Ale no... možno na to nevyzerám, ale ja som chápavý dosť
Ja som sa len chytil toho, že príspevky od Dimiho mohli vyznieť (aspoň pre mňa áno) v tom zmysle, že ak bude v Košiciach MHD zabezpečovať súkromník, tak sa preriedia spoje a cestovné pôjde hore a keď to bude zabezpečovať DPMK, tak to ostane aspoň tak ako je.
Pokiaľ je nám všetkým diskutujúcim jasné, že to, koľko spojov pôjde a koľko bude stáť cestovné závisí JEDINE A JEDINE od Mesta, a nie od podniku, ktorý to zabezpečuje, tak potom oukej, všetko je v poriadku.
Nuž, v BB to magistrát vyriešil tak, že si jednoducho žiadne výkony neobjednal, SADBB rob čo chceš a potom ešte vykrikovali o vysokých cenách a nevykúrených trolejbusoch...akoby som to živo videl pred sebou aj tuná ?
Isteže že sú, nedáme lebo _NECHCEME_. Musíte si na seba predsa zarobiť, alebo si zoberte úver. Pre vlastných "nemáme", ale cudzím rozdáme...
Re #35492 Vladimír: No veď ani nechce, ale ja im za to nemôžem, že to majú v hlavách popletené, lebo všetko v tomto meste musí fungovať na princípe trhu (samozrejme, ak príde kamarát, tak mu poskytneme čosi bokom, lebo trh to ešte nevyriešil). Len tak bude najlepšie - trh všetko vyrieši (ako z poučiek učebnicového ekonóma Mikloša). ?
Citát z Via Cassovia:
"Mestská hromadná doprava bude riešená výsadne na požiadavku cestujúcej verejnosti"
Lenže ak sú na Meste také nálady a myšlienkové pochody ako píšeš, tak to znamená, že je ÚPLNE JEDNO či to bude súkromník alebo DPMK. MHD pôjde do zániku tak či onak.
Ak toto mesto akceptuje, tak pochova samo seba.. Ludia nebudu jazdit MHD, ale autami, ktore budu tvorit siahodlhe kolony. O tom som uz popisal par romanov..
lenze takto to mesto Kosice nezmysla urobit. A co sa tyka mna ako sukromneho prepravcu, urobim si predsa sam svoje vypocty a prehlady, stanovim si linky a budem prevazat ludi. Preco by ma malo mesto usmernovat, akym sposobom to urobit ? Prave toto mesto nechce, ak sa ma niecoho zbavit, tak poriadne. A co sa tyka toho, ze mesto stanovi trasy a podobne, co myslis, zaplatia este dalsie peniaze naviac (okrem vykrytia strat pre dopravcu) za vyrobu linkoveho vedenia, kde ti treba monitoring pohybu ludi a podobne hovadiny ? Na to niekedy sluzilo UDI, ktore sa snazime nanovo spustit. Ale nemysli si, ze toto by Kosice urobili. Zabudni.. Ak niekomu predaju DPMK, potom mu povedia: robte si s tym co chcete, od nas love nebudu.. A padla.. A vtedy uz ceny listka VYSOKO zavisia od toho, ci tu bude alebo nebude sukromna spolocnost..
Lenže ak Mesto nechce dať na verejnú dopravu, tak musí zároveň akceptovať, že cena lístka bude skutočne oných 40 Sk alebo že v celých Košiciach bude jazdiť len zopár tržobne ziskových liniek.
Ešte raz... Mesto vyberie dopravcu, stanoví trasy a rozsah dopravy, stanoví ceny cestovného. Dopravca povie, čo ho to bude stáť. Rozdiel medzi tržbou a nákladmi + primeraný zisk pre dopravcu zaplatí Mesto Košice.
