Reakcia na: Kari #35377:
Ano, uz zhodou okolnosti mam material, v ktorom je povedane, kolko potrebuje kosicka mhd a DPMK ako take pre plnu funkcnost. A co sa tyka suhlasu s poslancom Halenarom.. Ja som mu napisal, ze mu jeho nazor neberiem. Ale napisal som mu aj, ze ak to rozdelia a popredaju, potom bude mesto potrebovat rocne desatkrat viac financii ako doteraz, pretoze ludia prestanu jazdit aj tou sukromnou dopravnou spolocnostou, ktora pride ako sukromny prototyp DPMKa bude ovela drahsia, kedze nebude mat dotacie ani od statu ani od mesta. A preco bude mesto potrebovat v takom pripade desatkrat viac financii ? Pretoze si ludia kupia auta. A tie auta za prve pohltia krizovatky a za druhe, nebudu mat kde parkovat. Mesto bude musiet vynalozit nemale financie na boj s parkovacimi miestami, na stavbu parkovacich domov a podobne. Totiz clovek, ktory si kupuje auto, potrebuje MINIMALNE tri parkovacie miesta. Jedno pred bytovku, druhe pred pracou (v pripade USS KE mu ho postavi spolocnost) a tretie blizko centra mesta. To prve a tretie miesto mu nepostavi nikto iny, iba mesto. Samozrejme, ak taky majitel auta nepracuje v USS KE, tak aj miesto pred pracou mu zabezpecuje opat len a len mesto. A opakujem sa, ked poviem, ze skus vziat ludi z autobusu z rannej spicky. Autobus odstav, lebo ved mhd nebude. A tych ludi posad do aut a nasackuj pred krizovatku. Podotykam, ze v rovnakom case, kedze boli v jednom buse.. Aka bude dlha "fronta" pred krizovatkou ?? A znova sa budem opakovat: Neexistuje mesto, ktore nema mestsky dopravny podnik v strate. Ziaden dopravny podnik nevykazuje zisky. Preto je dotovany. A existuje pre potreby ludi, zijuci v tom ktorom meste. No nielen pre potreby ludi, ale aj pre potreby mesta, aby sa nestalo mestu to, co tu uz niekolkokrat omielam. Niektore mesta dokonca prispievaju az 20timi percentami svojho rozpoctu na rozvoj mhd! Treba najprv porozmyslat, az potom sa vyjadrovat.. 400 milionov je zalostne malo. DPMK, ak by nepotrebovalo na opravy trati, vedeni a na nakup vozidiel, tak na bezne udrzby a platy by tieto financie stacili. No DPMK potrebuje aj priebezny nakup vozidiel a opravy vedeni, kolajovych zvrskov, vyhybiek.. A to nie su male financie! Samozrejme, ze im vsade chybaju peniaze! 600 milionov na el. trat, ktora bude po prefinancovani ako tak v poriadku (ako tak! a nie celkom!) A dalsie financie, ak si chcu udrzat vodicov! Vsetci vodici, majuci rodiny a zistujuci, ze po otvoreni hranic sa otvoril aj trh, si okamzite prerataju, ci budu tu lietat ako blbi za 13tisic, alebo v inom meste, ci state za ovela lepsie ohodnotenie. Chyba tu financna motivacia, ktoru ale DPMK nedokaze zabezpecit, lebo mesto "nenaleje" peniaze do podla Halenarovych vyjadreni bezodnej diery menom DPMK.. Sorry, ale totalna kravina..
Ak to zoberiem z tej najpozitívnejšej stránky, teda KORID sa zrealizuje v plnom pláne, tak o takých 10 - 15 rokov už nebudú peniaze na reko tratí, a keďže už teraz nie sú na súčasnú sieť, v budúcnosti nebude ani toľko. Jedine, že by sa nejako zásadne zmenila dopravná politika štátu alebo mesta.
eMareq
Re #35364 PTI: Pán Titl, nehnevajte sa, ale vybehli ste tu s tým, že ako keby ten problém vznikol od doby vydania článku. Viete, že to tak nebolo a vedeli ste o tom aj vtedy (takže tie reči, že či sa dovtedy spalo, ste si mohol nechať) a aj pred vami to vedeli. Už pár rokov po rekonštrukcii/výstavbe tratí, ktoré prebehli za sociku sa objavujú správy o zlom stave(!!!) tej či onej trate (v roku 1995 je zmienka o oblúkoch pri salaši ?, Autocamping). Takže teraz sa dopláca na to, že sa vtedy nedodržala technológia. Inak ma veľmi zaujíma ako dlho vydrží ten úsek na Južnej triede. Žeby tam bola nejaká údržba za ten čas? ?
To že ste boli v predstavenstve je fakt a to že ste s Benžalom bojovali voči zvyšku, ktoré riešilo svoje podnikateľské záujmy nikoho nezaujíma. Mohli ste odstúpiť, nik vás tam nedržal. Áno, za prechádzajúceho vedenia sa prachy našli, toto však dať nechce, lebo načo, lebo únik peňazí, lebo... Keby zadný vozeň súpravy neskončil takmer v plavárni, tak by sa neurobilo nič (o tom so viac než presvedčený).
Časť členov z nášho združenia chcela nejako napomôcť situácii pri zmene linkovania, keďže námestník primátora sa akosi "zdráhal", chcela mu objasniť, že prečo je zmena prospešná. Vypálilo to tak, že sme skončili ako banda hlupákov (asi sme kazili zastupiteľskú demokraciu a zjavne už bol masírovaný dávno predtým, ako isté riešenie je to najlepšie). Má potom zmysel ešte niečo chcieť riešiť? A to, že sa vraciame o 3 - 4 roky dozadu je jednoduché. Vy ste v tom čase mali možnosť, boli ste tam, dá sa to na tomto fóre nájsť (aj keď sa vám to zjavne nepáči). Na chyby sa musí upozorňovať!