Stankovič prehovoril k poslancom, že dielenské haly chátrajú, niet dosť náhradných dielov ani náradia, električkové trate sú v dezolátnom stave, aj vozový park. "Hoci sa kúpilo 19 malých autobusov, ďalších 60 je zrelých na odpis. Pravidelne sa nevypravujú služby pre nedostatok vodičov a pojazdných autobusov." Uviedol, že po vlaňajšom hromadnom prepúšťaní (okolo 80 z asi 1 170 zamestnancov) kvôli úspore nákladov ostalo málo mechanikov .
"Bratislava má 1,8-násobne viac obyvateľov ako Košice, ale svojej MHD poskytuje 4-krát viac dotácií." Dodal, že tam vodiči zarábajú asi o tretinu viac a majú lepšie pracovné podmienky, napríklad rozvrh práce alebo sociálne zariadenia. Podľa Stankoviča sa podceňuje problém fluktuácie vodičov DPMK.
Informoval, že bez mimoriadnych odmien a príplatkov sa pohybuje priemerná hrubá mzda vodiča električky pri tarife 76 Sk za hodinu a vodiča autobusu a trolejbusu pri tarife 80 Sk za hodinu s 25-percentnými výkonnostnými odmenami a príplatkom za odpracované roky od 15 490 do 17 300 korún.
Buraš: Je to hanba
Člen dozornej rady DPMK, poslanec Eduard Buraš (SDKÚ-DS), považuje za hanbu, aké majú v 21. storočí v dopravnom podniku pracovné podmienky. "Nemajú si kde chleba nakrájať, ruky umyť, ísť na toaletu, ani sa osprchovať. Pomaly majú pri nohách potkany." Vyhlásil, že bol v Rumunsku hľadať vodičov, Slovákov pre DPMK.
- A aj nejakých tam našiel?
Šéf predstavenstva podniku Ladislav Bruňák (SDKÚ-DS) tvrdí, že také strašné to nie je, ani rozdiel voči Bratislave nie je taký priepastný.
Generálny riaditeľ a člen predstavenstva DPMK Michal Tkáč (nominant KDH) sa vyjadril, že ide o problémy nahromadené za dlhé obdobie a riešia ich v rámci reálnych možností. Vysvetlil, že trojpercentný rast miezd zodpovedá medziročnému zvýšeniu nákladov o asi 9 miliónov, s čím tohtoročná 418-miliónová dotácia ráta.
Pätnásťpercentná požiadavka by predstavovala potrebu ďalších okolo 36 miliónov. "Museli by sme ubrať inde," poznamenal. Tohtoročný rozpočet doteraz každoročne stratového DPMK by mohol byť približne 900 miliónov. Z toho na mzdy a odvody by malo ísť zhruba 400 miliónov.
Primátor: Zrejme treba pridať
Zastupiteľstvo schválilo pôvodný návrh 418 miliónov. Primátor František Knapík (KDH) komentoval, že zrejme treba čo najskôr pridať, ale 15 percent je priveľa. "Reálnych môže byť odhadom 6 či 7 percent (zhruba 20 miliónov pozn. red.)."
Podľa Bruňáka je nárok odborov na rast miezd premrštený. Povedal však, že ak mesto v apríli dotáciu zvýši, zamestnanci by to na výplatných páskach pocítiť mali. Doplnil, že okrem platov potrebujú viac peňazí aj na materiálne zabezpečenie, údržbu a opravu zariadení.
Okrem 418 miliónov na prevádzku odklepli poslanci pre DPMK ďalších 100 miliónov (z plánovaného úveru mesta) na tohtoročný nákup autobusov. Bruňák informoval, že chcú nové 12-metrové i 18-metrové vozidlá, spolu okolo 10 až 15.
čoby, "systém" by vyhodnotil, že spojom nikto necestuje --> šup zrušiť celú linku... raz-dva by sme boli tam, kde magoriát MHD chce mať - na nule (vozkm)
ale citacka BCK by fungovala len pri strednych dverach stredneho vozna a JCL by sa dali oznacovat len v zadnom oznacovaci zadneho vozna...
Zlepsilo by to ziskavanie statistickych udajov, ktore by sa ziskavali obycajnym nahliadnutim do vozidla, kde sa nachadza najviac cestujucich... ?
Nástup iba prednými dverami by som v podmienkach rozvoja MHD v Košiciach vylepšil u ED tak, že by som opäť zaviedol trojičky a nástup cestujúcich povolil iba cez predné dvere prvého voza.
HA HA
Všetko sú to opatrenia ktoré DPMK každým dňom navyšujú tržby a zvyšujú počty prepravených osôb, so súčasným rapídnym zvyšovaním kvality cestovania ...
CHA CHA.
