Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No,sa tu zislo elektrikarov.Najstrasnejsie bludy tu popisal Dimi a este sa robi mudry a chce poucovat.Aby bolo jasne,rekuperovat moze seriovy motor,synchronny aj asynchronny,netreba na to ani IGBT,staci hocijaky spinaci prvok.KVKV:S Progressmi neboli ziadne zasadne problemy,akurat sa doladovali take detaily ako sklzovky,regulacne charakteristiky a podobne veci ale Progress nikdy netrpel takymi fatalnymi problemami ako dubnicky paskvil.Dalej,od asynchronnych motorov sa nikde v CIVILIZOVANOM svete neustupuje,
Reakcia na: 5 #17807:
modnym hitom by som to nenazýval,skorej nutnosť v rámci možností.aspoň tak mi pripadá tá na oc bukovec, na colnici som zatial nebol,ale som zvedavý ?
K už sprejazdnenému novému mostu si nemôžem odpustiť:
V Košiciach máme asi nový módny hit - stavanie zastávok takmer na mostoch. Tá nová pri Colnici (smer Prešovská, Sečovská) mi dosť pripomína nezmysel pri OC Bukovec.
Reakcia na: Dimi #17803:
"Trolejbusy v Kosiciach maju trkacne synchronne motory s komutatorom a rekuperuju. "
Myslim, ze 14Tr a 15Tr maju trakcne motory na jednosmerny prud (DC). Synchronne a asynchronne stroje su napojene na striedave (AC) napatie. U synchronnych ma rotor rovnake otacky ako magneticke pole (MP) vytvorene statorovym vinutim. Rozdiel medzi motorickym a generatorickym chodom je len v tom ci MP statora "taha" MP rotora, alebo opacne. (Pouzivane napr. v elektrarnach. Alebo pri velkych vykonoch a nerovnomernej zatazi pocas otacania.)
Asynchronny stroj tiez moze mat motoricky aj generatoricky chod. Tu sa do rotora nemusi privadzat prud, ale sa v nom naindukuje zmenou magnetickeho toku - teda otacanim MP statora. A preto ma rotor ine otacky ako MP statora. Ak sa rotor toci pomalsie - motoricky chod, ak rychlejsie - generatoricky chod. (myslim otacanie rovnakym smerom) Otacky MP statora sa daju krasne ovladat zmenou frekvencie napajacieho napatia.

To, ze sa neda cast kinetickej energie pri brzdeni vratit spat do trolejovej siete, nieje vinou trolejoveho vedenia a meniarne. Je to \"vinou\" vozidiel. Pri elektrodynamickom brzdeni sice ziskam elektricku energiu, ale jej parametre ju neumoznuju vratit spat do siete, pokial sa neupravia. Nemozem predsa len tak pripojit hocijake napatie do siete. Ak by boli trolejbusy vybavene potrebnymi zariadeniami (staticke menice, ... ), tak by to slo.
Reakcia na: Dimi #17803:
rekuperacia je dej ked vracias do napajaciej siete, nie ked brzdis do odporov, to sa vola totiz brzdenie do odporov alebo zaskok. 14Tr a 15Tr na rekuperaciu nie su stavane. V Kosiciach pojem ako IGBT nepoznaju. Podla toho co pises by musela kazda elektricka rekuperovat, lebo vysledkom rekuperacie podla tvojej teorie je prud pripravy. Viem co chces povedat, ale mylis si tu pojmi.
Väčšia časť výpravy električiek:
-----------------------------------
02012: 626
02022: 604
02032: 605
03022: 349+352
03032: 620+621
04012: 402+403
04022: 388+389
04032: 400+401
04042: 419+420
05012: 536
06042: 337
07012: 382+380
07022: 386+387
07042: 398+399
09012: 622+624
09022: 602+603
09032: 628+629
09042: 521
09052: 622+623
09064: 501
43012: 534
--------------------------------------------------------
? ? ? ? ? ?
Reakcia na: BMko #17793:
Mensia oprava: Jo, sorry, pomylil som si synchro a asynchro motory, vecer som o tom premyslal vcera. Ano, jednosmerne motory seriove a synchronne motory rekuperuju. Trolejbusy v Kosiciach maju trkacne synchronne motory s komutatorom a rekuperuju.

