Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BMko #17271:
51-ka bolo rýchle (fakt horelo), lacné a účinné riešenie. Tiež nie som zo záľahy expresných liniek na Sídlisko Ťahanovce nadšený, ale bolo treba konať.
37-ka po celý deň by bola drahá, najmä v špičkách Železníky s Blšákom a Carrefourom nepotrebujú posilňovať.
Vzduch pri protismeroch medzi Ťahanovcami a centrom by aj 37-kou zostal, akurát by sa rozložil medzi spoje rovnomernejšie, takže žiadna výhra a ďalšie prevádzkové peniaze fuč. Keď už, rád by som ich použil rozumnejšie (tiež do kilometrov, samozrejme), keď budem mať možnosť.
Preklad súbežných liniek s intervalom 12, 15 a 30 minút je pre mňa vysoká matematika, podľa mňa to nejde. Treba generálnu zmenu s malým počtom liniek s jednotným intervalom (tarifa - netarifa, aj keď prestupná by samozrejme bodla), to je moje náboženstvo.
Čo sa týka vozidlového riadiaceho, informačného, kontrolného a odbavovacieho systému, je to vec verejnej súťaže - a naviac, pri tvorbe súťažného zadania (kde sa dá určenými podmienkami veľa ovplyvniť) tejto druhej etapy sme ja ani moje oddelenie neboli, takže neviem to veľmi komentovať a ovplyvniť už takmer vôbec nie.
Reakcia na: Sarko #17341:
hej, videl som to kdesi na obrázkoch. Len neboli kĺbové ? .
Reakcia na: Sarko #17343:
tak, tak. Len k tým zeleným vlnám : prečo ich úmyselne rušiť??? Na 2. strane je samozrejmé, že na 1. mieste by mala byť preferencia električiek, trolejbusov ( ako to funguje pri busoch ❓ ).
Reakcia na: KVKV #17336:
Vychádzaš z mylných údajov, preto máš aj mylné závery. Tie "iné" aktivity v DPML boli dáááááávno pred privatizáciou. Likvidácia trolejbusov momentálne nehorozí ani v jednom zo spomínaných miest a hlavne nemá nič spoločného s privatizáciou.
Reakcia na: TA #17331:
Hehe. Električka má troje dvere o svetlej šírke vstupného otvoru 1150 mm (dverný otvor má 1300 mm) Celkom 3450mm. Autobus (budem počítať Karosu s najnevýhodnejším pomerom)má dvoje dvere o svetlosti vstupného otvoru 1200 mm a dvoje o šírke 800 mm. Celkom 4000 mm ? ? .
Po hrozne dlhej dobe som opat v Kosiciach.

