Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Josip3211 #28380:

nasral? akokeby som schvaľoval to moje linkové vedenie, preboha, je to návrh
51,53,54 idú na THC, tak o čom chceš točiť? Načo 4 expresy z 5 majú končiť na THC???? Myslím, že i Jazero potrebuje jeden expres na posilnenie dopravy.
56 - od Nám. osloboditeľov si neviem predstaviť linku, ktorá vedie do Šace a nejde súbežne s električkovou traťou, jedine dáko cez Šebastovce, Hanisku, Veľkú Idu do Šace...
Reakcia na: grofmathias #28361:
S tou linkou 56 si ma poriadne nasral.Pekne krasne bude chodit z THC.Preco by musela mat subeh s elektrickou?S elektrickou prides na namestie a prestupis.
http://mutah.tahanovce.sk:8080/mutah/uploadedFiles/webfiles/cffile_4_12_2007_11_03_01.doc
Sidlisko THC: Požadujú riešenie všetkých liniek z dôvodu preplnenosti najmä v špičkách - Zapracovanie do nového linkového vedenia: ano ?

samochvala smrdi....
Reakcia na: veteran #28376:

presne tak, neuvážene dimenzované spoje, veľké tam, kam ich netreba, malé tam, kde je potrebné väčšie.
ehm, Solarisy sú poľské, kazia sa....vizitka výberových konaní ?. Žiaľ.
Podhradová je fakt blbo riešená, okrajovo L29 a L16. Tá linka 30 je smiešna, mohli ju potiahnuť dlhšie, ale čo už...
Zmeny zastávok tiež nie sú najlepšie, i keď je to pozitívne. Havlíčkova=UVL radšej,atď
Reakcia na: grofmathias #28375:
ano - na pretazene linky davaju zalohu male karosy... napr. dnes 27 dochod z THC-MiU 7:49 - 5230. A coraz castejsie si vsimam vysokokvalitne polske Samochody oskieraczie na linkach ako 27 a 34 v popoludnajsej spicke. ?

A to nove LV... na zaplakanie...
L16 - maly autobus a este k tomu jedina linka na Podhradovu??? ?
L27 stredny autobus (=SU15) - teda vdaka vysokej kvalite tychto "autobusov" pojde kazdy druhy spoj...
A este som nepochopil linku 30. Optima - Peres - Lorincik - Optima... uz vidim dochodcov ako budu prestupovat do mesta... ?

Jedine co sa mi paci na novom LV su zmeny nazvov zatavok - napr. THC - Posta 13. ?
Reakcia na: veteran #28374:

samozrejme, netvrdím, že nie je prehnané...niekoľkokrát som písal do DPMK, pričom nik sa neozýval....kašlú na pripomienky. Starý socializmus, "my diktujeme, vy si robte čo chcete" panuje v DPMK. Aj to nešťastné linkové vedenie, aké spravili, je na smiech. Ja za 20 minút som prezentoval vlastné, myslím, lepšie vedenie.
Včera som cestoval na Ťahanovce, od zastávky Sokolovská šli za sebou L17, L32, L34 a o tri minúty na to L36. Je to total nezmysel toto. A najviac ma ide potešiť, ak dajú náhradu za trolejbus 71, ako včera, malú starú karosu. Pričom na L12 si veselo chodí stredný solaris. Je to krok k zákazníkovi?
Po ďalšie, máme prestupnú tarifu, na kieho oného zostáva 4-zastávkový lístok??? 15-minútový by bol lepšou voľbou, keďže ten na 4 zastávky je neprestupný. Je to na smiech....
Reakcia na: grofmathias #28373:
jasne nemozme porovnavat pocet tarif. pasiem - Mnichov je niekolkonasobne vacsi a busy, S-Bahn a metro jazdia aj do predmesti... Ale aj tak je to u nas prehnane....
Reakcia na: veteran #28372:

ak môžem, pripojím sa... V Mníchove je úplne iná kultúra cestovania, iné štandardy a, samozrejme, iné cestovné. Mníchov má viac tarifných pásiem, ako KE. Na druhej strane, zdražieť lístok z normálnej ceny 17 korún na 30 korún je poriadne vysoká marža. V Prahe ponúkajú 75-minútový prestupný lístok v predpredaji za 20 Kč, u vodiča 25 Kč.

