Reakcia na: eMareq #21963:
Priklad to bol len ilustracny, ale vidim ze nie vhodny. Az teraz som pochopil, ako to je presne s tymi nocakmi... S tymi stlpcami odchodov to nechap zle, nemyslel som to ako kritiku vasej roboty, len som bol zmateny z tych nesuhlasnych informacii... Myslel som ze kazda linka je obojsmerna, nie ze su obojsmerne v zmysle 100-101 atd...Uz to chapem. Nevsimol som si to nikde, ale je to moja chyba. Dakujem za vysvetlenie.
Peter K
Cena za dodavku elektrickej energie ma viacero zloziek ( platba za energiu, platba za vykon) a zavisi od viacerych faktorov (mnozstvo odobratej el. energie, cas odberu, vyuzitie maxima, pocet odbernych miest, ... ).
Ale v ziadnom pripade sa to neda interpretovat tak, ako si to napisal.
1- Energia sa odobera, len ak je UZAVRETY elektricky obvod (cez zapnuty trakcny motor trolejbusu). Ak je trolejove vedenie pod napatim, mozeme hovorit o stratach zvodom, ale tie zanedbame. Ked nie je odber, tak nie je odber el. energie.
2- elektromer vse nie je na kazdej sekcii zvlast, ale je v meniarni. Jedna meniaren napaja 3,4,5,... sekcii a tie potom treba povazovat za jednu mnozinu. Tebou spominane efekty by sa mozno prejavili, ked by v sieti v case spicky premaval len 1-2 trolejbusy. Ale nie pri sucasnom pocte spojov.
3- vy mate v Kosiciach na trolejbusovej doprave ukazkovu rovnomernost medzi spickou a sedlom.
4- znizit mernu cenu za dodavku 1 kWh (po zaratani vsetkych zloziek mesacnej fakturacie) mozete:
a- dlhsou prevadzkou aj v noci (nezmenena platba za vykon sa rozpocita na vacsi pocet odobratych kWh)
b- pri zachovani rovnomernosti zvysit pocet spojov a zatraktivnit intervaly.
U vas vobec nieje problem v tom, aky je tvar tr. siete, ani v rovnomernosti a cene za dodavku elektrickej energie. Problemom je maly pocet trolejbusovych spojov a vysoke FIXNE naklady na trolejbusovu prevadzku (na elektrodispecing, administrativnych pracovnikov, udrzbarov vozidiel a trolejoveho vedenia, ...) Ak by linky 71 a 72 premavali celodenne po 12 alebo 15 minut, tak by sa fixne naklady rozpocitali na vacsi pocet vozokm a tym by sa znizili naklady na 1 vzkm.