Reakcia na: PTI #28456:
Viem, kto a kedy zrusil UDI.. Pana Krizana poznam osobne, samozrejme v tom case, ked sme sa casto stretavali som este o zruseni UDI z jeho strany nevedel. Teraz, ked sa stretneme mu to pekne vytmavim a som zvedavy, ake ma argumenty na tento nezmysel, ktory urobil. Kedze viem, kto ste, rad by som vedel, ako instituciu UDI nanovo zriadit. Primator sa pri stretnuti s nami a s nasim Zdruzenim na podporu ekologickej dopravy v Kosiciach vyjadril, ze nemame dobreho dopravneho inziniera, zbehleho v tychto veciach, ktory by sa mohol ujat funkcie v pripadnom UDI. Takze aj keby sme do mesta opat dostali UDI, koho navrhujete ako hlavneho dopravneho inziniera ? Pretoze rozmyslame o tom, ze trosku je potrebne pritlacit na mesto, aby UDI znovu fungovala. Ale to je nemozne, ked sa do toho pusti iba nase zdruzenie. Dufam, ze ak sa podari toto urobit a poslanci to podporia, ze najdeme dostatok ludi, ktori chcu pomoct doprave. Opakujem, ktori CHCU pomoct. V zmysle, ze ich to bavi a maju zaujem o rozvoj mesta.
Sarko
Inak to nie je az tak davno, co R-ky z celeho mesta premavali po rychlodrahe aj v 30-sekundovych intervaloch a to aj vlaky tvorene z trojclennych suprav. Elektrickova doprava je sice z hladiska seriovosti najviac zranitelna, lenze aj najvykonnejsia a najekonomickejsia, pokial su vozidla a trate aj patricne vyuzivane. Pri coraz viac rozmahajucom sa individualnom automobilizme sa autobusy budu postupujucim casom dostavat do coraz dlhsie trvajucich zapch a nepredvidatelne nehody s tym suvisiace mozu AD ohrozit viac ako ED. Ak sa bude planovat vacsia segregacia ED od ostatnej dopravy, tak zranitelnost moze byt vyrazne ovplyvnena. Ani v KE netreba vela, aby to fungovalo podobne ako v Prahe. Taka harmonia tu moze fungovat tiez, ak sa schvali nove linkove vedenie, do ktoreho budu hovorit len odbornici a nie "nic netusiaci" starostovia.