Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yeti #17252:
Tak sa konečne k tomu dostávam. Z veľkej časti to už načrtol S499.1023, s ktorým musím súhlasiť.

Vhodnosť prestupovania je z veľkej časti závislá od tarify, či prestupy povoľuje, zvýhodňuje, nevenuje sa im a pod. V Košiciach zatiaľ existuje neprestupná tarifa, no pravidelným cestujúcim je ponúknutý predplatný cestovný lístok s ktorým možno neobmedzene prestupovať, takže v zásade už dnes možno dať prestupom zelenú. A keď si ešte uvedomíme, že aj v ponuke jednorazových sa (hádam ešte stále) pripravuje prechod k prestupným lístkom, niet veľa čo váhať.

Zhodneme sa na tom, že úspešný model siete liniek vychádza z menšieho počtu liniek o krátkom intervale. Rozdiel je asi len v tom, že ja by som si vedel predstaviť ešte radikálnejšie zníženie ich počtu ako sa kedy vôbec uvažovalo.
Vo svojich úvahách som linky členil na základné - nosné a doplnkové.
Nosné linky by mohli mať celodennú a celotýždennú prevádzku s približne rovnakým rozsahom hodinového počtu spojov po celý deň. Malo by ísť hlavne o jednoduché diametrálne linky s obmedzenou funkciou - nepretržite s hustou frekvenciou (v pohode si viem predstaviť aj 10-12min. intervaly) privážať cestujúcich do prestupných uzlov. Prestupným uzlom by celkom logicky malo byť Nám. osloboditeľov.
Nadstavbu základného systému by tvorili ďalšie linky, ktoré by premávali len v čase špičiek a v najviac zaťažených smeroch by ponúkli priame spojenia. Tieto linky by mohli mať aj expresný charakter.
Celkom konkrétne, obsluhu celého Sídliska Ťahanovce by som si ja osobne vedel veľmi dobre mimo špičky predstaviť IBA s dvoma linkami - 34 a 37. Ak len počítame so súčasnými výkomi, kde v sedlovej hodine Sídl. Ťahanovce opúšťa 10 spojov za hodinu (dnes päť s polhodinovým intervalom), dala by sa táto kapacita spriemerovať na 6min. sedlový interval s rozdelením na obe linky po 12 min. Tieto linky som si vybral preto, lebo najlepšie pokrývajú najžiadanejšie ciele väčšiny obyvateľov sídliska. Mimo špičky je tak v ponuke základný priamy spoj do centra cez Mier (obsluha cez NMM) i cez Prešovskú cestu (obsluha cez NO). Zabezpečené je spojenie s oboma nemocnicami (stará - L37, nová - L34). V ponuke by bol priamy spoj aj na \"náprotivné\" sídliská Železníky a KVP. Spojenia k iným cieľom by boli ľahko dosiahnuteľné kombináciou s ďalšími nosnými linkami. Napr. smer Furča - L34, pri HyperTescu prestup na silný trolejbus, smer Jazero - L37, na Palackého prestup na inú nosnú linku po Južnom nábreží, resp. z NO električkou. Možno trochu pokuľháva spojenie so stanicou (Palackého L37 nič moc), ale pri troche chcenia, tiež dosiahnuteľné kombináciou napr. silných L34+16, prípadne, ak sa konečne zrealizuje zachádzka trolejbusu k stanici, tak aj 34+71.

Nosné linky by zabezpečovali spojenie hlavných obytných celkov s vytvorením rôznych kombinácií maximálne jednoprestupového spojenia. K menej husto osídleným oblastiam by som bol viac odmeraný, t.j. maximálne 2 prestupy do ktorejkoľvek časti mesta, do centra však maximálne 1 prestup.

Dostávame sa teda k odpovedi na otázku, koľkokrát je únosné prestupovať. Podľa mňa dvakrát.
Reakcia na: eMareq #17293:
tým som len chcel naznačiť, že najkrajšie by bolo v KE mať samé 18-ky ?
Reakcia na: Pivix #17299:
kiežby by voľby boli každý rok ?

Re #17297 Sarko : istú hodinu poobede má L 29 dokonca 15-minútový interval ❗ ? A okrem toho prečo nie trolejbus? Aspoň by sme mali ekologickú dopravu do zoo. Keď sa bude stavať obchvat Kavečian, mohli by na to myslieť. ?
Reakcia na: 5 #17265:
Teda najviac ludi /skolakov/ je od 12.30 do 13.30, 14.00 do 15.30 a najviac pracujucich asi od 17.00 do vecera. Takze ak sa ti zda ze od 15.30 do 17.00 su spoje nevytazene, je to tak, ale o piatej je to znova talcenica. Az do vecera.
Tak to vidim ja
Reakcia na: 1018 #17298:
asi som zle formuloval otazku. profilovy prieskum je tedy dopyt po urcitom spoji. bude sa teda robit aj prieskum dopytu po urcitom smere a zastavke.

pamatam sa na studentov, ktori kedysi davno rozdavali take farebne listocky velkosti pohladnice, kde sa zatrhavali na rohoch odpovede a potom sa tie listocky na vystupnych zastavkach zase zbierali.
Reakcia na: 1018 #17298:
Akurat ze taketo urychlovanie riesenia situacii je tu v KE netradicne. Co je za tym? Volby klopu?
Reakcia na: bystrik #17295:
Profilove prieskumy sa robia pravidelne, ostatny raz to bolo v utorok rano a dnes znova, a to prave na vyjazde zo Sídliska Tahanovce pri CS PHM. Zistene cisla podnietili vznik tu uz tolko spominanej L51.