Ináč, vedenie DPMK by sa mohlo zobudiť a spraviť tak, ako všade vo svete. Platnosť lístka by mohla byť cez víkendy a sviatky predĺžená zo 60 na 75 min a z 30 na 45 min. pri rovnakej cene.
Reakcia na: eMareq #28367:
Uvediem priklad z Mnichova... Za kabinou vodica je umiestneny automat na listky - podotykam za riadnu cenu. Dokonca sa daju listky kupit aj u vodica - opat podotykam za riadnu cenu.... takze toto kosicke riesenie povazujem za zdieranie ludi... ?
Reakcia na: Axel #28368:
Treba sa v prvom rade dohdnúť so súkromníkmi - stánkarmi, na lepších maržiach. Nie, že sa im oplatí predať 1000 lístkov a až potom z toho aj oni niečo majú.
Reakcia na: Axel #28366:

L25 - je to diskutabilné, linky sa dajú ukončiť hockde, kľudne môže ostať nezmenená, ísť až na NO, tým sa predĺžia jazdné km. L15 by šla po Popradskej až ku križovatke Hornbach/Baumax-Moldavská, nie okolo internátov, zbytočná zachádzka najmä, ak každých 10 min. túto oblasť obsluhuje L34 a párkrát aj L17. K tým prestupom - nevyrábam, jednoducho, zo šace inú trasu nevyrobíš, jedine po Moldavskej, a potom to ťahať popri trati električiek. Je nezmyslom ju viesť kľukato cez miestne sídliskové komunikácie.
L31- človeku svitne, až keď sa na to n-tý krát pozrie opäť.

Pri návrhu vedenia liniek som prišiel k číslu 15 trás, ktoré by pokryli mesto. Smer východ-západ sa nedá viesť ináč, ako cez 5 mostov (Ťahanovce,Hlinkova,Rampová,Palackého,Južné nábrežie). Nejestvuje situácia, aby linky neboli v miestach nábehov na mosty súbežné. Takisto smer sever-juh je možné viesť len po zopár koridorov (Trieda KVP+Trieda SNP, Komenského+Moyzesova+Rastislavova, Nár. trieda+Jantárová+Južná trieda, Prešovská+Južné nábrežie). Ak sa vykryjú všetky mosty a všetky možnosti spojenia severu s juhom, tak je doprava vyriešená. Iné je uvedomiť si, čo napríklad v DPMK nespravili, že stredne dlhý autobus L19 bude mať obrovské problémy otáčať sa na križovatke Poštová-Moyzesova (podľa pôvodného návrhu) v smere na Moyzesovu, takisto zo Štúrovej na Moyzesovu cez "esíčko" pri Dome umenia. Kuzmányho obsluhujú električky, tam autobusy nie je treba. Ostatok môžu byť len také spojky k uzlom, ktoré tvoria križovatky trás sever-juh a východ-západ.
Reakcia na: Diggi #28298:
Tiez si myslis, ze Praha je s Kosicami neporovnatelna? Sranda, ako vseobecne je v KE rozsireny mytus, ze Praha je vyrazne lepsia :sD
Reakcia na: eMareq #28367:
Navrh odbremenit vodicov drahymi listkami vitam, no na druhej strane by mal DPMK zabezpecit bezproblemove nakupovanie CL inymi sposobmi.
30 Sk je dobra suma.
Co sa tyka zlacnenia TZR. Poznam minimalne 5 ludi, co si kupili 6-mesacny (teda presnejsie 180 dnovy) listok na TZR, tych asi zlacnenie v polovici platnosti listka nepotesi...
DPMK chce drahšie lístky u vodičov!
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=5.12.2007/79636K

Už len jeden 30 Sk za 30 minút!

DPMK navrhuje, aby v doplnkovom predaji u vodiča už existoval len jeden druh lístka, 30-korunový, a jediná, jednotná sadzba, 30 Sk za 30 minút (na hodinu cestovania teda treba dva). Zľava by už spočívala len v možnosti cestovať za 30-korunový lístok dvojnásobný čas, teda hodinu.

"Chceme odbremeniť vodičov, lebo občania si z nich urobili predajcov. Pritom DPMK nevyplýva zo zákona povinnosť poskytovať doplnkový predaj lístkov, ako má SAD. Cestujúcim tým len vychádzame v ústrety," argumentuje Maliarová. Doplnila, že po zmene rátajú s poklesom tržieb z predaja lístkov u vodičov a očakávajú nárast príjmov z iných foriem ich predaja. Výnosy z predaja lístkov u vodiča za tretí kvartál boli 4,6 milióna, za druhý 2,3 milióna.

Rusnák: Stačí 20-korunový lístok

Na včerajšom rokovaní mestskej rady predložil poslanec a predseda Rady starostov Daniel Rusnák (KDH) pozmeňujúci návrh, aby namiesto 30 korún stál jednotný 30-minútový lístok v doplnkovom predaji len 20 Sk. "Cena 30 Sk za 30 minút by bola dosť výrazným nárastom oproti súčasnému stavu, čo je pre mňa neakceptovateľné, aj vzhľadom na to, že len v júli cestovné zdraželo. Cena 20 korún sa mi vidí voči cestujúcej verejnosti korektnejšia," zdôvodňuje Rusnák.

