Namiesto expresov by sa mohli zahustit intervaly v spickach, hoci len na niektorych linkach. Tiez ma zerie bus na L5x, ktory prevaza 1-5 cestujucich, pricom plno ludi caka na zastavke. ALebo este lepsie, zrychlene linky (hlavne L53, L57) ponechat len pocas rannej spicky, pricom poobede zahustit intervaly na L11 (NO-THC ako L11A), resp. L34. Jedinym expresom, co ma este vyznam je L56 (Saca-Kosice), tomu by prospelo posilnenie pocas spiciek.Aj L54 ma este nejaky vyznam, no L53, L55, L57 by som obmedzil, resp. zrusil a nahradil hustejsimi intervalmi na beznych linkach.
Re #15363 Záchvat: A Košice majú nejaké expresné linky? Ja o žiadnych neviem
Jednak preto, že "expres" je len ľudový názov, DPMK ich oficiálne nazýval "zrýchlené" linky. A mne všetky skutočne pripomínajú len čosi ako vlaky kategórie "Zr", v žiadnom prípade nie "R"
Za jediný expres som považoval L53. To bola skutotčná paráda, keď sa do klbáku na NO narvali masy ľudí, dvere sa zavreli a po takmer nepretržitej jazde sa otvorili až na Ťahanovciach. Po tom, čo linku "znormalizovali" (= pridali je štandardné expresácke linky Termostav a Pod Furčou), ako tvrdím, posledná košická expresná linka zomrela.
Linky ako 54, 55, 56, 57 som ja ochotný nazývať maximálne zrýchlenými, osobne však preferujem mnou dlhé roky používaný názov "pseudoexpresné". Najkrajší pseudoexpres je práve toľko omieľaná L55, ktorá v rámci svojej expresnosti nestojí ozaj len tam, kde by už po nej ani pes neštekol (napr. Pri hati, Sečovská a pod.), ba dokonca v niektorých prípadoch (mraky študentov pri Obchodnej akadémii, ktorým poloprázdny autobus skrátka nezastaví) by jej možno prospelo odexpresnenie.
súhlasím...expres by mal byť minulosťou,a ako písal aj "vladimír",aj niektore trhané,ako sú 16,30,kde rozdielu nieto medzi sedlom a špičkou...žeby bodla reorganizácia dopravy!?!
Nechcem sa opakovať, ale majú v KE expresné linky nejaký význam?
V tejto dobe si možno dovoliť jazdiť prepychové kilometre a popri tom ešte aj neobsluhovať všetky zastávky po trase? Linky po meste jazdia s nehoráznym meškaním a mňa niekto presvedčí, že ho expres vytiahne z biedy? Veď tými kilometrami čo denne nabehajú poloprázdne, sa dajú skrátiť intervaly práve na tých kľúčových a preťažených...
A také skoordinovanie pred kľúčovú, ako tu spomínal matway, je bohužiaľ pre ich super trasu nemožné...
S Hlavnou poštou sú tie zastávky "až" 2. Ale určite nemá zmysel prevádzkovať takú neefektívnu linku, aj keby tých zastávok bolo 5. Ak by bola linka lepšie využívaná, povedzme, no ak po 5 rokoch prevádzky má stále toľko hluchých úsekov, asi niečo treba zmeniť.
Zoberme si L53. Tá neplní absolútne žiadnu originálnu funkciu. Jej úlohou je ale v prvom rade zvládnuť veľké nápory cestujúcich, čo je asi jediný dôvod jej existencie. Tiež je to ale dosť neefektívna linka, po Štefánikovej vozí často len vzduch, o zachádzke cez Požiarnickú pomlčím. Popoludní z Mieru na sídlisko chodí často veľmi slabo obsadená, z NO na sídlisko tiež (aspoň ja som popoludní ešte preplnenú L53 nevidel), vždy podľa toho, čo a kedy šlo na Ťahanovce naposledy pred ňou. O rannej špičke na L53 prehľad nemám, ale keď Ťahanovčania vravia, že je to katastrofa a nevedia sa pomestiť, ostáva mi len veriť im.
Furča už také návaly cestujúcich nemá a preto si myslím, že trasa L55 stráca zmysel stále viac a viac. Lebo jediným argumentom pre tak nelogické trasy liniek je pre mňa zvládnutie návalov.
Asi tak. Ale buďme presní - spojenie Furče so zastávkou UPJŠ! Lebo na zastávku Dom umenia sa z Furče dostanem, i na zastávky Slovenský rozhlas a Stará radnica sa dostanem. A má zmysel linka kvôli spojeniu s jednou jedinou zastávkou?
Re #15320 matway: Problém by to bol. A to najmä z dôvodu ich pračudesných pokrivených chaotických trás, ktoré tu niektorých tak oslovujú. Keď len taká L55 v priebehu jedného smeru jazdy zásadne mení orientáciu jazdy (východo-západný vzťah, potom juho-severný vzťah a napokon západo-východný vzťah), nie je čudo, že je takmer nemožné ju skoordinovať s čímkoľvek.
Zoberme si len to jediné absurdum, že dokonalý CP linky 55 by sa musel voči linke 18 koordinovať 2x v tom istom smere (!!!) - jednak pred úsek Lingov - NO a jednak pre úsek Nová nemocnica - Poliklinika Východ. Kadému je jasné, že keby sa niečotaké podarilo, bol by to len obdivuhodný jav náhody a žiadna dopravácka logika, ktorá proti takémuto vedeniu trás určite tvrdo vystúpi.
Re #15324 TA: V prípade Železníkov nejde len o nákupné centrá. Priamo na Železníkoch sú školy, ktoré sú zdrojom a cieľom ciest značného množstva študentstva a navyše, pod Železníkmi je aj stará nemocnica. Linky 16 a 30 sú skutočne jedny z mála mála tých košických liniek, ktoré nepoberajú (!) ani v sedle, nieto ešte v špičke. So situáciou, kedy na Rastislavovej mimo špičky ostávali mnohí ľudia na zastávke po tom, čo sa nevošli do autobusu, v ktorom sa tí "šťastlivci" tlačili ako dobytok, som sa stretol neraz. Skutočne, nech bude Furča alebo Jazero reptať ako chce, tam sa človek (a mimo špičky už celkom bez debaty) vojde do autobusu vždy.
verím, že neskončí, lebo tentokrát má klub v rukách mesto a Steel Trans po 50 %. Takže aj stavba bude asi rovnako financovaná + sponzori + U. S. Steel + SFZ - prezident Laurinec sa vyjadril, že čosi prihodia ( i keď určite to veľa nebude ). Už sa naň tešíííím. ?
Dávnejšie som sa tu pýtal, kedy by sa mala postaviť cesta medzi Carrefourom a Hornbachom. Neviem, či tu padla odpoveď, ale z dnešného článku o stavbe nového futbalové štadiónu na Blšáku som ( v Korzári ) vyčítal, že by mala byť hotová ešte tento rok. Som zvedavý... ? ( PS : Dúfam, že nechajú stredný trávnatý pás pre trať električiek. )
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nodes