Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eMareq #21963:
Priklad to bol len ilustracny, ale vidim ze nie vhodny. Az teraz som pochopil, ako to je presne s tymi nocakmi... S tymi stlpcami odchodov to nechap zle, nemyslel som to ako kritiku vasej roboty, len som bol zmateny z tych nesuhlasnych informacii... Myslel som ze kazda linka je obojsmerna, nie ze su obojsmerne v zmysle 100-101 atd...Uz to chapem. Nevsimol som si to nikde, ale je to moja chyba. Dakujem za vysvetlenie.
Reakcia na: Peter K #21966:
Napisal som to asi nezrozumitelne, co je u mna casto bezne. Ale mal som na mysli to presne co si napisal
Reakcia na: BMko #21948:

Cena za dodavku elektrickej energie ma viacero zloziek ( platba za energiu, platba za vykon) a zavisi od viacerych faktorov (mnozstvo odobratej el. energie, cas odberu, vyuzitie maxima, pocet odbernych miest, ... ).
Ale v ziadnom pripade sa to neda interpretovat tak, ako si to napisal.
1- Energia sa odobera, len ak je UZAVRETY elektricky obvod (cez zapnuty trakcny motor trolejbusu). Ak je trolejove vedenie pod napatim, mozeme hovorit o stratach zvodom, ale tie zanedbame. Ked nie je odber, tak nie je odber el. energie.
2- elektromer vse nie je na kazdej sekcii zvlast, ale je v meniarni. Jedna meniaren napaja 3,4,5,... sekcii a tie potom treba povazovat za jednu mnozinu. Tebou spominane efekty by sa mozno prejavili, ked by v sieti v case spicky premaval len 1-2 trolejbusy. Ale nie pri sucasnom pocte spojov.
3- vy mate v Kosiciach na trolejbusovej doprave ukazkovu rovnomernost medzi spickou a sedlom.
4- znizit mernu cenu za dodavku 1 kWh (po zaratani vsetkych zloziek mesacnej fakturacie) mozete:
a- dlhsou prevadzkou aj v noci (nezmenena platba za vykon sa rozpocita na vacsi pocet odobratych kWh)
b- pri zachovani rovnomernosti zvysit pocet spojov a zatraktivnit intervaly.

U vas vobec nieje problem v tom, aky je tvar tr. siete, ani v rovnomernosti a cene za dodavku elektrickej energie. Problemom je maly pocet trolejbusovych spojov a vysoke FIXNE naklady na trolejbusovu prevadzku (na elektrodispecing, administrativnych pracovnikov, udrzbarov vozidiel a trolejoveho vedenia, ...) Ak by linky 71 a 72 premavali celodenne po 12 alebo 15 minut, tak by sa fixne naklady rozpocitali na vacsi pocet vozokm a tym by sa znizili naklady na 1 vzkm.
Reakcia na: cybernetic #21964:
no určite...on akurát tak mlieko chlastá alebo istý luhovaný nápoj. ? Stále trepé na fóre nezmysly. Nemá čím zaujať pozornosť. Nevšímaj si ho. Je to decko. ? ?
Reakcia na: *SOLARIS* maniak #21944:

za vodiča sa nič montovať nemá a nebude
2007 základňu čítačky namontovanú má

opäť nesprávne informácie máš
....už nechlastaj ...
Reakcia na: Vladan #21962:
Ak myslíš stĺpce pre zastávky tak je to jednoduché. 100 (102, 104) chodí STÁLE jedným smerom a 101 (103, 105) ku nej smerom opačným, striedanie trás na jednej linke tu nie je. Mal som spravenú aj kombináciu 100+101 a obdobne ostatné, lenže tieto pletú cestujúcich. Lebo pri ťuknutí na takúto kombináciu sa ti ukáže 2x východzia a konečná žel. stanica - čo nie je problém ako taký, ale to, ŽE NEVIEŠ ČO JE ČO (ktoré je 100 a ktoré je 101 ap.). Označenie napr. 100A by znamenalo, že je tá trasa nejako predĺžená L100. Ale ona predĺžená nie je.

