Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SHORTY:
Janka bolana svojom mieste v depe aj na tohtoročnej akcii Prebúdzania Katky. Dostaneš sa k nej, keď ideš od admin.budovy k miestru, kde sa robila ukážka činnosti nehodového žeriavu. Uvidíš ju po pravej strane, trošku zastrčenú pri rohu rotundy. Ak sa dobre pamätám, tak tohto roku bola opáskovaným priestorom.
TA:
Jej súčasné miesto je určite nedôstojné, pekne by sa vynímala v Čermeli. Ale dokedy by tam ostala? Dopadla by tak, ako celá Pionierska železnica pred desiatimi rokmi. Myslím si, že v depe by ju mohli trochu opucovať a umiestniť ju na nejaké čestnejšie miesto, ako pamätník.
Nevie niekto,ake 18 m busy by mali prist do Kosic ? ☺
Reakcia na: pantograf #17786:
aspoň, že je pokope a nie na kúsky. Mohla by sa zachovať, i keď zatiaľ nemá nejakú historickú hodnotu. Krajšie miesto by pre ňu bolo na podstavci niekde v Čermeli, len potom je otázne, ako dlho by vydržala neposprejovaná a nevybrakovaná. ?
Dimi: trolejbusy Skoda 14Tr a 15Tr urcite nemaju asynchronne motory. Teda rozhodne nie trakcne, ale firma BAHOZA vyraba asynchrony spolu s menicom 24V=/230V;50Hz, ktore sa pouzivaju na pohon ventilatorov kalorifera "KURENIE VODICA", "ROZMRAZOVANIE OKIEN" a ventilatora "CHLADENIE SILOVEHO BLOKU". Uvedene pohony neboli dodavane z vyroby, vsetko su prestavby prevadzkovatelov. Eto vjso molodcik, panatno?
Dimi: nezmysly hlasas? Generatoricky chod motora sa NEROVNA rekuperacia! Add2: vozidla 14Tr a 15Tr sice brzdia elektrodynamicky, nie vsak rekuperacne, ale odporovo. V praxi: ziskana energia sa mari v brzdovom odporniku (ktory ma mimochodom konstantny odpor) a NIE JE NAVRACANA do napajacej siete. Doporucujem stavebnicu Mlady elektrotechnik. REKUPERACIA: Kineticka energia sa generatorickym chodom trakcneho motora meni na elektricku a ta je NAVRACANA SPÄT DO NAPAJACEJ SIETE, KDE JU INE VOZIDLO SPOTREBUJE.
Reakcia na: Dimi #17790:
vysvetli si najprv pojmi ako je brzdenie do odporov , po pripade do zaskoku . Potom opisuj dej rekuperacie.
add 2: odkedy su kosicke trolejbusi asynchronne?
Reakcia na: Dimi #17790:
Tiež nie som elektrikár(lepšie povedané elektrotechnik), ale ja som si myslel, že rekuperáciou sa myslí využitie brzdením vziknutého napätia buď na napájanie dalších vozidiel v danom úseku resp. dodanie napätia naspäť do siete. Bez opätovného využitia sa musí energia spotrebovať(premeniť) v brzdových odporníkoch. je tomu tak aj u košických trolejov?
Reakcia na: pantograf #17786:
Ešte tam stojí??? Je oficiálne vyradená??? Pozerám, že tabuľky z číslom už nemá.... A kde v depe to je, lebo na DOD som si ju nevšimol....

Som rád, že vás zaujal aj takýto update, síce to nie je priamo MHD ale je to hromadná doprava a podieľa sa na tom aj DPMK ?
Reakcia na: BMko #17513:
Prepac BMko, ale musim reagovat k tvojmu clanku o rekuperacii trolejbusov, pretoze z vyjadrenia, ze nevies o tom, zeby niektory z kosickych trolejbusov rekuperoval usudzujem, ze nebudes elektrikar. Prepac, ale co si napisal, bolo mylne. Kazdy jeden jednosmerny elektromotor s permanentnym magnetom a kazdy jeden asynchronny trakcny elektromotor (pripad kosickych trolejbusov) rekuperuje (vytvara) napatie.

O co ide pri rekuperacii: Roztocis elektromotor privedenim napatia a potom ho od napatia odpojis, teda elektromotor ostava v zotrvacnosti bezat a v momente odpojenia privodu napatia motor vytvara opacne napatie. (Ide o premenu kinetickej energie na elektricku) Toto opacne napatie ked zoskratujes na vyvodoch motora, motor zacne prudko brzdit a nastava dalsi proces, zhorenie motora (premena elektrickej energie na tepelnu). My vsak nechceme, aby motor zhorel. Preto na jeho vyvody napojis reostat, ktorym ked znizujes odpor, zvacsuje sa skratovy prud plynule (nie naraz ako bez reostatu) a motor zacina brzdit. Musi vsak byt dobre chladeny a musi mat spravny reostat. Tento jav sa nazyva elektrodynamicka brzda.

Takze zhrnutie: Trolejbusy v Kosiciach a ostatne elektromobily s trakcnym asynchronnym motorom, alebo s jednosmernym motorom s permanentnym magnetom maju AJ elektromagneticku brzdu, ktora nie je nicim inym, iba ovladanim skratu rekuperovaneho napatia elektromotora.
Reakcia na: *SOLARIS* maniak #17788:
drahý "beličaj". Okamžite ma prestaň volať "qwerťák" ty sprostý blbeček ! Ani jeden nick si nevieš zapamätať ! Papagáj ma viac rozumu ako ty ! Si trápnejší ako VyVolení !!! ☠
Reakcia na: flooder #17787:
Drahý qwerťák ! Nie nesnažím sa tým nič vzbudzovať. Svojím spôsom čiastočne robím fotoadmina tejto stránky, veď pripravujem update-y. A to, že píšem "slohy" je vždy bola a vždy bude len moja vec. Bolo by maximálne trápne dosiahnuť admina na základe toho čo sem píšem. Uvedom si o čom píšeš. Ďakujem.

A teraz späť k doprave.
Reakcia na: 1018 #9155:
fajn a sloh nenapíšeš ? ☠ Je to trápne. Píšeš ako pre debilov. Alebo sa aj tým niečim snažíš vzbudzovať pozornosť ? Smola...na admina to tu nikdy nedotiahneš....môžeš sa aj rozliať ?
....Boleli ich zadky, tak ťa vytiahli. Ale ty sa pcháš ďalej!?

...Ináč ERKY FOREVER ! ?

46011: 622+623
46021: 501
46031: ???
46012: 612
46022: 616
46032: 606
46115: 376+377
46125: 628+629
46155: 404+405
07055: 620+621

PS2: cez víkend dvojičky na 3,4,7,9 a na 4 aj v pondelok.


? ? ? ? ? ?
Janka je v objekte košického depa na špalíkoch. jej stav spred roka a pol:
http://www.zelfoto.sk/vlaky/rada702/702952.htm
Reakcia na: TA #17783:
Nachádza sa v rušňovom depe. Je dosť schátralá a opustená. Už nepojazdná.

?
Reakcia na: TA #17783:
ze by v srote??? ?
Reakcia na: TA #17781:
Prepadavalo sa to postupne. Povedal by som, ze to sposobilo nespravne ulozenie panelov a dazd.
Reakcia na: detailista #17779:
jasné, veď školské prázdniny nie sú dôvod na to, aby sa jazdilo podľa CP voľných dní.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.