Ja nevidim problem v tom, aby linky 21 - 25 nemohli koncit pri najblizsich zastavkach na rychlodrahe a nerobili zbytocne jalove kilometre do centra. A navyse usetrene km mozu pomoct vyprave ED.
Odkial mas, ze Saca elektricku nechce? Take som este nepocul. Vo vsetkom su podla mna peniaze a taka Saca by len bola rada, ak by mala priame spojenie s centrom po odrezani liniek AD
No tych peticii by bolo asi viac... Ale vsetko sa da vysvetlit. Nie ako doteraz, nikto o nicom nevedel a zrazu zmena liniek MHD. No jasne, ze potom kazdy protestuje. To treba cim skor vstepovat ludom, ze tak a tak sa to zmeni a toto a toto sa zlepsi. Na Americkej by sa posilnila L35, takze pocet spojov by ostal zachovany, to iste po zruseni L37 na Azijskej, tiez by sa posilnili zostavajuce linky.
Ludia, ktorych sa dotkne prestup pri OC Vazec by velmi rychlo pochopili vyhodnost zmeny, keby zistili, ze namiesto 2 spojov za hodinu v sedle/4 v spicke (L13+38), im tam bude chodit v celodennom intervale sice iba L13, ale napr. kazdych 10 minut. Ale taka linka uz nemoze chodit kazdych 10 minut do Bane, takze tu by som asi potiahol L27 a L13 trasoval namiesto L25 z Vysneho Opatskeho za skratenu L25. Vsetko bude treba domysliet do najmensieho detailu.
Ak by sa zrusili vsetky busy premavajuce do Sace (aj RA), tak by sa mohol zahustit nielen interval LR1, ale minimalne aj do severnej (R3 alebo R7) a juznej (R2) casti mesta.
Trat Valcovne USS - Saca je naprojektovana a mam vykres aj niekde doma, ake kto ju postavi za tazke miliony, ktore nie su...
Re #17037 Sarko: Niektoré linky, ako 21, 22, 23, 24, 25 cez centrum budú naďalej premávať. Ale taká 28 by mala byť skrátená (ako to bolo v minulosti a nikto si až do určitého dňa nesťažoval), 29 (potiahnutá až na Bankov/Alpinku cez Kostoliansku cestu), 36 - zrušená a nahradená opäť L17, ktorá by s delodennou premávkou najazdila o 40,3 km (mesačne = 30dní o 1 209 km) menej ako súčasná necelodenná L36 a úsek Maratón - Sokolovská by bol intervalovo rovnako zaistený (ako to bolo v minulosti, keď to robili práve tieto dve linky). Počet spojov by vzrástol o 19 na 85 voči súčasným 66 pre L36. L38 by mohla byť expresná a celodennú premávku by obstarávala L25. Napadá ma ešte úprava liniek 14 a 22.
Re #17040 TA: Šaca električku nechce (a to by tam stačili linky dve). Škoda.
Re #17041 TA: Prakticky pripadá v dnešnej situácii do úvahy prestavba len na plyn (resp. kúpa vozidiel na plyn). Ktorý je ešte relatívne lacnejší ako nafta, ale aj on ide hore. Najlepšie je však eliminácia AD tam kde sa to dá TD/ED. Preplynovávať vraky (ako v BA) sa z dlhodobého hľadiska nevyplatí. Radšej kúpiť nový voz, ktorý má ekonomickejšiu prevádzku. Iné formy ako napr. palivové články sú hudba budúcnosti (aj keď sa vozidlá vyrábajú) a dnes sú veľmi drahé, že v našich podmienkach si to nemôže nikto dovoliť.
Re #17041 TA: Predtým sa rezervy nehľadali, lebo sa "nemuseli". A tak to potom dopadlo. Inak mesto by ten rozdiel v cene nafty mohlo doplatiť. Rozpočet s týmto určite nerátal.
vieš si predstaviť, aké petície by spisovali obyvatelia Americkej tr. ( kvôli L 36 ), obyv. Krásnej ( kvôli L 28 aj 38 ) atď. Pochybujem, že by aspoň polovica ľudí pochopila, že pre nich výhodnejšie pri OC Važec prestúpiť na bývalú L 36, ktorá by nadväzovala na príchody niektorej električkovej linky, ako keď teraz cestujú zbytočne neekologickou dopravou súbežne s eko. dopravou.