Re #16487 basta007: CP este stale nie su tlacene, nanajvys ich zahlavie so zoznamom zastavok je tlacene 🙂 zbytok je stale otrocky klepkany na stroji 🙂
>pocet cestnych pruhov na minimum. V miestach premavky A/T by sa z pravych pruhov stali "BUS" pasy, zvyraznene asfaltom s cervenym pigmentom a suvisle oznacenym zakazom zastavenia. V ulickach v okoli pesej zony ohranicenych NO, Sturova, Moyzesova, Hviezdoslavova, NMM, Stefanikova a Senny trh by sa vytvorili zalivy chodnikov na komunikaciach tak, ze protiiduce auta budu musiet davat prednost iducim v opacnom smere a opakujucich sa kazdych xy-metrov. Vsetky semafory by tu fungovali na senzory kontrolujuce tak IAD ako aj chodcov (suvislejsiu kolonu aut neprerusi cervena, ale nie na dlhu dobu a kazdy chodec, ktory este vstupi na blikajucu zelenu oznamujucu cervenu, predlzi blikanie zelenej alebo len jej zhasnutie). Na kazdej krizovatke, kde to priestor umozni a neukroji sa zo zelene alebo chodnika, vytvori sa kruhovy objazd. Na malom priestore sa moze vytvorit fiktivny kruhovy objazd s kruhom bielej farby s priemerom cca 1,5 m a zvislo/vodorovne naznaci smer jazdy. No a nakoniec este perlicky ako vsadepritomne spomalovacie retarery vo forme prahov, vyvysenych plosin na prechodoch pre chodcov v jednej urovni s chodnikmi, rozsirenim jednosmernych komunikacii a umyselnym zaslepovanim v sucasnosti prejazdnych komunikaciach atd, atd... Ze je to nerealne? Kto neveri, nech sa pride pozriet napr. do Londyna, kde su vsetky menovane priklady aplikovane v praxi nielen tu, ale aj v odlahlych mesteckach a dedinkach a dokonca aj na miestach kadial vedu linky MHD. Rad prevediem a pomozem aj s rezervaciou spiatocnej letenky do cca 2000 Sk vratane letisnych poplatkov z Prahy/Budapesti, ubytovanie zdarma 🙂
Zachvat: Ty tusim pravidelne jazdis autom, ked Ta tak hnevaju tie semafory, alebo zastanca IAD. Tie hnevaju aj mna, ale z ineho uhla pohladu. Semafory bud davaju uplnu volnost a plynulost IAD, blokuju chodcov a doslova zdrziavaju E (napr. Tr. SNP) alebo naopak je cyklus nastaveny tak nestastne, ze A a T zakazdym stoja na cervenu. Lenze vsetko toto ma podla mna na svedomi samotne mesto a jej predstavitelia, ktori takto IAD neskryvane podporuju. Ak sa to nezmeni, tak sa to bude neustalym hrozivym zvysovanim podielu IAD kontra MHD zhorsovat a poziadavky vodicov IAD zvysovat. V zapadnych krajinach sa uz poucili a najma velkomesta sa snazia IAD vytlacit za okraj centra. To sa jednak deje logickou vystavbou obchvatov, dialnicnych privadzacov a rozsirovanim/skvalitnovanim existujucej cestnej infrastruktury, na druhej strane sa nerobia protiopatrenia. Vodici aj nadalej prechadzaju cez centrum mesta aj napriek moznosti rychlejsieho prejazdu II. dopravnym okruhom alebo dialnicnym privadzacom, zivot ohrozujucou jazdou na konciacej sa zelenej vlne, ktora sa da aj napriek tomu stihnut pri rychlosti od 80 km/h vyssie alebo napr. potrebou za kazdu cenu zaparkovat co najblizsie napr. ku vchodu obchodu, ci prace aj za cenu parkovania na absolutne nevhodnych miestach ako je zelen, chodniky, uzke jednosmerky, pozdlzne parkovanie v dvoch radoch a tak by sa dalo pokracovat este velmi dlho. Preto je akutne potrebne uz teraz cim skor co najviac stazit rozmachu IAD. Nech je semaforov co najviac a bez moznosti zelenej vlny, ktoru budu velmi casto narusovat ovladace v A/T a senzory na E tratiach s dynamickou zelenou na kazdom jednom semafore (na co sa vyhodili tolke miliony na uz dnes funkcnu preferenciu ED?). Nech sa vybuduju zachytne parkoviska P+R (niekolko velkych asfaltovych ploch na okraji mesta nemoze byt az tak financne narocnych) a zavedie prisne kontrolovane a napr. spravodlivo odstupnovane parkovne (cim blizsie ku centru, tym drahsie). V meste by sa rozsirili chodniky a zmensil>
Zachvat: Prosim, aby sme sa na fore nepozadovali predstavovanie sa anonymnych prispievatelov, ktorym to tak moze vyhovovat z roznych dovodov. Diskusne forum tak zarucuje okrem anonymity aj moznost absolutnej slobody prejavu a (nepovinnu) moznost reagovat na prispevky, ktore sa samozrejme nemusia stotoznovat s oficialne komunikovanymi stanoviskami ci uz na serveri imhd.sk alebo obcianskeho zdruzenia mhd.sk. Takisto akykolvek prispevok, ci uz pravdivy alebo nepravdivy, alebo nereagovanie nan, nemoze mat vplyv na (ne)existenciu fora. Tymto reagujem nielen na predosle prispevky tunajsich prispievatelov, ale aj na podnet zo strany DPMK voci uverejnovaniu nepodlozenych informacii vo vztahu k DPMK.
TA: V niektorych krajinach byvaleho ZSSR chodia/chodili(?) supravy dvoch trolejbusov, tzv. "scepka" 🙂
Reakcia na: S499.1023 #17268:

Plne sa stotožňujem
Reakcia na: yeti #17252:

Na chystajúci sa ,vlastne už svojim sposobom prebiehajúci* útlm ED a TD upozorňujem vo svojich príspevkoch preto, že sa tým napáchajú do budúcnosti nesmierne škody. Z rady západoeurópskych a amerických miest, ktoré rušili ED v 50,60. rokoch sú známe príklady , že sa len s velkými problémami postupne vracajú k obnove el. trakcie. Mnoho menších miest pre ekonomickú nedostupnosť nedokáže zrealizovať tento návrat, pritom v rozsiahlych štúdiach priznáva vtedajšiu chybu.
To chcú Košice nasledovať cestu DOKÁZANÉHO OMYLU ?

Čo sa týka rakoviny IAD, tak prečo potom dp stále ustupuje. To je v poslednej dobe často napríklad vidieť na posunoch zastávok do tých najhlúpejších miest za účelom výstavby odbočovacieho pruhu na križovatke.

Mne ovšem vadí aj rakovina autobusovej dopravy. A treba povedať aj to, že o jej bujenie sa pričinil(možno ešte pričiňuje) aj zmieňovaný \"sch\". Osobne bol/je(?) zainteresovaný vo firme od ktorej dp nakupoval phm.

Prestupy.
Dá sa zostaviť také linkové schéma, kde vystačím s dvomi prestupmi. To dokážem v pohode pri kávičke a zadarmo. Podmienkou je vyhovujúci interval na vytvorenej hlavnej sieti ED,TD a napájačové linky AD.

