V krátkosti: V základnom systéme MHD (pomíňajúc účelové spoje) voziť bez prewstupov len tých ľudí, ktorí na zákalde šťastnej zhody náhod bývajú na rovnako zaťažených ramenách rovnakého systému.
Čiže - minimum liniek, v nosnom systéme diametrálnych, trasovaných medzi rovnako zaŤaženými ramenali, v doplnkovom systéme možno aj tangenciálne, okružné a radiálne linky. Intervaly rozhodne pravidelné, v nosnom systéme čo najkratšie (vďaka minimu liniek).
E nadraďovaď nad T a A, medzi T a A nerobiť rozdiel, z pohľadu cestujúceho žiadny nie je. Pri výstavbe T-trakcie samozrejme zohľadňovať zaťaženosť smerov a tým ekeonomickú výhodnosť T-trakcie.
Prajem Vám pekný večer.
Môj názor k L51:
Ak sú ráno až také návaly z Ťahanoviec na NO, že treba 5 spojov/hod. navyše, beriem.
Ale žeby bolo potrebné popoludní posilňovať vzťah NO - Ťahanovce, o tom vážne pochybujem. A prečo až do 18. hodiny? O takom čase už predsa najsilnejšia skupina - študenti nejazdia. Medzi 16. - 18. hod. mám práve opačné skúsenosti, spoje L53 a 54 z NO sú často poloprázdne.
Ale zase ostal nepovšimnutý čas po 19.00. Práve vtedy by táto L51 mala zmysel, ako doplnok k L11 (preklad s 30' int.)
Veď ten nepomer už bude do očí bijúci, počet spojov z NO na Ťahanovce:
špička popoludní - 16
po 19. hodine - 2
Problém je podľa mňa skôr v príliš všeobecne postavenej otázke. Keby "yeti" nahodil konkrétnu tému, čojaviem, spôsob vypisovania/tvorby/vylepovania CP, presnosť jazdy spojov a jej kontrolu, jazdné doby, trasy konkrétnych liniek ED/TD/AD, prestupná tarifa a forma jej realizácie atď. atď., tak by sme vedeli, o čom sa baviť. Alebo aspoň nejaké konkrétne názory, situácie z praxe, na diskusiu. Lebo o takých tých všeobecných témach (aj vo forme konkrétnych problémov) sme sa tu už stokrát bavili, tak je ťažko nájsť niečo nové, alebo opakovať to dokola (a čo všetko z toho?).
Re #17252 yeti: Ja teda za seba by som predstavenie uvítal. Resp. aspoň nejakú oblasť pôsobnosti/zodpovednosti v DP, nech vieme, o čom sa dá hodiť reč
Vážené fórum!
Koľkože to tu bolo rečí, nápadov a nadávok ohľadom cestovných poriadkov a trás liniek. Teraz, keď sa vám konečne ozve kompetentná osoba, tak na moje počudovanie každý mlčí. Budem veľmi rád, keď sa tu konečne začne diskusia v pravý čas.
Je tu šanca zachrániť fórum a MHD v KE... Máte slovo...
Veď keď chce mať DPMK ďalšiu linku, ktorá je podmnožinou už jestvujúcej, tak nech si ju má. /pričom by stačilo spoje končiace a začínajúce na NO označiť ako 53A resp. zachádzku cez Rušňové depo ako 53B/
Tu sú zastávky novej L51, ktorá začne premávať od 10. 10. 2005 len počas dní školského roka:
Ranná trasa z THC je nasledovná:
Madriská, Belehradská, Sofijská, pod Furčou, Termostav, Palackého, Nám. osloboditeľov.
Ráno má linka konečnú zastávku „Nám. osloboditeľov” na Bottovej ulici.
Poobedňajšia z THC je nasledovná:
Madriská, Belehradská, Sofijská, pod Furčou, Termostav, Palackého, Rušňové depo, Nám. osloboditeľov.
Popoludní linka zachádza aj na zastávku „Rušňové depo” a konečnú zastávku „Nám. osloboditeľov” má na Južnej triede.
Trasa z NO je nasledovná:
Nám. osloboditeľov, Palackého, Termostav, Pod Furčou, Sofijská, Belehradská, Hanojská.
Ráno má linka východziu zastávku „Nám. osloboditeľov” na Bottovej ulici.
Popoludní má linka východziu zastávku „Nám. osloboditeľov” pri parčíku pri Dome techniky.
Linka premáva počas špičiek ráno v 12' intervale poobede v 15' (premávka je predĺžená až do 18tej hodiny).
Cesťák som už napísal a idem ho práve poslať BMKovi. ?
Tuším každý netrpezlivo čaká na ďalší príspevok od pána y... možno aby uveril...
Snáď je tu vhodný priestor na obhajobu novo vzniknutej linky 51, ktorá začne premávať od pondelka. Je to vôbec pravda? To je ako že čo??? Záchrana sídliska Ťahanovce? ?
treba take materiali spristupnit ludom ako pisete. Skuste to zaslat mne na email a mozme to spropagovat na tejto webovej stranke, verim ze kusocek to pomoze
Keď sa tu ozýva člen predstavenstva, môžem vari aj ja - asi sa nemusím predstavovať. Mám síce málo času, ale kúštik vecnej diskusie by som prijal.
Verím, že spoločnou snahou všetkých ozývajúcich sa je maximálny podiel verejnej dopravy v meste na úkor rakoviny zvanej IAD (ja tým žijem už od roku 1978 a snažím sa to od roku 1985 robiť čo najlepšie, aj keď som zatiaľ mohol ovplyvniť len málo - naopak, zvyčajne som musel so zaťatými zubami realizovať nemožné nápady iných - a až teraz snáď začína svitať) a nie budovanie vlastných pomníčkov, prvoplánované a megalomanské nápady, stihomam, či principiálne nadávanie na všetko.
Prvá otázka do pľacu: Koho každého je vhodné v MHD voziť priamo bez prestupu a kto každý si musí prestúpiť (a koľko ráz je únosné prestupovať)? Preklad: koľko liniek, do akých smerov, aké intervaly na nich, nadraďovať E a T pred A (a keď, tak do akej miery) atď.
Nechcem tu ako nový určovať témy, ale prázdne reči ma štvú a vidím, že medzi vami sú takí, čo majú aj dobrú vôľu aj charakter aj im to v hlave spína. Rád by som ich počul.
A pán Sch. si pľuvance nezaslúži, bol to odborník (aj keď ma niekedy tak strašne štval... a mnohé dnešné zlá pochádzajú ešte od neho), akí tu dnes nie sú (možno okrem jedného, čo je teraz v Nitre).
Mali ste poslať tú bezschodovú verziu, skotro som sa potkol o ten schod.
Inak ten meďák skončí ako jeho predchodca - SOR. Čosi si odjazdí a vráti sa naspäť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Isidor
Re #17252 yeti: Ja teda za seba by som predstavenie uvítal. Resp. aspoň nejakú oblasť pôsobnosti/zodpovednosti v DP, nech vieme, o čom sa dá hodiť reč