Reakcia na: Sarko #174:
No, v Presove to je tradicia len co sa tyka liniek 17, 30 a 38, ktore su alebo boli trolejbusovymi. Ale pre trolejbusy mame rezervovane jednociferne cisla, na ktorych autobusy nemame (okrem NAD po Obrancov mieru 1989-1991, ktora jazdila pod c. 2 a 3). Takze isty sposob odlisovania t-busov ma aj Presov.Ja by som v Kosiciach bol za plzensky system - elektricky jednociferne cisla, trolejbusy cisla 10-19, autobusy 20 a vyssie.
Vladimír
Osobne by som najradšej ako prvú linku trolejoval súčasnú L16. Je na to vhodná výbornými terénnymi podmienkami (kopce na oboch strnách trasy). Zatrolejovať stačí úsek Mier - Podhradová a Dom umenia - Garáže VŠA. Trolejizáciou tejto linky by DPMK získal možnosť garážovať trolejbusy aj mimo objektu dnešnej jedinej vozovne na Hornádskej ul. Táto stavba by mohla prebehnúť ako jeden celok.
Ako druhá v poradí by mohla byť trolejovaná trasa Sídl. Ťahanovce - križovatka Tri brody - Prešovská - Palackého - Nám. osloboditeľov. Tu by sa pod drôty mohla dostať L37 a po vybudovaní drobnej odbočky na Exnárovu aj L30.
Resp. poviem to takto. DPMK by si mal vziať príklad z DPMŽ. Už pri najbližšom prelinkovaní sa rozhodnúť, čo trolejovať bude, a čo nie a tomu prispôsobiť linky, teda zaviesť "autobusovú verziu trolejbusovej dopravy" presne tak, ako tomu bolo v roku 1988 v Žiline. Cestujúceho po výstavbe novej trate už neprekvapia žiadne zmeny, len na nejakú linku zrazu miesto autobusov vyjdú trolejbusy.