Reakcia na: KVKV #3543:
Čo sa týka spomenutých tratí, upresním, že na Skladnej ul. je aj pekne vidieť bránu, cez ktorú vlečková trať viedla. Brána je umiestnená šikmo voči ulici a kolmo voči koľaji. V Pasteurovej nemocnici som si koľaje nikde nevšimol, hoci som ich hľadal, ale možno som nehľadal dôsledne. Po Floriánskej (Ménešiho) som zhodou okolností dnes šiel a budova, pred ktorou boli koľaje aj s dvoma vítkovickými výhybkami, sú už žiaľ zaliate s čerstvým asfaltom. Prednedávnom sa mi podarilo dostať aj do areálu Pivovaru (len malý priestor tesne za plotom, ktorý bol ohradený ďalším plotom a strážený psom), ale za bránou, kde som očakával ďalšie koľajnice, už boli vybraté.
Inak na margo štýlu písomného prejavu mám pocit, že sa poznáme.

KVKV
Prevádzka do Čermela, na Masarykovej(Marxovej), kirovovej, pred starou stanicou, je zdokumentovaná, vyšla v roznych publikáciách, z tratí do Ťahanoviec , Aničku, Tehelňu nemám a nepoznám fotky,
Z nákladnej prevádzky som videl kdesi obrázok súpravy vchádzajúcej z Floriánskej na Kuzmániho a ešte asi dva z nákladnej prev. Hladám tiež podobné veci.
Bolo by však zaujímavé fotograficky zdokumentovať dnešný stav pozostatkov týchto tratí.
Zo skladnej ulice sú zbytky kolají a stlpov do objektu pos.správy, v jej objekte pomerne dosť kolají,
v starej nemocnici u bývalej kotolni stopy po kolajách a stlpoch,
Na Floriánskej pri vjazde do pivovaru kolaje včetne výhybky
v Ťahanovciach na konečnej stlp vedenia a stopy bývalej trati
na Aničku zbytky kolajníc a pražcov
pred cintorinskou bránou priehradový stlp vedenia
v Čermeli sú odrezané zbytky stlpov v smyčke, teleso trate je dobre rozoznatelné
atď.
K malej stanici nikdy neviedla ani trať ani vlečka.
V niektorých knihách sú nezmyselné mapky vlečkovej siete.