Dovolím si upozorniť na príspevok 17307 \"Vladimír\". Číta to tam niekto u vás? Veď z toho možte brať rozumy. Je tu na fóre viac takých hodnotných príspevkov.
Alebo sa proti tomu v dp zložite vytvárajú protidemagógie ?

*Ešte k ED.
ČÍM opakujem ČÍM chce DPMK prevádzkovať električkovú dopravu za takých 5,6 rokov ? Je kompetentným známy ich technický stav a úroveň údržby ? Aké je to hospodárenie?
ZA ČO sa nakúpia nové vozy? EXISTUJE VOBEC NEJAKÝ VÝHLADOVÝ PLÁN UDRŽANIA ED?
Veď v iných mestách ešte jazdia vozy vyrobené ako tie v Košiciach, ktoré boli zrušené pred cca20-timi rokmi ! A idú do rekonštrukcií s perspektívou životnosti ďalších 15 rokov.
Reakcia na: TA #17250:
14T
Je to takmer klon Vektry.
Ešte som nestretol nikoho, komu by sa páčila.
V Prahe sa má objaviť v novembri. Už tam dostala meno VETŘELEC. Vobec prvý typ električky nevyrobený v Prahe (okrem šmirglu-Schörling)
Reakcia na: Nodes #17234:

Pri projektovaní a stavbe prvých RT6 si nikto na košickú rýchlodráhu ani nespomenul. Mal to byť reprezentatívny typ ČKD pre Prahu, Brno a zahraničie. Ktosi sa snažil v 90-tych rokoch prvý prototyp ponúknuť Košiciam. Bolo dobré, že ho nevzali.
Reakcia na: PTKe #17215:

1/Privatizácia dp. Nič horšie neexistuje. V niektorých českých mestách sa šlo touto cestou. Výsledok bol taký, že sa nebývale rozvinuli iné lukratívne aktivity (stavba prívesov, nákladných špeciálov, špeditérstvo, objednávky busov, zájazdy a podobné "služby" nemajúce nič spoločné s mhd ,zdovodňujú to ..."přece si musíme na sebe vydělat", mhd živorí v podobe vyhnania osekaného počtu busov na trať a v snahe čo najskor likvidovať el.trakciu Mariánske Lázne*, Teplice, snahy sú v Jihlave.
*(V Mariánkách sa snáď na dajaký čas podarilo zachrániť TD za velkého úsilia neformálnych aktivít nadšencov a osobností = príklad pre KE(?)).

2/Aká silná podpora???
To akože toto fórum? Však ..."to nie sú naši zamestnanci, len takí blázni a skoro deti ktorí si fotografujú električky a kreslia doma fiktívne plániky linkového vedenia..."

Pokial sa z mhd stalo politikum treba hladať podporu v opozičných stranách, dokážu to využiť vo svoj prospech(KDH-DS ?) a myslím ,že aj oni uvítajú masovú podporu kohokolvek. Trebárs aj nadšencov z fóra.
Je to sice trápne až odporné ,mhd by sa mala rozvíjať apoliticky, ale pokial to pomože rozvoju mhd tak inej cesty asi zatial niet.

A ešte k TD. Súčasná "sieť" TD v KE je vlastne bezvýznamná(takmer). Pokial sa však kedysi rozhodlo o jej vybudovaní za nemalé peniaze, tak sa počítalo s jej rozširovaním a útlmom AD.
Pokial sa rozhodne o zrušení , tak by niekto konkrétne mal niesť následky za zlý, zbytočný, neuvážený projekt. Konkrétne osoby!
Reakcia na: KVKV #17333:
ED alebo TD do THC, hlavne by sa malo niečo rozhýbať aj na tomto poli, po investíciách do AD aj trochu do infraštruktúry ?
Re #17331 TA: myslel som to tak, že jeden spoj ED (v špičke napr. 2xT3) má viac dverí (a širších), pričom kĺbaky musia ísť 2 (teda v hustejšom intervale)
Reakcia na: BMko #17204:

KVKV.IP@zoznam.sk
Reakcia na: SHORTY #17201:

A nevezmú ti tvoj vlastný článok ako príspevok?
Skús iné noviny napr.SME, Pravdu ???...
Proste sa chytiť. Vyvolať reakcie.
Reakcia na: TA #17200:

Už sa sice opakujem, ale elku do thc nepodporím, a to ako vášnivý zastánca rozšírenia tejto trakcie, dovody som už popisoval.
Trolejbus sa hodí jednoznačne .
Reakcia na: S499.1023 #17326:
ešte ma napadol takýto argument :
električka má 3 široké dvere, ale bus len 2 široké a 2 úzke, ak beriem do úvahy klasickú kĺbovú Karosu či Ikarus. Navyše 1. dvere nie sú určené na nastupovanie, teda aspoň to tak donedávna bolo ( respektíve niektorí vodiči sú prakticky ešte dnes leniví otvárať predné dvere ). ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.