Pozor.. To, ze rekuperuju, neznamena, ze dodavaju elektricku energiu do siete. Rekuperacia je dej premeny kinetickej energie na elektricku.

V trolejbusoch v Kosiciach je rekuperovana energia marena v brzdovych odpornikoch, pretoze trolejbusove vedenie vypracovane v Kosiciach neumoznuje navrat rekuperovaneho napatia do siete. Takze ak si rekuperaciou myslel navrat energie do trolejoveho vedenia, potom si mal pravdu, ze v Kosiciach to meniarne nepovoluju. Ale trolejbusy sami o sebe produkuju napatie, teda rekuperuju. Snad sme sa pochopili 🙂 Dakujem znovu za upozornenie, ano, v KE su synchronne motory.
Dnes okolo 17:00 horel trolejbus #1008 "HORNBACH" na zastávke Diamantová prišla dielna 6042 niečo tam porobili a išiel po svojich do garaže zo sprievodom dielne(Kto vie viac nech napiše) ?
Reakcia na: eMareq #17800:
Poď na I seek you ?
Reakcia na: JacS #17798:
Solarisy, čo iné.

Posilnenie dopravy linky č. 33, od 29.10. do 1.11.

V súvislosti s očakávaným nárastom prepravných potrieb vo vzťahu ku krematóriu v dňoch 29. 10. – 1. 11. 2005 budú na autobusovej linke MHD č. 33 premávať naviac oproti bežnému cestovnému poriadku posilové spoje s týmito odchodmi z východzích zastávok:
Cez voľné dni (sobota 29.10., nedeľa 30.10., utorok 1.11.)
od železničnej stanice o:
8.25, 9.25, 10.25, 11.25, 12.25, 13.25, 14.25, 15.25, 16.25, 17.25 a 18.25 hod.
od krematória o:
8.45, 9.45, 10.45, 11.45, 12.45, 13.45, 14.45, 15.45, 16.45, 17.45 a 18.45 hod
Cez pracovný deň (pondelok 31.10.)
od železničnej stanice o:
17.25 a 18.25 hod.
od krematória o:
17.45 a 18.45 hod.

(dpmk)