A čo sa týka rozlíšenia smerov, ja som NASCHVÁL písal do poriadkov, že tá a tá nočná linka je PROTISMERNÁ ku linke tej a tej. Treba čítať všetko a nie len odchody. Je to tam napísané (dtto sa týka aj 106ky, ktorá má napísané, že je to náhrada za zrušenú 107). A vybral si si zlý príklad s tou 32 a 32A, keď 32A je len predĺženie 32.
Reakcia na: detailista #21960:
myslis ze si veci najprv nepozriem? nebud chytry...
Re #21961 eMareq: postrehol som standard na tejto stranke, a to ze linky premevajuce obojsmerne maju dva stlpce - jeden smer, druhy smer (aj ked u vacsiny. nocakov je cielova a vychodzia zastavka Zel.St.). Nocaky okrem 106tky maju len jeden. Preco? Je to matuce, vobec nie samozrejme ze premava aj opacnym smerom. Jeden kamarat tak na to doplatil a na furcu cestoval rok okolo celeho mesta, namiesto toho aby isiel opacnym smerom z NO cez Secovsku. Ako napr. na stanici rozlisim smery? len podla cest. poriadkov na zastavke? Napr. donedavna to bolo u 32ky elegantne rozlisene na 32 a 32A, tak som chcel vediet ci take nieco nie je aj u nocakov... ?
Reakcia na: Vladan #21959:
Zdajú sa Ti že nie sú? Až na pár výnimiek v niektorých zastávkach (nemožnosť ísť oboma smermi rovnako) tak sú.
Reakcia na: Vladan #21959:
Sa pozri do cp a uvidis sam.
Neviete, su teraz nocaky naozaj zobojsmernene ako vykladal Dutko v Korzari? A ked hej, tak ako su rozlisene, kedze nejeden zacina aj konci na stanici? ❓
Reakcia na: Peter55 #21957:
No vies co ta elektricka sa vykolajila.
Reakcia na: detailista #21956:
Nenapisal si že z ktorej ?
Nema niekto fotky z tej nehody pri amfiteatri?
Reakcia na: Peter K #21942:

spytam sa kolko trolejbusov pri 15 min intervale prejde cez 800 metrovy usek? jeden smer 1 a opacnym smerom jeden. urcita cast energie v danom useku sa spotrebuje, prejdenim trolikov, pocas nepritomnosti trolikov ta energia stale prudi v tom obvode, len je bez odberu a za nu plati podnik tak isto.

Papyr : tie cisla tu niekto spominal na diskusii. Sam vies, preco ma Presov take male ceny za VZKM, lebo ma siet (nie rozstrbenu usecku), hustejsi interval a mensie prevadzkove naklady na udrzbu oproti KE, kde sa viac vraza do udrzby Busov
Reakcia na: cybernetic #21901:
sorry celé som to doplietol a zle vtedy pochopil ?

Re #21899: Takže oprava, zodpovedajúca realite:

#2007 má držiaky a kabeláž, je odskúšaná komunikácia. Ten prístroj, čo sa ma montovat za vodica, teda - za dvere kabínky, je čítačka kariet. To znamená, že keď cestujúci priloží na ňu kartu, tak vodičovi ukaže na palubaku, či je karta dobitá kreditom, alebo nie. Ale zatiaľ to #2007 nemá namontované, pretože sa stále dohadujú, že ako to namontuju, aby to čo najmenej vadilo.

? ?
Reakcia na: BMko #21925:
to stym 2.5 krat som nejak nepochopil ono stale nieco odobera z vedenia prud
Reakcia na: BMko #21925:
PS: Vysvetli mi prosim, ako si myslel vety :
"Nakolko elektricka energia je pri trolikoch v jednom napajacom useku vyuzita v tejto dobe za cas 15 minut asi 2,5 krat. "
"Tak ked budeme mat aspon 6 min interval na troliku alebo tram tak za tu cenu energie prejde 6 vozidiel. "
Reakcia na: Sarko #21940:
Samozrejme, číslo linky, nie ev.č. ?
Reakcia na: KVKV #21924:
Straussbergská linka má #89. Zaujímavá história, dúfam, že ma tam raz zaveje, po Miškolci, Sarajeve a Brne by bola škoda nemať vo vlastnom archíve podchytené rozutekané košické električky. ?
Reakcia na: Isidor #21913:
A to si ešte nevidel fotoparódiu s vyradenou 335 na koľaji smrti s linkovou tabuľou "kríž" a smerovou tabuľou z Brna "Ústřední hřbitov"... Ale to by sme boli voči DPMK veľmi hnusní. ?

Re #21914 VILL: Nuž takto... Podľa ev. čísla boli 229-ky dokonca až 3, prvý originál T2 #229, potom jej papiere získala T3 #229/II, ktorá sa neslávne preslávila nehodou na Amfiteátri a na onej fotografii je až T3SU 229/III a keď už neprežilo ev.č., tak aspoň prezývka ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.