Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sarko #170:
Dnes je na Furču špičkový interval 5 min. práve tak, ako ho navrhujem aj ja. Jediné, čo posilňujem, je sedlový interval.

Ukončenie L70 na Bottovej je v mojom návrhu brané ako provizórium, po vybudovaní trate na Železníky by mohla pokračovať po Cassosport a na úseku Mier - Cassosport sa prekladať s L16.

Čo sa týka mojich myšlienok, keby bolo po mojom, zrušil by som číselný rad 70. Ako rodený Prešovčan nevidím pol dôvodu na to, aby linky boli číslované osobitne LEN PRETOm že sú trolejbusové. Trolejbusové linky by som číslami voľne miešal s autobusmi. T.j., po strolejovaní Podhradovej a Železníkov, žiadna L73, ale trolejbusy na L16...

Re#169 Dopravák: CP sa tvoria na ODS (Odbore dopravných služieb). Ich prípravou sa zapodievajú stále tí istí pracovníci.
Je pravda, že v KE na veľmi mnohých smeroch, kde by sa linky logicky mali vzájomne prekladať, preklady neexistujú. To je ale dôsledok úplne chorého linkového vedenia systémom "odvšadiaľ všade". Chcelo by to v prvom rade revolúciu v linkovom vedení. Menej liniek (čo menej, minimum!) a husté intervaly. Pravidlo, za ktorým si stojím: "Čo je lepšie? Tri linky s 30 min. intervalom (6x spoj za hodinu) alebo jedna linka s 10 min. intervalom (6x spoj za hodinu)? Samozrejme JEDNA linka!"
Lenže v Košiciach sa myslí stále opačne a DPMK vytvára nové priame spojenia, ktoré sa tvária ako zlepšenie dopravných služieb a pritom cestujúceho poškodzujú.
Reakcia na: Dopravák #169:

Odporucal by som Ti najprv 3x citat a potom si raz stazovat! 😉

Precitaj si Vladimirov prispevok #150 este raz, pise, ze ak by presmeroval L72 z Myslavy na Trolejbusovu, tak s novou L70 (N.O. - Lingov) chce v podstate ponechat vytazeny smer na Lingov, t.j. s jeho navrhovanymi L70 a L71 navrhuje v podstate to iste, co mas z Furce dnes a navyse v spicke navrhuje vlozit na L70 dalsi 15 min. interval, takze na Furcu by chodili trolejbusy v 5 min. intervale! Dnes mas v spicke max. 7,5 min. interval. A do toho este L72 z Myslavy do vozovne s 30 min. intervalom, takze v useku N.O. - HM Tesco by sa to trolejbusmi len tak hemzilo 😉. Takze kym Vlado navrhuje zlepsenie, Ty si este stazujes? 🙂.
Chlapci ,chlapci,toľko špekuľujete,že až to bolí!
Presmerovať linku č 72 na trolejbusovú -to je sila!
Neviem,ako si to predstavujete!Teraz sú linky na Furču maximálne vyťažené a čo by bolo potom...
Viem,čo teraz napíšete,že troleje chodia poloprázdne.Ano možno linka č 70(pretože vodiči sústavne nadbiehujú CP od zastávky Mlynská Bašta,mohli by chvíľu počkať/viem nemôžu/,na 71 ktorá má sústavne meškanie a potom,1 minútu pred príchodom 71 na Mlynskú baštu ,by vyrazila 70.
Ale my žijeme na slovensku a tu je to "STÁLE TAK"
Kto mi odpovie čo za človeka pripravuje CP?Zdá sa mi,že CP sú tvorené len TAK,len aby boli.

