Reakcia na: eMareq #3549:
Tak pozor! to bolo ináč.
Na Strojárenskej okolo tabačky nikdy nákladná vlečka nebola! Je to síce kde tu uvádzané, ale je to blbosť.
Trať bola na druhej strane pri Strojníckej priem. Bola to pred výstavbou novej trate cez Hviezdoslavovu normálna linková trať s výhybňou v miestach vchodu do školy. Tá točňa u tabačky patrila k malej podnikovej uzkorozchodnej drážke ,na ktorej sa z dvora vyvážali ručne vozíky k autám a pravdepodobne križovala kedysi Komenského a viedla až k ž.vagónom . Po výstavbe trati v Hviezdoslavovej ,povodná zostala a ko manipulačná až niekedy do r. 63, tiež v tých časoch bol vybudovaný kolajový trojuholník s odstavnou kolajou až na koniec Strojárenskej, to je ten dnešný zbytok, ktorý zostal po prebudovaní na smyčku pre L6.
Sarko
Čo sa týka spomenutých tratí, upresním, že na Skladnej ul. je aj pekne vidieť bránu, cez ktorú vlečková trať viedla. Brána je umiestnená šikmo voči ulici a kolmo voči koľaji. V Pasteurovej nemocnici som si koľaje nikde nevšimol, hoci som ich hľadal, ale možno som nehľadal dôsledne. Po Floriánskej (Ménešiho) som zhodou okolností dnes šiel a budova, pred ktorou boli koľaje aj s dvoma vítkovickými výhybkami, sú už žiaľ zaliate s čerstvým asfaltom. Prednedávnom sa mi podarilo dostať aj do areálu Pivovaru (len malý priestor tesne za plotom, ktorý bol ohradený ďalším plotom a strážený psom), ale za bránou, kde som očakával ďalšie koľajnice, už boli vybraté.
Inak na margo štýlu písomného prejavu mám pocit, že sa poznáme.