Reakcia na: 5 #3137:
Ja som takým polokošičanom len v pracovné dni. Vo voľných dňoch posudzovať vyťaženosť nemôžem, ale v pracovných dňoch jazdím, dovolím si napísať, veľmi veľa. A na základe svojich skúseností by som sa veru do znižovania kapacity na L18 nehrnul. Mám skúsenosti, že linka je dostatočne obsadená aj ako klbák, ba niekedy až nepríjemne preplnená.Zrušenie zachádzky na Lingov by sa Lingovčanov dosť pohoršilo, ale som za. Priľahlé bytovky sú pohodlne obslúžené zastávkou OC Hornád, niektoré vzdialenejšie oblasti rodinných domov budú mať bližšie zastávku Lingov na Herlianskej ulici.
Re #3140 1018: Súhlasím, že zacházka po Jantárovej a Požiarnickej dosť veľa veďom odoberá chuť na vozenie sa s L18 do mesta. Ale myslím, že ak má byť konečná NO, inak to otočiť nejde. Ja som istý čas navrhoval linku vytočiť na Bottovu a predĺžiť na stanicu (späť po Jantárovej pred Dom techniky). Ale ani to zrejme nie je dokonalé riešenie.
Re #3142 eMareq: Gramaticko-regionálno-lingvistické okienko:
Dyk, nešla my bryka ?
Peter K
Aby benzinovy motor pracoval, je potrebne v urcitom okamihu vytvorit iskru. Preto sa na elektrody vo sviecke privedie vysoke napatie. Ak by boli obe elektrody rovnake, tak mate pravdu. Ale ak je jedna elektroda hrotova a druha plosnejsia, je v tom rozdiel.
Pri rovnakej vzdialenosti a podmienkach, zvysovanim napatia medzi elektrodami dojde skor ku preskoku vtedy, ked je hrotova elektroda kladna. (suvisi to s procesmi vzniku nosicov naboja a najma ich pohyblivostou. Kladny ion je radovo tisicnasobne tazsi ako elektron)
Tu sa jedna o narusenie izolacneho systemu. Neodporucam to spajat s iskrami okolo trolejoveho vedenia, lebo tam ide o snahu neprerusit PRUDOVY OBVOD.