Viem nedá sa všetko presne vyrátať-zosúladiť/ale myslím ,že by to mal pripraviť jeden človek,čo sa asi rok bude voziť hore dole,pozorovať vyťaženosť liniek a potom,z toho vytvorí jeden poriadny ucelený CP.
Trochu som si zafilozofoval(PREPÁČTE).Len dúfam,že ste mi porozumeli čo som chcel povedať.
Reakcia na: Vladimír #167:

To bol akoze podryp na nejasne formulovane prispevky. Nemyslel som to v zlom, vsimni si to zmurknutie na konci vety, OK?
Reakcia na: Sarko #166:
Prečo by si to mal mýliť? Je až také neuveriteľné a nemožné, aby vaša 1009-ka stála odstavená na Hlinkovej ul.? Ak ju videl, tak tam asi stála...
Reakcia na: 345 #159:

Petrik, nepomylil si si nahodou Kosice s Presovom a presovskou 109-kou? 😉
Reakcia na: BM #149:

Dovolim Ti vytknut este Tvoju argumentaciu ohladne hodnotenia "urovne zivota" a slovenskeho naroda. Neviem co maju spolocne zivotna uroven a vykoristovanie s linkou c. 23, to su argumenty hodne tak babky-demokratky, nez nejakeho dopravara. Kezde si este nepracoval, nevies, ze zdieranie v pracovnej oblasti kraca ruka v ruke s vysokou nezamestnanostou a nedostatkom pracovnych miest a na ich riesenie je potrebne zamerat sa v oblasti mimo MHD. Toto do diskusie jednoducho nepatri!

Aby si si tiez nemyslel, dnes som z prace schvalne vyuzil linku c. 23 (posledny spoj s odchodom z N.O. o 19:35). A to nie som zamestnancom letiska, ani som sa nechystal chytit nejake lietadlo 😉.

Re #157: Co sa tyka lozkoveho a lezadloveho priplatku, uviedol si vnutrostatne ceny. Ceny napr. do CR su minimalne dvojnasobne. A to este nehovorim o zakaznickej karte Ceskych drah (tzv. Karta Z), ktoru ak nemas zakupenu, platis znova takmer o polovicu viac.

Re #158: A tymto prispevkom si ma uz vazne nastval! Za Tebou uvedenym linkom su uvedene odlety IBA JEDNEHO DOPRAVCU, pritom z kosickeho letiska lietaju VIACERI DOPRAVCOVIA!!! Kazdy pracovny den, okrem utorka je do Kosic 6 priletov a 6 odletov, v utorok je to 7 priletov/7 odletov, v sobotu 3 prilety/odlety a v nedelu 4 prilety/odlety.

Zacinas byt prilis subjektivny a zaujaty, rob so sebou nieco, clovece...
Reakcia na: 345 #159:
Definuj presne čo je s 1009.Bola na skúšobnej jazde a havarovala,alebo čo? Popíš detailnejšie!!
A asi myslíš most nad železničnou traťou pri HPtesco.
Reakcia na: 345 #160:
Inac definuj blizsie zeleznicny most. Pokial sa nemylim tak pod zelez. mostom trolejbus nejazdi. Ovsem ak nemyslis most pri Jakabovom palaci.
Reakcia na: 345 #160:
Taketo prispevky je dobre davat do dispecerskeho fora, :}
No aj auto Prešovského pôvodu(zatiaľ nenabúrané)
PO-736 AC.
1009 bola odstavená pri železničnom moste(smerom na
Prešov)Bolo tam aj dispečerské auto.
este odlety z kosickeho letiska len aby ste boli v obraze

http://www.slovakairlines.sk/x_pravdopr.php3
Dobre ukoncime svary o letisku. Ja nepatrim medzi ludi, ktory si taky luxus mozu dovolit a poznam dost vela takych ako ja.

Vlakom cestujem dost vela a lozko stoji cca 120Sk a lezadlo cca 80 Sk.

Praha - Kosice nestoji 990 Sk. To stoji tak letenka Kosice - Bratislava a to iba v tom pripade ak je dost zakaznikov. Inac sa cena splha omnoho vyssie , staci si poriadne precitat reklamu z ktorej tu sumu 990Sk cerpate.
Reakcia na: Papyr #155:
Nehovoriac uz o tom, ze rychlik PRVEJ triedy stoji 1,5 nasobok druhej triedy, teda tych istych 1500 korun ako lietadlo!
Reakcia na: BM #133:
Neviem, ci na 98 percent zazobanci a ci chudobnejsi cestuju vlakom. Ved napriklad vlak (nie ziadne InterCity alebo tak, normalny rychlik druhej triedy Kosice-Praha stoji 960 Sk (478 Kc+330 Sk) a to v tom nemas ani miestenku (+15 Sk), ani lehatko (+ cca 210 Sk) ani lozko (+cca 320 Sk). A za tieto peniaze sedis desat-dvanast hodin na kozenkovom sedadle s opitymi gastarbajtrami a ciganskymi rodinami!!!