Filipko: Návrh je otvorený

Podľa viceprimátora Jozefa Filipka (SMK) vodič MHD má hlavne riadiť vozidlo a byť zodpovedný za cestujúcich, a nie zdržiavať sa manipuláciou s peniazmi a viacerými druhmi lístkov, preto to treba riešiť. "Po nedávnom zavedení novej tarify časť cestujúcich zrejme stratila prehľad v cestovnom a asi im je jednoduchšie kupovať lístky u vodičov, dokonca niektorí od nich nakupujú aj do zásoby." Prípadné zmeny v návrhu na základe poslaneckých pripomienok Filipko nevylučuje. Zatiaľ sú v hre dva varianty, DPMK a poslanca Rusnáka. Budúci štvrtok rozhodne mestské zastupiteľstvo.

Rokovať bude aj o ďalšom návrhu DPMK, aby zlacnelo cestovné v pásme TZR, čo sa týka najmä zamestnancov U. S. Steelu. Navrhujú tiež, aby mohli zadarmo cestovať MHD aj mimokošickí dôchodcovia nad 70 rokov a ťažko zdravotne postihnutí (teraz majú len polovičnú zľavu), ak si v DPMK vybavia čipovú kartu.
Reakcia na: grofmathias #28364:
L14 - ak spodkom, tak sa to da prezit.
L25 - vyrabas dalsie prestupne body. A uprimne povedane, ist z Peresa k Optime, vystat si frontu na semafore, prestupit do L15, znova si vystat semafor pri vyjazde, vratit sa nazad, povozit sa dookola okolo intrakov a dojst k SOUD? Dost divoke. To uz vazne skor prestup na VSA behom cez 4 pruhy (myslis na deti v rannej spicke cestou do skoly?) A tym padom mozeme Optimu ako prestupny bod zrusit.
OC Cassovia ako prestupny bod neobstoji, podla mojho nazoru je odruky a sam si neviem predstavit, aby som cestoval ku Carrefouru preto, aby som mohol ist do mesta.
L31 - som rad, ze sme sa zhodli na zbytocnosti zberu studentov po Popradskej, ked to iste dnes viacmenej robi L34.
Reakcia na: grofmathias #28364:

L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
- keď si to tak teraz uvedomujem, KVP by obslúžila L34 a teda po SOU Dopravné by L31 ani nebolo treba , L30 je celkom fajn spoj

teda, L31 ani nie je potrebná....v takejto trase, jedine ako posilový spoj v špičke
Reakcia na: Axel #28363:

L14 - Ale pri ceste si bud prestupia alebo pojdu dookola cez sidlisko..
- L14 by šla po Americkej triede, teda dolnou cestou, a obyvatelia dediny by nemali problém s prestupom na iných uzloch.

L16+19 - Prestupny bod Dneperska + o 3 zastavky dalej prestupny bod Vazecka... Chudaci ludia z Krasnej. Ale uznavam, ze bez subehov s ED to asi inak nejde
.... úprimne, šiel by si tie tri zastávky, čo sú natiahnuté na dva kilometre, peši? Z Krasnej by cestujúci v pohode cez prestup Dneperská došli takmer kamkoľvek v meste.

L25 - ked uz cez kruhac, tak uz potom umoznit prestup pri SOUD na mestske linky.
- pri Optime je možnosť prestupu na L15, ktorá má tu konečnú, na VŠA prestup na 30,31,34, pri OC Cassovia ešte 27,10

L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
- keď si to tak teraz uvedomujem, KVP by obslúžila L34 a teda po SOU Dopravné by L31 ani nebolo treba ?, L30 je celkom fajn spoj
Reakcia na: grofmathias #28361:

L14 - Ale pri ceste si bud prestupia alebo pojdu dookola cez sidlisko...
L16+19 - Prestupny bod Dneperska + o 3 zastavky dalej prestupny bod Vazecka... Chudaci ludia z Krasnej. Ale uznavam, ze bez subehov s ED to asi inak nejde.
L25 - ked uz cez kruhac, tak uz potom umoznit prestup pri SOUD na mestske linky.
L30 - rano v spicke moze zaujimavo zamiesat s cestovanim studentov do skol na Alejovej. Mozno by stalo za uvahu.
Miestami, kde by bolo možné bezstarostne prestúpiť by boli:
OC Optima, OC Cassovia, VSS, Dneperská, Colnica, Nám. osloboditeľov, Pošta 1, SOU dopravné, Magistrát, OD Mier, Amfiteáter, Mlynská bašta, Žel. stanica.

Až na dopravné uzly "Mier" a "Colnica", je v každom navrhovanom uzle kombinovaný prestup elektrická trakcia-autobusová linka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.