Reakcia na: Esicko #2300:
Nedalo mi, aby som nepozrel do mudrej knihy. A tu mas presne vyjadrenie k zeleznicnym vyhybkam na rychlodrahe:Capy zaverovych hakov su klbovym sposobom spojene spojovacou tycou a prestavnou tycou s prestavnym zariadenim, co v pripade miestne stavanych vymen (ako je tomu na rychlodrahe) predstavuje paka vymennika so zavazim.Na kontrolu jazykov tychto vymen v spravnej polohe a na znemoznenie ich neopravneneho prestavenia sa pouziva jednoducha, resp. odtlacna vymenova zamka, ktore su pripevnene k pate kolajnice.Je to zariadenie nerozrezatelne.
Prestavniky umoznuje prestavovat vymeny na dialku. Mechanicke, podla typu, az do vzdialenosti 530 m od miesta obsluhy. A je to zariadenie rozrezatelne.
Takze sa ospravedlnujem za nepresne informacie.
Sarko
Po rekonštrukcii sa zmenilo len zhlavie vedúce do slučky, t.j. 3 žliabkové výhybky za železničné, s tým, že sa zmenila aj ich poloha (vznikla koľajová spojka). V samotnom obratisku sa nachádza ešte celkovo 8 žliabkových výhybiek vyrobených vo Vítkovických železiarňach. Vo vonkajšej slučke sú to 3 výhybky (2 proti hrotu, 1 po hrote) a vo vnútornej-obojstranne prejazdnej sa nachádza 5 výhybiek, z toho jedna vedie na slepo ukončený kanál. Ten mal prvotne slúžiť na čiastkové opravy vyskytnutých sa porúch, medzitým však našiel využitie pri odstavovaní súpravy 3xT3, aby sa v špičke do obratiska zmestili všetky vlaky. Rozpadajúce pätky kanála sa však neopravovali, takže pred časom došlo k demontáži koľají na kanáli, aby niekoho nenapadlo vojsť "do pasce" a vstup sa zakázal červenou tabuľou. Len pre zaujímavosť, kanály vo zvyšných dvoch obratiskách, kde sa nachádzali vlaky dispozičnej zálohy (OC Važec, Št. Lokomotívy), boli zasypané.