BUSportál SK: Výroba autobusov na Slovensku naďalej klesá
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=3862
"... Hoci sa už Slovensko ako potenciálny výrobca zahraničných značiek autobusov spomínalo viackrát, najreálnejšou sa javí montáž amerických autobusov značky BlueBird, o ktorej by sa malo rozhodnúť do konca tohto roka v Košiciach." ☠
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=3862
"... Hoci sa už Slovensko ako potenciálny výrobca zahraničných značiek autobusov spomínalo viackrát, najreálnejšou sa javí montáž amerických autobusov značky BlueBird, o ktorej by sa malo rozhodnúť do konca tohto roka v Košiciach." ☠
ale tak či onak sa musí vrátiť naspäť (tak to nebude trvať 10 minút ale menej).
KVKV
Ospravedlňujem sa, ako Re #26558 eMareq: malo byť toto:
Názor , že na Komenského netreba nočnú dopravu , a prednesený tak rezolutne , to velmi pripomína formu chovania pracovníkov dpmk. Ta šak tam len dochodci, ta na tych sa ----*. Že? Ono to takto presne totiž dopadlo aj u denných liniek na Popradskej a v hornej časti terasy a tiež na Jantarovej. Pokial sa tam ponechá len spoj s intervalom 30 alebo 60 min., tak logicky ludia sú nútení ísť pešo na najbližšiu frekventovanejšiu zastávku a aj to, čo tam jazdiť ostalo tak jazdí prázdne. To, že na Komenského to nejazdí preplnené už po 20:00, je sposobené pomerne blízkymi paralelnými trasami Gorkého - Mier a Zimná - B.Němcovej.
Súčasná a zrejme aj navrhovaná koncepcia nočnej dopravy je postavená na chybných úvahách a je velký predpoklad, že bude ešte menej efektívnejšia než doteraz. Je kladený doraz na čo najekonomickejšie trasovanie liniek. Dosledkom toho sú akési „vyhliadkové okružné linky“ vymetajúce každý kút , čo mnohých odradí, viď Sarkov príspevok . A naviac abnormálne vysoké cestovné priamo VYZÝVA k ceste pešo alebo použiť taxi. Ten sa vyplatí , je to len o málo drahšie ,nemusím čakať a som doma za 15min. Využíval som nočný spoj doposial len výnimočne a priznám sa , nepoznám presne súčasné ani nové trasy. Robiť si štúdiom odchodov a trás akúsi odpoludňajšiu predprípravu ,to sa mi nechce. To fakt radšej pešo alebo taxi. Nočná 71 má oproti tomu podla mňa nádej na úspech. Jednoznačne stanovená trasa a dostatočné intervaly by to mali zaistiť.
Práve preto by som preferoval dve hlavné električkové trasy N1 a N6. Ja neviem, prečo je taký odpor k nočnej električke. (Len tak na okraj.... pred sto rokmi nie že k divadlu v noci, ale vobec žiadna električka v Košiciach nejazdila ani cez deň. Nočná električka „X“ jazdila ešte v 60tych rokoch a bol zaistený spoj k poslednému nočnému a prvému rannému vlaku.).
Pokial niekomu TAK VADÍ nočná doprava na Komenského, tak s ohladom na blízkosť trasy N trolejbusu by N1 mohla viesť na B.Němcovou, v úplne krajnom prípade ukončená na NMM. To, či na stanicu ,to som nezabudol, podla mojho názoru nemusí tam každá N linka. Stačí N6 . Predpokladal by som takú koncepciu noč.dopravy, že vždy v celú hodinu by odchádzali všetky linky z centrálnej zastávky N.Oslob. na všetky smery. Umožňovalo by to aj prestup. Mohla by odpadnúť jedna z okružných vyhliadkových trás a vznikol by logický a prehladný systém nočnej mhd. Proste medzi „ekonomicky racionálnym“ myslením a potrebami občanov je treba voliť kompromis!