S tou L 25 si to myslel ako? Jedna vetva Šaca - Valcovne a druhá by obsluhovala V. Opátske? Nejako som to s touto linkou nepochopil.
V každom prípade, ak by sa zrušili všetky bus linky premávajúce do Šace a zhustil sa sedlový interval R1 ( prípadne i špičkový ), tak obsluha Šace by sa dala zabezpečiť jedinou bus linkou VA U. S. Steel - Šaca, Nemocnica - tá by priamo nadväzovala na L R1. I keď najlepším riešením by bola odbočka z rýchlodráhy do Šace, čím by sa autobusová doprava v MČ Šaca mohla obmedziť na nulu. Nebol náhoudou niekedy v minulosti vypracovaný projekt trate Šaca - USS
V tej ankete sa mi najviac paci vyhlasenie Veroniky Ilešovej (študentky): "Ceny benzínu ma netrápia, lebo nie ja ho kupujem. Za MHD by som pohodlie môjho auta nikdy nevymenila."
Tak toto nepotrebuje komentar. Len treba dufat ze takato slecna(?) nebude mat moznost rozhodovat o veciach verejnych lebo to by 1L benzinu kludne stal aj 100Sk. Ved prachaty otecko alebo frajer zaplatia ta co sa budem... ?
eMareq: Presne tak, ohladne elektriciek sa naozaj neoplati vyrabat dalsie linky, lebo km navyse nikto nezaplati a mat take L6 ci 9 v polhodinovom sedlovom intervale by bolo este vacsou katastrofou. Ako vsak posilnit elektrickovu dopravu a vratit jej privlastok chrbticova? Cim skor zaviest prestupnu tarifu a v maximalnej miere zrusit peaze a stretavanie sa v rovnakych oblastiach v AD voci ED/TD. L19 zrusit (Klimkovicovu riesit predlzenim inej linky z Moskovskej/Lechkeho), L21 skratit z PHV USS iba po R-drahu, L22 viest iba po Zel. st., L24 iba po Barcu, L25 iba po Valcovne U.S.S., L28 iba po OC Vazec, L29 iba po St. Lokomotivy z oboch smerov a L36, 37 a 38 zrusit. V zrusenych castiach usekov, kde nepremava ED/TD sa pomerne posilni interval na danych zostavajucich AD linkach, takze pocet spojov ostane zachovany, lepsie sa skoordinuje intervalovost a zriadi nadvaznost v prestupnych bodoch. A potom uz len posledny "detail", presvedcit cestujucu verejnost, ze aj ked pocestuju s prestupom/mi, tak minimalne rovnako rychlo a navyse s bonusmi ako pravidelnost (ziadnych 5 spojov v zelanom smere a potom polhodinu nic...) a zvlast nadvaznost na akykolvek ciel (kolko ich mame, 45-50?), co oproti polhodinovej az hodinovej priamej "nadvaznosti" a len medzi 22 oblastami ohranicenych mestskymi castami by bol obrovsky skok vpred.
... Do autobusov budú postupne inštalované palubné počítače, snímače čipových kariet, informačné panely i príslušný softvér.... Akoby s inou trakciou uz nepocitali...
Prave ze v Prahe sa obcas hovori o likvidacii Masarykovho nadrazia. A okrem toho nevidim suvislost medzi Prahou-Masarykovym nadrazim a kosickymi elektrickami.
Od soboty 23. 9. 2000 došlo v rámci realizácie 2. etapy úprav linkového vedenia k ďalším zmenám autobusovej mestskej hromadnej dopravy.