Lietadlo leti 1:35 cisteho casu a najlacnejsia letenka je od 990 Sk + 560 Sk letiskove taxy, celkovo teda cca 1600 Sk - tak aki zazobanci? Co to pises za bludy?

A okrem toho, ako je mozne, ze vojenske letisko, ako pises ty, funguje zaroven ako medzinarodne civilne? A okrem toho je predsa jedno, aky ma statut, terminal verejnej dopravy to predsa JE!
Reakcia na: pete #153:
kto ma vyssi prijem ako 12 tisic mesacne si to moze dovolit. Ale kto ma 12 000 prijem pre celu rodinu a ma platit najom , satstvo a jedlo si tak moze vypocut hluk Letiska.
BM> Kazdy radovy sikovny Slovak si moze dovolit letiet z kosickeho letiska. Kazdy radovy nesikovny Slovak na neho bude nadavat, ze je zazobany.
Reakcia na: BM #149:
Sociálne pomery na východnom Slovensku sú jedna vec. Tou druhou je, že množštvo ľudí, ktorí pracujú alebo študujú v ČR a domov sa vracajú na východ dnes používa vlak. A cenovou politikou a zároveň vyšším komfortom služieb sa na trhu presadzuje aj u nás LETECKÁ doprava. Ako Ti to Papyr napísal, už dnes je lietadlo z Prahy do Košíc cenovo porovnateľné. Ntvrdím, že je priamo lacnejšie ako vlak, ale ten rozdiel už dnes mnohým nevadí tak, ako rozdiel v dĺžke cesty, ktorá je pri porovnaní vlak vs. lietadlo značná.

Preto vítam dnešné a dúfajme čoskoro realizované ďalšie posilnenie L23 všetkými desiatimi. Bolo nehorázne, aby z verejného civilného letiska nebolo možné dosiahnuť železničnú a autobusovú dopravu inak ako súkromným taxíkom.

Budeš sa čudovať, ale všetko je to o tom, že mnoho ľudí by aj paniaze na lietadlo mali, ale na lietadlo+košický taxík nie.

Ad L22: Aj tá sa mi veľmi páči. Skúmaním CP som zistil, že vložené spoje L22A, ktoré medzi centrom a Džungľou vytvárajú cca 30 min. interval na Mlynskej bašte nevyčkávajú, ale ihneď sa vracajú späť k akadémii. Podľa časov odchodov som vydedukoval, že toto špičkové posilnenie sa vykonáva bez vypravenia tretieho vozidla na L22. Je evidentné, že vozidlá tejto linky majú v špičke "ťažší režim", kedy striedavo vykonávajú "veľké" a "malé" kolečko.
Predpokladám, že obeh vyzerá asi takto, napr.:

13:21 L22 Džungľa - Lorinčík --> 14:06
14:06 L22 Lorinčík - Džungľa --> 14:39
14:51 L22A Džungľa - Ml. bašta --> 15:03
15:03 L22A Ml. bašta - Džungľa --> 15:15
15:21 L22 Džungľa - Lorinčík...

Týmto som dosiahol stav nadšenia a UDEĽUJEM VEREJNÚ POCHVALU DPMK za krásny, logický a hospodárny obeh na linke. A vôbec, spokojný som s celou zmenou k 1.8.

---

Ešte k obsluhe Klimkovičovej: Neskôr ma napadla ešte možnosť obsluhovať je tak trocha prešovským spôsobom, ale myslím, že vhodným aj pre Košice.
linka č. 30: Exnárova - Prešovská - Nám. osloboditeľov - Toryská - Klimkovičova
linka č. 32: Exnárova - Sečovská - železničná stanica - Nám. Maratónu mieru - TU - amfiteáter - nová nemocnica - Lechkého - Klimkovičova
Na zastávke Klimkovičova by sa vždy zmenilo číslo linky z 30 na 32 a opačne.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.