Nebude najako posilnená aj L12 (o nejaké extra cintorínske spoje)?
SHORTY:
Janka bolana svojom mieste v depe aj na tohtoročnej akcii Prebúdzania Katky. Dostaneš sa k nej, keď ideš od admin.budovy k miestru, kde sa robila ukážka činnosti nehodového žeriavu. Uvidíš ju po pravej strane, trošku zastrčenú pri rohu rotundy. Ak sa dobre pamätám, tak tohto roku bola opáskovaným priestorom.
TA:
Jej súčasné miesto je určite nedôstojné, pekne by sa vynímala v Čermeli. Ale dokedy by tam ostala? Dopadla by tak, ako celá Pionierska železnica pred desiatimi rokmi. Myslím si, že v depe by ju mohli trochu opucovať a umiestniť ju na nejaké čestnejšie miesto, ako pamätník.
Nevie niekto,ake 18 m busy by mali prist do Kosic ? ☺
Reakcia na: pantograf #17786:
aspoň, že je pokope a nie na kúsky. Mohla by sa zachovať, i keď zatiaľ nemá nejakú historickú hodnotu. Krajšie miesto by pre ňu bolo na podstavci niekde v Čermeli, len potom je otázne, ako dlho by vydržala neposprejovaná a nevybrakovaná. ?
Dimi: trolejbusy Skoda 14Tr a 15Tr urcite nemaju asynchronne motory. Teda rozhodne nie trakcne, ale firma BAHOZA vyraba asynchrony spolu s menicom 24V=/230V;50Hz, ktore sa pouzivaju na pohon ventilatorov kalorifera "KURENIE VODICA", "ROZMRAZOVANIE OKIEN" a ventilatora "CHLADENIE SILOVEHO BLOKU". Uvedene pohony neboli dodavane z vyroby, vsetko su prestavby prevadzkovatelov. Eto vjso molodcik, panatno?
Dimi: nezmysly hlasas? Generatoricky chod motora sa NEROVNA rekuperacia! Add2: vozidla 14Tr a 15Tr sice brzdia elektrodynamicky, nie vsak rekuperacne, ale odporovo. V praxi: ziskana energia sa mari v brzdovom odporniku (ktory ma mimochodom konstantny odpor) a NIE JE NAVRACANA do napajacej siete. Doporucujem stavebnicu Mlady elektrotechnik. REKUPERACIA: Kineticka energia sa generatorickym chodom trakcneho motora meni na elektricku a ta je NAVRACANA SPÄT DO NAPAJACEJ SIETE, KDE JU INE VOZIDLO SPOTREBUJE.
Reakcia na: Dimi #17790:
vysvetli si najprv pojmi ako je brzdenie do odporov , po pripade do zaskoku . Potom opisuj dej rekuperacie.
add 2: odkedy su kosicke trolejbusi asynchronne?
Reakcia na: Dimi #17790:
Tiež nie som elektrikár(lepšie povedané elektrotechnik), ale ja som si myslel, že rekuperáciou sa myslí využitie brzdením vziknutého napätia buď na napájanie dalších vozidiel v danom úseku resp. dodanie napätia naspäť do siete. Bez opätovného využitia sa musí energia spotrebovať(premeniť) v brzdových odporníkoch. je tomu tak aj u košických trolejov?
Reakcia na: pantograf #17786:
Ešte tam stojí??? Je oficiálne vyradená??? Pozerám, že tabuľky z číslom už nemá.... A kde v depe to je, lebo na DOD som si ju nevšimol....

Som rád, že vás zaujal aj takýto update, síce to nie je priamo MHD ale je to hromadná doprava a podieľa sa na tom aj DPMK ?
Reakcia na: BMko #17513:
Prepac BMko, ale musim reagovat k tvojmu clanku o rekuperacii trolejbusov, pretoze z vyjadrenia, ze nevies o tom, zeby niektory z kosickych trolejbusov rekuperoval usudzujem, ze nebudes elektrikar. Prepac, ale co si napisal, bolo mylne. Kazdy jeden jednosmerny elektromotor s permanentnym magnetom a kazdy jeden asynchronny trakcny elektromotor (pripad kosickych trolejbusov) rekuperuje (vytvara) napatie.

O co ide pri rekuperacii: Roztocis elektromotor privedenim napatia a potom ho od napatia odpojis, teda elektromotor ostava v zotrvacnosti bezat a v momente odpojenia privodu napatia motor vytvara opacne napatie. (Ide o premenu kinetickej energie na elektricku) Toto opacne napatie ked zoskratujes na vyvodoch motora, motor zacne prudko brzdit a nastava dalsi proces, zhorenie motora (premena elektrickej energie na tepelnu). My vsak nechceme, aby motor zhorel. Preto na jeho vyvody napojis reostat, ktorym ked znizujes odpor, zvacsuje sa skratovy prud plynule (nie naraz ako bez reostatu) a motor zacina brzdit. Musi vsak byt dobre chladeny a musi mat spravny reostat. Tento jav sa nazyva elektrodynamicka brzda.

Takze zhrnutie: Trolejbusy v Kosiciach a ostatne elektromobily s trakcnym asynchronnym motorom, alebo s jednosmernym motorom s permanentnym magnetom maju AJ elektromagneticku brzdu, ktora nie je nicim inym, iba ovladanim skratu rekuperovaneho napatia elektromotora.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.