1. Linka č. 15 začala premávať po zmenenej trase Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Sečovská cesta - Palackého - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Toryská - Popradská - Jedlíkova - Luník VIII a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30
2. Na linke č. 16 sa obmedzil špičkový interval z 12 na 15 (ráno) resp. 20 (popoludní) minút.
3. Linka č. 16 A (železničná stanica - blšák) sa zrušila.
4. Linka č. 17 začala premávať po zmenenej trase Sídl. Ťahanovce - Madridská - Americká trieda (priamo) - Hlinkova - Národná trieda - Gorkého - Námestie Maratónu mieru - Ul. čsl. armády - amfiteáter - Trieda SNP - Ipeľská - Popradská - Toryská - Moskovská trieda - Sídl. KVP, trhovisko a späť.
5. Linka č. 27 začala premávať po zmenenej trase Sídl. Ťahanovce, Madridská - Americká trieda - Európska trieda - Ázijská trieda - Hlinkova - Národná trieda - Štefánikova - železničná stanica - Palackého - Južné nábrežie - Slanecká - OC Branisko a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30
6. Linka č. 29 začala premávať po zmenenej trase Kavečany, kostol - Budanová - Kavečianska cesta - Cesta pod Hradovou - Národná trieda - Gorkého - Štefánikova - železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Moyzesova - Ul. čsl. armády - Zimná - Ul. B. Němcovej - Watsonova - Komenského - Čermeľská cesta - Čermeľ a späť.
V úseku Kavečany - železničná stanica sa premávalo od 5. (cez pracovné dni) resp. od 7. (cez voľné dni) do 21. hodiny každých 30 minút, v ostatnom čase každých 60 minút, v úseku železničná stanica - Čermeľ premávala počas celej dennej prevádzky každých 30 minút (intervalové údaje platili len pre letný režim linky končiaci 15. 10.)
Vybrané spoje linky začali premávať až k ZOO (označenie 29Z), až na Horný Bankov (označenie 29B) alebo až na Alpinku (označenie 29A), časť spojov ráno a večer premávala len v úseku železničná stanica - Čermeľ.
7. Zriadila sa linka č. 30 s trasou Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Prešovská cesta - Palackého - železničná stanica - Nám. osloboditeľov - Štúrova - Rastislavova - Gemerská - Železníky a späť.
V čase od 8. (cez pracovné dni) resp. od 7. (cez voľné dni) do 16. hodiny budú jej spoje premávať až na Blšák (označené ako linka č. 30A)
Intervaly: PD: 15/20/20/30, VD: 20/30
8. Linka č. 32 začala premávať po zmenenej trase Darg. hrdinov, Konevova - Trieda L. Svobodu - Sečovská cesta - Palackého - železničná stanica - Svätoplukova - Nám. Maratónu mieru - Zimná - Letná - amfiteáter - Ipeľská - Tr. KVP - Moskovská Tr. - Myslava, Grunt a späť.
Intervaly: PD: 15/30/20/30, VD: 30
9. Zriadila sa linka č. 37 s trasou Luník VIII - Jedlíkova - Bardejovská - Michalovská - Popradská - Ipeľská - Poliklinika Západ - Trieda SNP - Toryská - Popradská - Michalovská - Bardejovská - Jedlíkova - Luník VIII.
Premávala len cez pracovné dni od 6. do 15. hodiny (od 6. do 8. hodiny a od 13. do 16. hodiny každých 30 minút, v ostatnom čase každých 60 minút).
10. Zriadila sa linka č. 51 s trasou (podľa zastávok) Podhradová, Zoborská - Polianska - OD Mier - Dom kultúry - Jakabov palác - Nám. osloboditeľov a späť (v zastávke "Nám. osloboditeľov" bolo východzie stanovište tejto linky v rannej špičke na Bottovej ulici na stanovišti linky č. 14 smer Hypermarket Tesco a popoludňajšej špičke pri parčíku pred Domom techniky na stanovišti linky č. 16 smer Podhradová).
Premávala len cez pracovné dni v špičkách - ráno každých 15 minút, popoludní každých 20 minút.
