Reakcia na: Esicko #2077:
Problém nespočíva ani tak v čakaní na konečnej, ako na ich vzájomnej koordinácii, aby sa na konečných nečakalo zbytočne. Na žel. stanici nie je problém podľa potreby otáčať vozidlá cez vrátnu koľaj, resp. navrhnúť príchod na vnútornú a vonkajšiu koľaj tak, aby vozidlá z konečnej plynule odchádzali. Zachádzanie L6 ku OC Optima sme tu už mali, keď sa navarovali oblúky, jeden víkend v smere z Tr. SNP a druhý v opačnom smere. Myšlienka na takúto linku nie je zlá, ale podľa môjho názoru by súčasný stav bol najvyhovujúcejši, keby sa len doladili intervaly medzi L5 a R1. Interval na trase Žel. stanica-kruhový objazd (L5 a L6) by bol rovnaký ako na trase kruhový objazd-Nám. MMM (L6 a L9). Podľa mňa po tom, čo sa L6 obmedzila, veľká skupina cestujúcich začala využívať autobusy. Zriadenie zastávky Krajský súd tomuto smeru trochu pomohla, ale naopak, rozdielne umiestnenie zastávok AD a ED tomu uškodilo (v minulosti sa zastávka ED nachádzala pri hoteli Slovan). Potom sú tu aj vysoko nadhodnotené jazdné doby pre linky, spoje chodia s náskokmi, cestujúci hromžia. Aj takéto "detaily" škodia električkám.
Sarko
O dĺžke L6 sa hádať nebudem, všade sú uvedené iné údaje. Jazdná doba na L6 je 22'/24'/28'. Je mi jasné, že Ti vyhovuje uvádzať schválne práve 28' min...
Takže ešte raz, po sčítaní všetkých jazdných dôb v oboch smeroch a dĺžky všetkých liniek v oboch smeroch, je priemerná cestovná rýchlosť bratislavskej električky 20,57 km/h a priemerná cestovná rýchlosť košickej električky 26,7 km/h.
Aby som bol objektívny, v príspevku #2019 som rozdelil aj mestské (cestovná rýchlosť 20,49 km/h) a rýchlodrážne linky (cestovná rýchlosť 31,02 km/h), z čoho jasne vyplýva, že električky v meste sú porovnateľne rýchle a na rýchlodráhe podstatne viac.