PTKe - Magistrat o L51 predsa vedel, ziadost sla a vsetky nalezitosti boli s nimi telefonicky konzultovane + bol udeleny predbezny ustny suhlas. Myslim si, ze ak ide o stovky tlaciacich sa ludi v rannej spicke, tak sa vynimocne moze zauzivany postup predbezne obist, aby sa situacia dala operativne riesit... ?
S499.1023 a Nodes: Dakujem za info k RT6. Ja som si myslel, ze v Poznani vykuchali vyzbroj a dali tam nieco uplne ine. No smutny to koniec za CKD...

Dopravak: T do Kavecian? Neblazni, pri jedinej linke s 30/60' intervalom jedine autobus. A prioritou by malo byt najprv dokoncit planovany usek z Furce cez Secovsku na NO a z NMM cez Vojensku na KVP, aby siet T bola rozvinuta a menej zranitelna pri mimoriadnych udalostiach. Nebolo by zle pripadne natiahnut droty na Moyzesovej, ako manipulacna trat by mala velky vyznam a po krizovatku s Postovou to ani nie je vela.
Reakcia na: Dopravák #17287:
To by trvalo, kým by na seba zarobil trolejbus do Kavečian. ?
Kedy sa bude v KE zase robit dopravny prieskum? Pripada mi to tak, ze nova linka sa zriadi tam, kde ludia najviac kricia, nie tam, kde to je potreba. Predsa sa da zistit, odkial kam a kedy je najvacsi dopyt po urcitom spoji. Alebo sa to robi v DPMK stylom pokus-omyl?
Reakcia na: eMareq #17293:
Myslim, ze s tymi Trolinami prehanat nemusite.
Reakcia na: TA #17291:
To platí pre aj pre urbiná rôznych dĺžiek, korešpondujúcich s dĺžkami trolín. Teda aj U12 - T12, U15 - T15. 😉
Keď sa ešte vrátim ku tej L51. Tak na Palackého zo všetkých piatich zrýchlených liniek (51, 53, 54, 55, 56) idú 4 na Ťahanovce. Z toho 51, 53 a 56 hornou vetvou a 54 vetvou dolnou. Z Ťahanoviec sa ku 51, 53 a 56 pridáva aj 57.

Inak tá koordinácia 51 s 53 sa rozplynula, keď ráno to ešte vyzerá ako tak, ale poobede ide za L51 o 4 min. neskôr L53. Príčina je jednoduchá, zle určené odchody pre L51, namiesto 03, 18, 33, 48 ich bolo treba posunúť o 3 min. skôr (je problém aj s chronometrážou, zatiaľ čo po Sofijskú časy sedia od leteckej akadémie sa rozchádzajú). ? V smere späť sú odchody v preklade, ale chronometráž tiež nebárs e-e.

Prečo si bolo treba vymýšľať vlastnú chronometráž, keď ju stačilo iba opísať z CP L53. Veď keď sa jedná o podmnožinu už jestvujúcej linky, tak na nej tie časy platia predsa rovnako. ?
Reakcia na: Dopravák #17287:
" A ešte jedno, konečne zjednotiť vozový park... " --- >>> Solaris Urbino 18 a Trolino 18 ?
Ako už niekto predomnou veľmi správne poznamenal, nosná časť trolejovej infraštruktúry smerom na THC je už dnes v prevádzke....
Reakcia na: Dopravák #17287:
Ale plne s tebou suhlasim 😉
Reakcia na: Dopravák #17287:
A ty nevies, ze v Kosiciach je najlepsie robit vsetko presne naopak ? 🙂 A potom opravovat a opravovat. Stale sa cudujem, preco v tom priblblom vedeni sedia komunisticke, zakomplexovane dochodcovske hlavy. Treba tam skusenych ludi, ktori pocuvaju vodicov a cestujucich a potom sa to snad pohne smerom, o ktorom pises 😉
Reakcia na: yeti #17252:
kedže nie som odborník na dopravu, nebudem tu polemizovať, čo je vhodné a čo nie... Vševedko to tu pekne učebnicovo popísal ? ...
Pre mňa ako "trolejbusofila" je podstaté, aby hneď po hlavnej nosnej trakcii, ktorou má byť električka, bol na druhom mieste trolejbus... Trolejbus je veľmi vhodný do mestského kopcovitého terénu... Aj keď výstavba trate pohltí nemalé finančné prostriedky, z dlhodobého hľadiska sa to oplatí, pretože trolejbus si vie na seba zarobiť... A aj dnes, keď už sme členom EU, tak si myslím, že práve tam treba hľadať finančné zdroje na "ekologickú stavbu" . Lenže to by musela "sršať" ochota z DP a hlavne z Magistrátu.
Cena ropy každým dňom stúpa a bude to ešte horšie. Preto je čas, aby sa magistrát konečne rozhodol, čo vlastne chce. Zničiť elektrickú trakciu v Ke, alebo konečne niečo robiť pre záchranu tejto trakcie...

Ťahanovce, Podhradová, Blšák a postupne aj Kavečany, to všetko si pýta trolejbus... Dá sa to, len treba chcieť.

A autobusy samozrejme na koniec. Tie majú byť, ako doplnkové k nosnému systému. Ale k tomu je potrebná prestupná tarifa.

A ešte jedno, konečne zjednotiť vozový park... Tam sa pri opravách "udržbe" dajú ušetriť nemalé finančné prostriedky... ?
Reakcia na: TA #17285:
No v Poznani to z nich vyhodili, aby nebola poruchova.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.