No ak bude uspesna idu aj dalsie...si si nevsimol ze tych cca 900 elektirciek nepostacuje a modernizuju sa uz aj sluzobne vozy? ? Ja osobne som velmi zvedavy na tie zazraky z Plzne ?
Veru z Kuzmányho je to ďaleko na Dom umenia a ešte ďalej na starú radnicu a aj spojenie je v skutku mizerné. Jasné priama linka je priama linka (nestačí Ti, že jestvujú už v AD?). Ešte dobre, že nechceš zaviesť nejakú Rku cez Kuzmányho, lebo tam žiadna nechodí. Opakujem ešte raz. Netreba tu žiadne linky čo sú podmnožinou, kombináciou zostávajúcich, treba zostávajúce intervalovo posilniť. Nič viac. Žiadne priame linky, žiadne okružné linky.
...Barca-NO-Moldavska-Alejova-Vazec... chcel by som vidieť tu koordináciu s ostatnými linkami (teda postupne až z troma).
!!! OZNAM PRE VŠETKÝCH NADŠENCOV A PRIAZNIVCOV MHD !!!
Dňa 27.9.2005 bude 12. výročie TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY v Košiciach !!! Pre túto udalosť bude vypravený jeden trolejbus typu Škoda 15 Tr, ktorý bude nostalgicky premávať po trase linky č. 70. ( trasa: LINGOV - MLYNSKÁ BAŠTA - LINGOV ). Trolejbus je vypravený len pre všetkých MHĎ-ákov a priaznivcov MHD, samozrejme zadarmo. Nebude zastavovať a naberať cestujúcich. Účelom tejto jazdy je spomienka na začiatkY trolejbusovej dopravy v Košiciach, a ....
Pri tejto príležitosti Vás všetkých pozývame na stretnutie všetkých na vyhliadkovú jazdu linkou 70, ktoré sa uskutoční dňa 27.9.2005, o 15:40 hod. na Lingove, na výstupnej zastávke trolejbusov, kde bude pristavený vyhliadkový trolejbus Škoda 15 Tr. Príjdite všetci čo máte čas a možnosť ! Všetci sú vítaní !!!
To nejde . Ani mailom. Nikto totiž ani ani pri počiatku realizácie NEPRIZNÁ o čo mu ide. Luďom to začne dochádzať až postupne. To, čo sa teraz hladá, je vhodný slovník ako to podať a hlavne aby to vyzeralo, že sa robí niečo PRE ˇLUDÍ a na ZLEPŠENIE mhd.
Pre verejnost je v sucasnosti elektricka nieco hlucne, nepohodlne, stare. Nezaujima ich, ze elektricka sama za to nemoze. Je mi jedno, kto a akym sposobom. Musime urobit vsetko pre to, aby sme elektircky zachranili. A je vitany kazdy, kto ma zaujem pomoct.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Furčan
Dňa 27.9.2005 bude 12. výročie TROLEJBUSOVEJ DOPRAVY v Košiciach !!! Pre túto udalosť bude vypravený jeden trolejbus typu Škoda 15 Tr, ktorý bude nostalgicky premávať po trase linky č. 70. ( trasa: LINGOV - MLYNSKÁ BAŠTA - LINGOV ). Trolejbus je vypravený len pre všetkých MHĎ-ákov a priaznivcov MHD, samozrejme zadarmo. Nebude zastavovať a naberať cestujúcich. Účelom tejto jazdy je spomienka na začiatkY trolejbusovej dopravy v Košiciach, a ....
Pri tejto príležitosti Vás všetkých pozývame na stretnutie všetkých na vyhliadkovú jazdu linkou 70, ktoré sa uskutoční dňa 27.9.2005, o 15:40 hod. na Lingove, na výstupnej zastávke trolejbusov, kde bude pristavený vyhliadkový trolejbus Škoda 15 Tr. Príjdite všetci čo máte čas a možnosť ! Všetci sú vítaní !!!
Tešíme sa na Vašu účasť !!!