Reakcia na: Diggi #16464:
Nechápem čo tým chcel autor povedať. Čakal si nejaký iný bus, veď 3534 je na 19-ke najčastejšie. Alebo máš niečo proti osádke? Chalanov z neho poznám, treba im niečo odkázať? A čo sa meškania týka, od septembra to čiastočne napraví zmena jazdného času (po roku sa aj patrilo) a od novembra sa majú odstrániť aj zápchy na Výš. Opátskom.P.S: Meškal 19 minút... nemal nadbehnutých 11 minút???
?
Papyr
1. Zavedenie elektroniky I. Databazovy program na cestovne poriadky uz dnes ma kde-kto. (Databazovy program na CP sa nevola Word ani Excel.) V takom programe je zmena linky ci jej odchodov otazka par minut, zaroven sa daju v priebehu 5 sekund vytlacit CP tej linky, nemusite na to zamestnavat extra silu na klepanie na stroji.
2. Zavedenie elektroniky II. Je nutne zakupit palubaky do VSETKYCH vozidiel. Investicia sa vrati v tom, ze vystupy z palubakov budu presnejsie, ako ktorykolvek inzinier zaznamenavajuci vo svojom volnom case do zosita spotrebu (to su teda archaicke metody...). Spotreba, aktualna vaha, aktualna rychlost, stav nadrze, vsetky meskania, to vsetko su udaje nedoziernej hodnoty, ktore ten palubak pocita sam, rychle, presne a naviac zadarmo. Naviac palubak lahko prepojis s databazou CP, cize jednotlive poradia budu mat priamo online vo voze napisane, o kolko sa prave teraz odchyluju od CP. Zavedenim palubakov sa zamedzi neodovodnenemu meskaniu, pride sa na zlodejov nafty, zisti sa vytazenost liniek, pride sa na tych, co z lenivosti neodjazdia kolecko, zisti sa aj ta priemerna spotreba a ulahci az odbura sa manipulacia vodica s digitalnymi displejmi, cim sa minimalizuje riziko, ze vodic nieco zabudne prehodit, tabulu totiz zanho prestavi palubak.
Teraz teda KE idu kupovat nove palubaky do vsetkych vozov, takze tato rada je passe. (tiez mohli v ramci setrenia kupit len do tych vozov, kde este nie su namontovane, ale ked chcu kupit vsetky, tak vsetky. A to aj ked v dobrej polovici vozidiel uz maju namontovane nekrestansky drahe BUSE. Penazi je predsa dost.)
3. Zavedenie elektroniky III. Zavedenie elektronickych oznacovacov cestovnych listkov. Odkedy boli v Presove stare madarske stikatka nahradene elektronickymi, DPMP ma o milion mesacne vyssie trzby na papierovych CL. Len preto, ze sa nedaju nechavat listky v oznacnikoch a preto, ze na vyrazeny kod (4 cisla z 9) sa da cestovat v tom istom vozidle viackrat, zatialco na vytlaceny kod s nastupnym casom to nejde.
4. Uprava dlzky liniek. Zrusit linky jazdiace stylom 30 minut jazda, 30 minut pauza, pripadne s este dlhsou pauzou. Zaviest prejazdy na linkach pre maximalne vyuzitie vozidiel (a vodicov) v cirkulacii. Zaviest obehy vozidiel tak, aby ziadne nemalo zbytocne prestoje, ale zase tak, aby nebol poruseny Zakonnik prace v bode, kde sa hovori o povinnej pauze a o uhrade casu straveneho v praci. KE s tymto mali v minulosti problemy, vodic bol v praci ("pracovna pohotovost") a nedostaval za to plat.
4a. Uprava linkoveho vedenia, kde je to potrebne.
Dalsie moznosti ma teraz nenapadaju, ak ma casom napadnu, este pripisem.