Re #35489 Irisb: Cena lístka nezávisí od toho, či dopravca mestský alebo súkromný. Cenu lístka stanovuje vždy objednávateľ, t.j. Mesto Košice. Ak sa MsZ rozhodne, že cena NO - KVP bude 40 Sk, stane sa... a to bez ohľadu, či to bude DPMK alebo niekto iný.
no ak sa mesto chce zbavit DPMK tak aby ho nemuselo dotovat, a nebudu mat zaujem ani vyrovnavat straty sukromnemu dopravcovi....budeme sa velmi cudovat, ked CL z NO na KVP bude stat 40 Sk ? ? ?
Mesto sa DPMK nezbavi len tak, pre nic za nic. Zbavit sa ho chcu preto, aby ho nemuseli dotovat. Vykryt samotne straty mozno mozu, tusim DPMK mal teraz 28 milionove straty, ale dotovat to 400 milionmi uz nebudu. Ak by museli, potom to z ruk nepustia. Jednoducho mhd bez dotacii neexistuje, ak to chcu poslanci takto riesit, potom si natlcu hubu o stenu. Ak sukromnik robi dopravu v prospech mesta, neznamena to, ze to mesto musi dotovat. Vyrovnat straty ano, ale dotovat to nie.
Nuž aký dopyt po doprave tam, tak taká ponuka. Príčiny aj riešenia sme tu už neraz opisovali, len akosi nie je vôľa to zmeniť (resp. je len vo forme sľubov ?)...
BTW, stále nerozumiem tomu, prečo sa ponechala víkendová R1 vrátane spojov L26 (aj keď viem kto na tom trval)? Mala sa pôvodne zrušiť. Zmysel tej linky sa dávno stratil (v súvislosti s reštrukturalizáciou v USS a potom aj v súvislosti s TZReisingerovinou).
Malá technická... Veolia a Connex je jedna a tá istá firma. Od 1.7.2008 sú všetky "Connexy" premenované na "Veolia Transport".
Ešte k tej konkurencii. Konkurencia samozrejme áno, ale nie takým divokým spôsobom ako v BB (tzv. na východoeurópsky spôsob), ktorí si žiaľ aj niektorí slovenskí komunálni politici predstavujú ako ideál. Konkurencia v MHD neznamená, že z Furče ide trolejbus DPMK za 17 Sk a minútu pred ním napr. Eurobus za 16 Sk po tej istej trase... Konkurencia je na úrovni deklarovaných nákladov pri výberových konaniach magistrátu pre zabezpečovanie tej-ktorej linky za magistrátom stanovených podmienok (tarifa, vozy, technické vybavenie, iné štandardy kvality).
Myslím, že si trochu mýliš súvislosti. To, či bude magistrát dotovať MHD predsa VÔBEC nesúvisí s tým, kto bude vlastníkom DPMK. Dotovanie vzniknutej straty predsa nie je nejaká dobrá vôľa magistrátu, ale jeho ZÁKONNÁ POVINNOSŤ, akonáhle si tento ako objednávateľ od akéhokoľvek subjektu objedná výkony vo verejnom záujme (stratové).
Ak by si napr. na novú L14 (Horný Bankov - Ťahanovce most) objednal hoci aj moju fiktívnu firmu "Vladimír, s r.o." a moje zisky z tržieb by neprevýšili vopred deklarované náklady, tak mi magistrát uhradí celú stratu + primeraný zisk. Na to sú zákony.
Polemika, či mestský alebo súkromný dopravca, samozrejme má svoje opodstatnenie, ale v tomto prípade sa bavíme o iných plusoch a mínusoch a nie o tom, či sa to bude alebo nebude dotovať.
Ano, ale eurobus na regionalnej doprave dostava dotacie. Skratka - sukromny dopravca ano, ale s dotaciami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
BTW, stále nerozumiem tomu, prečo sa ponechala víkendová R1 vrátane spojov L26 (aj keď viem kto na tom trval)? Mala sa pôvodne zrušiť. Zmysel tej linky sa dávno stratil (v súvislosti s reštrukturalizáciou v USS a potom aj v súvislosti s TZReisingerovinou).