Reakcia na: Diggi #34198:
? Re #34188 PTI: No vidíte. Reiprich a Mezei sú out, ale na magoriát sa stále chodí niekto sťažovať ku svojmu kamarátovi námestníkovi primáša J.F.
Len na pripomenutie:
Priority DPMK: Tarifikátory i trolejbusy na KVP
http://www.cassovia.sk/korzar/archiv/clanok.php3?sub=5.2.2005/51031K
Tarifikátory (?) skončili blamážou ako bejk a to druhé sa toho ani nedožilo (vieme prečo)...
Vozárikových snov v podobe SORov sme sa našťastie nedožili, zato sa však dožijeme húfu CNG busov, ako projektu "ekologizácie" MHD zjavne z prostriedkov €Ú. Však 1 m³ zemného plynu je čoraz lacnejší... Samozrejme, tá ekologizácia bude pre jednu osobu predstavenstva (a jeho firmu, v ktorej pracoval) výhodná (tipujem priamu zákazku na budovanie CNG staníc, lebo to bude lacnejšie, výhodnejšie a všetci budú spokojní.)
"Apropó, myslím že v súčasnosti by malo byť problémom číslo 1 pre celé vedenie firmy zabezpečenie plnej vypravenosti. Za mojej činnosti v predstavenstve by sa ozaj nemohlo stať, že by sa za jeden deň nevypravilo 5-6 električkovýcgh služieb, o autobusoch ani nehovorím..."
Keď nie sú vodiči, to je podľa mňa manažérsky zločin.
PTI
Plne súhlasím. Bohužial práve títo páni čo o tom rozhodujú (či sú dobre platení sa nevyjadrujem, platy v samospráve nie sú až také, že by sa tam odborníci hrnuli), sa rozhodli dopravu nie riešiť, ale komplikovať. Veď komu napríklad vadila organizácia dopravy na križovatke pri nemocnici ? Nikomu. ale miesto toho aby riešili iné miesta, kde to ozaj potrebuje riešiť, tak sa vyšantili na Ondavskej. Upozornil som aj políciu na niektoré problémy, ktoré sa tolerujú - napr. chýbajúce vodiace prúžky na okraji komunikácií najmä na 4-pruhových komunikáciách. Tie norma jednoznačne požaduje, v Košiciach až na výnimky sa nemaľujú. Potom sa stane, že v priebehu pár týždňov sa na Štefánikovej skosia dva trolejové stožiare. Prejdite si to tam autom hlavne večer, vôbec nerozoznáte okraj komunikácie, ktorý vlastne hneď prechádza do opornej steny na ktoré sú kotvené trakčné stožiare. Správne podľa normy by tam malo byť ochranné zvodidlo a vodiaci prúžok, nenájdete tam nič. Prkotina, ale ak sa tam raz niekto zabije, to sa budú páni z SKK čudovať, aké je tam vážna komunikačná závada. Alebo ďalšia poviete si blbosť - smerové šípky na radení pred križovatkami. Maľujú sa halabala, totálne v rozpore s tým ako sa majú maľovať - šípka v danom pruhu má vyznačovať smer, ktorým keď sa do tohto pruhu zaradíte, prejdete križovatkou. Tu sa začali s obľubou maľovať rozraďovačky - doľava-doprava pre všetky smery, len v križovatke ten pruh pokračuje rovno. Neviem ktorý s prepáčením magor toto niekedy pred 2-3 rokmi vymyslel, a rozširuje sa to ako pliaga. alebo v križovatke 5 metrový zaraďovací pruh v strede cesty aj so šípkou doprava. No keby ju tí dotiční ... nenamaľovali na ten asfalt, ozaj by vodič nevedel, že má prejsť do drujého pruhu, lebo by inak skončil v bariére. Viď pod Luníkom VIII a inde.... A keď sme pri tých šípkach - maľuje sa ich strašne málo, len po tri pred každou križovatkou. Spýtajte sa hociktorého mimokošického vodiča, ako sa mu jazdí po Košiciach, nechcem počuť čo vám odpovie. A pritom norma jasne hovorí, že počet šípok minimálne 4, doporučuje sa 5. Ak zoberieme, že medzi prvými tromi je medzera 5 m, a potom 10, keď máte tri šípky, pred križovatkou budú stáť štyri autá, a neuvidíte kde sa máte zaradiť. Ak by ich bolo namaľovaných 5, tak posledná bude 55 m pred križovatkou, a už máte predsa len prehľad ako sa zaradiť.
A ešte čosi - pol roka som upozorňoval kompetentných na magistráte, že navrhovaný iba jeden fyzický pruh v križovatke Prešovská - Sečovská pre smer z Palackého na Prešovskú nemôže v žiadnom prípade stačiť, že na dvojmiliardovej mimoúrovňovej križovatke sa budú tvoriť zápchy a určite sa tam bude jazdiť v kolónach dvadsiatkou. SSC-čka to v Korzári dvakrát obhajovala, hoci to bol blud, lebo prepočty priepustnosti križovatky aj s predpokladaným nárastom intenzity dopravy mi hovoria niečo iné. Nehľadiac na situáciu drobného ťukesu v tomto mieste bude stáť doprava v celom centre mesta. Až pred dvoma týždňami som docielil to, že mesto v zastúpení námestníka Filipka požiadalo písomne Slovenskú správu ciest aby tam boli pruhy dva.