Reakcia na: KVKV #3556:
Nuž ja si regiotram v prešovských uliciach neviem predstaviť ani pri najdivokejšej predstavivosti. A už vôbec nie s otočkou pri Trojici, kde sa DP naťahuje s pamiatkármi, či posunúť označník o 10 m dopredu alebo neposunúť s ohľadom na následky rozbiehania trolejbusov a autobusov pre budovu kolégia. Ale v konečnom dôsledku tu vôbec nejde o to, či som ochotný pripustiť električku v Prešove alebo nie som, pretože akonáhle sa presunieme do reality, vieme, že také niečo je absolútne nemožné už len z toho elementárneho dôvodu, že Prešov nie je na električku stavaný. Jednoducho by sa tam nevošla. A z tradicionálneho hľadiska, Prešovu predsa vždy pripisovali prívlastok "mesto trolejbusov", takže tak...

Mne by na spojenie miest skutočne stačil rozumný takt na železnici, do prešovskej MHD by som sa nerýpal. Keď sa vlakom dostanem na ŽST Prešov, mám vyhrané, pretože väčšina mesta má so stanicou podstatne lepšie spojenie ako je tomu v prípade Košíc a ich stanice.
KVKV
1/v žiadnom meste sa nezavádzalo naraz a v žiadnom meste čo poznám ,nie sú nim vybavené všetky prostriedky
2/týmito tlačidlami FUNGUJÚCIMI boli už z výroby vybavené všetky vozidlá niektorých typov. (trolejbusy, T6, niektoré autobusy)
3/k zvýrazneniu tlačidiel stačí dajme tomu samolepka s červeným nápisom "tlačidlo dverí" a svietiaca kontrolka v tlačidle. Vozy kde predvolba dverí (ako tomu hovorím ja) nie je tak žiadne nápisy netreba.
4/Otváranie dverí má byť riešené tak, že umožnuje samostatné ovládanie prvých dverí; otváranie všetkých dverí alebo "povolenie otvorenia dverí cestujúcim" od vodiča- predvolba. Takto sú riešené električky a trolejbusy v iných mestách. Je zvykom, že sposob ovládania dverí, rozmiestnenie ovl.prvkov dokonca včetne TYPU prvkov a ovládania si presne špecifikuje zákazník u výrobcu ,teda predovšetkým ON v tom musí mať už dopredu jasno.
Tak je to všade, nie je to žiadna veda a cestujúci nie je idiot, pochopí to aj obyvatel L.IX.
Opodstatnenie predvolby je v zime ,aby sa zbytočne nevetralo.