Najmä keď štatisticky DPMK vykazuje že vyše 70 % cestujúcich má predplatné cestovné lístky. Nuž čo v demokracii sa väščina podriadi menšine a nastáva éra stádovitosti.
K tej nehode so strhnutym trolejom na Moldavskej.
Vodic toho nakladaka, co to sposobil, si musel teda poriadne svihnut, kedze po strhnuti troleja ostal hydraulickou rukou uvezneny medzi spadnutymi drotmi. Musel ju teda najprv zlozit a az tak mohol odtial zdrhnut. Asponze si niekto zapisal ECV a bonzol ho chlpatym, ja som len matne precital nazov firmy na dverach.
Vyjazd z garazi na Moldavsku? Potom otocka pri Optime a podho do mesta? Pekne kilometre a strateny cas navyse... Ale radsej takto ako manevre pod oknami na Bardejovskej, ti ludia si aj tak dost uzivaju skripajucich rannych elektriciek.
A ešte otvarali usta, že je malo podpisov, niektor neplatia ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=3.3.2008/86583K
Zlé platy i podmienky
Stankovič prehovoril k poslancom, že dielenské haly chátrajú, niet dosť náhradných dielov ani náradia, električkové trate sú v dezolátnom stave, aj vozový park. "Hoci sa kúpilo 19 malých autobusov, ďalších 60 je zrelých na odpis. Pravidelne sa nevypravujú služby pre nedostatok vodičov a pojazdných autobusov." Uviedol, že po vlaňajšom hromadnom prepúšťaní (okolo 80 z asi 1 170 zamestnancov) kvôli úspore nákladov ostalo málo mechanikov .
"Bratislava má 1,8-násobne viac obyvateľov ako Košice, ale svojej MHD poskytuje 4-krát viac dotácií." Dodal, že tam vodiči zarábajú asi o tretinu viac a majú lepšie pracovné podmienky, napríklad rozvrh práce alebo sociálne zariadenia. Podľa Stankoviča sa podceňuje problém fluktuácie vodičov DPMK.
Informoval, že bez mimoriadnych odmien a príplatkov sa pohybuje priemerná hrubá mzda vodiča električky pri tarife 76 Sk za hodinu a vodiča autobusu a trolejbusu pri tarife 80 Sk za hodinu s 25-percentnými výkonnostnými odmenami a príplatkom za odpracované roky od 15 490 do 17 300 korún.
Buraš: Je to hanba
Člen dozornej rady DPMK, poslanec Eduard Buraš (SDKÚ-DS), považuje za hanbu, aké majú v 21. storočí v dopravnom podniku pracovné podmienky. "Nemajú si kde chleba nakrájať, ruky umyť, ísť na toaletu, ani sa osprchovať. Pomaly majú pri nohách potkany." Vyhlásil, že bol v Rumunsku hľadať vodičov, Slovákov pre DPMK.
- A aj nejakých tam našiel?
Šéf predstavenstva podniku Ladislav Bruňák (SDKÚ-DS) tvrdí, že také strašné to nie je, ani rozdiel voči Bratislave nie je taký priepastný.
Generálny riaditeľ a člen predstavenstva DPMK Michal Tkáč (nominant KDH) sa vyjadril, že ide o problémy nahromadené za dlhé obdobie a riešia ich v rámci reálnych možností. Vysvetlil, že trojpercentný rast miezd zodpovedá medziročnému zvýšeniu nákladov o asi 9 miliónov, s čím tohtoročná 418-miliónová dotácia ráta.
Pätnásťpercentná požiadavka by predstavovala potrebu ďalších okolo 36 miliónov. "Museli by sme ubrať inde," poznamenal. Tohtoročný rozpočet doteraz každoročne stratového DPMK by mohol byť približne 900 miliónov. Z toho na mzdy a odvody by malo ísť zhruba 400 miliónov.
Primátor: Zrejme treba pridať
Zastupiteľstvo schválilo pôvodný návrh 418 miliónov. Primátor František Knapík (KDH) komentoval, že zrejme treba čo najskôr pridať, ale 15 percent je priveľa. "Reálnych môže byť odhadom 6 či 7 percent (zhruba 20 miliónov pozn. red.)."
Podľa Bruňáka je nárok odborov na rast miezd premrštený. Povedal však, že ak mesto v apríli dotáciu zvýši, zamestnanci by to na výplatných páskach pocítiť mali. Doplnil, že okrem platov potrebujú viac peňazí aj na materiálne zabezpečenie, údržbu a opravu zariadení.
Okrem 418 miliónov na prevádzku odklepli poslanci pre DPMK ďalších 100 miliónov (z plánovaného úveru mesta) na tohtoročný nákup autobusov. Bruňák informoval, že chcú nové 12-metrové i 18-metrové vozidlá, spolu okolo 10 až 15.