poslanci sme navrhy ani nevideli. Ani v komisii Dopravy a vystavby."

Chválabohu! To by zase vyzeralo! Už vidím tie tlaky, aby sa spoje na linkách posúvali, lebo skupinka troch obyvateľov neustále remcá ako nestíha. Nech si privstane. Najprv sa starostovia miešajú do trás liniek v snahe urobiť "dobre" svojim so svojimi úchylnými požiadavkami a potom aj komisia dopravy a výstavby má kecať do cestovných poriadkov? Tak to snáď NIE!? Nechcete ich rovno robiť Vy (ako poslanci?)?

Re #36345 5: Čo taká zastávka ex OC Hornád, to je brzdič ako bejk. ?

Re #36347 djscorpion: Električka na Ťahanovce bude, ak si ju mesto z vlastných prachov zaplatí. ? Keďže vodiči trolejbusky nie sú, tak jazdia vodiči autobusky.
Reakcia na: Alfonz Halenar #36349:
? ? ? Toto je nova doba mate to co ste chceli ? ? ?
Reakcia na: t.p #36353:
oprava, 20 minutovym prestupom
Reakcia na: Alfonz Halenar #36349:

Vazeny pan poslanec, ocenujem, ze ako poslanec tlmocite naietky obcanov k novemu LV, ale niekedy je treba overit si fakty.

4.) A doteraz mali zahradkari priame spojenie kam ? Do krasnej ? Na jazero ? Ako pravidelny cestujuci na linke 13 vam mozem povedat, ze vecsina zahradkarov nastupovala na nam. Maratonca mieru. Tadial linka 22 jazdi.

5.) Pred niekolkymi rokmi som sa chcel dostat z krasnej na KVP okolo osmej vecer. Vyslo mi, ze by mi cesta trvala vyse hodiny, aj s 20 minutovym meskanim. Teraz cesta Lackova - Starozagorska, cas odchodu 20:00 trva 35- 39 minut, (zdroj http://tramz.net) tak ake zhorsenie ? Ano 17 Sk listok nestaci, ale 2x si ho kupovat nemusia. Staci ak si kupia 60 minutovy za 20 Sk. Vasu poznamku voci mesacnikom som nepochopil.
Reakcia na: Alfonz Halenar #36349:
pani v L18 sa uz mohla zobudit a zistit ze mame nove linkove vedenie ?
Reakcia na: absik #36350:
netreba zabudnut ani na posty, pretoze aj tam sa dochodcovia potrebuju dostat...
Reakcia na: Alfonz Halenar #36349:

"4. Zahradkari z Bankova nemaju priamy spoj. Uroda sa bude tazko prenasat. "

Tak toto nema chybu ? ? ?

Navrhujem pre zahradkarov priamu linku z Bankova s konecnou na Dominikanskom namesti. Autobusy by mali byt specialne upravene na prevoz zeleniny.
Druha vetva tejto linky by mala jazdit k obom nemocniciam, pricom vetva od Starej nemocnice by mala zachadzat az k Cintorinu....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.