no to možno je, každopádne patrí sa to spomenúť pretože určite zohrávajú tiež svoju rolu ? Výberové konanie ešte nebolo, ale kto by mohol v týchto podmienkach vyhrat ? Nič iné mi nepríde na um. Testovací Ikáč bol z Blavy preč skúr ako sme sa nazdali a s ničím iným nie sú skúsenosti. Vzhladom na rozširenost značky Škoda v tomto regione, dobrú tradíciu a servis a najma predošle úspešne výberové konania pre túto značku mi nič iné nepríde. Ale prosím, máš pravdu, dopredu to isto nemôžem vediet ?
A nemyslíš, že je dosŤ podstatný rozdiel medzi návozovou dopravou medzi sídliskom Dlhé Diely a električkovou traŤou a medzi chrbticovou linkou obsluhujúcou sídlisko?
Okrem toho na Dlhé Diely NIE SÚ plánované "kĺbové 25Tr" ale kĺbové trolejbusy s pomocným pohonom. Víťaz výberového konania ešte nebol vyhlásený, jasnovidec!
ja sa nehnevam, určite nie. Je to proste diskusia. Áno, nebol som nikdy v KE a chcel by som to napravit. Ja, velky fanda MHD, ktorý má pochodených vela miest v strednej Európe a este som nebol v druhom najvacsom meste SR... ? musim sa polepšit. Možno sa mi to poštasti ešte tento mesiac ?
Ale aby som prešiel k faktom. Dlhé Diely sú určite vacsie a práve hustota zástavby neustále rezonuje, pretože neustale tam pribudaju nove a nové budovy. No porovnavat ich pomocou dvoch liniek je trochu nedostatočné. Dlhé Diely majú dopravu zabezpečenú v trošku vacsom rozsahu, pretože okrem autobusovej dopravy liniek 32 a 33 defakto pod kopcom stoja električky č. 1, 4, 5, 9, 12, 17. To, že si v BA také tlačenice nikde nezažil, to ti nemôžem síce odopriet, ja to neviem zhodnotit i ked niekedy cestujem tak, že fakt neviem, kde by ešte ludia mali byt... ?
Ja som akurat chcel povedat tolko, že eliny sa tam planovali určite za socíku, ked sa predpokladalo, že Ťahanovce budu ešte rásť. Pre 20 000 obyvateľov by to asi neplanovali. Na Dlhé Diely onedlho začnu jadit trolejbusy po novej trolikovej trati a myslím, že to bude absolutne dostačujúce s planovanými klbovými 25 Tr.-kami.
A ja by som eliny Košiciam určite želal, ale nenájdu sa opodstatnenejšie lokality v KE pre takto kapacitnú dopravu ?
Veď práve preto, že si z BA a nepoznáš KE. Tu vôbec nejde o to, že BA je 2x väčšia, než KE, pretože priamoúmerne KE nemajú prebez vozkm 2x menší, než v BA, ale mnohonásobne menej. Čiže zákonite sa musí rovnaký počet Košičanov potlačiť v menšom počte spojov viac, ako rovnaká vzorka Bratislavčanov vo väčšom počte spojov. To po prvé.
Po druhé, čo je podľa Teba pomerne malé sídlisko? Vari si si prepočítal počet obyvateľov s rozlohou zastavanej oblasti? Tu takisto platí nepriama úmera, aj malé sídlisko môže mať rádovo desiatky tisíc obyvateľov viac, než nejaká rozlohou veľká časť mesta s individuálnou zástavbou.
Nehnevaj sa, ak máš pocit, že píšem sarkasticky, ale naozaj o tom nemáš prehľad. Prečo si aspoň neklikneš na CP a nepozrieš si v schéme siete na tejto stránke, koľko liniek a v akých intervaloch na toto sídlisko premáva? V špičke je to až rovných 30 spojov za hodinu, čo je o polovicu menej, než premáva na Dlhé diely v BA. A aj napriek tomu spoje praskajú vo švíkoch a ľudia sa do preplnených vozidiel často ani nedostanú. A neverím, že v špičke sa do L32 alebo 33 na Dlhých dielov nedostanem na prvý šup. V BA som nikdy také tlačenice ako v KE nezažil, a to som tam nebol jedenkrát. Lenže problém Sídliska Ťahanovce tkvie aj v mnohých iných príčinach, než len v nedostatočnej ponuke kapacity.
Ing.Jozef Jaššo vyhral konkurz na post riadieľa DPMK,noo ešte ho musí niekto shváliť alebo čo.Ja sa do toho systému voľby nerozumiem.Ale poznám toho človeka osobne a ná moje sympatie.
Re #14834 Sarko : existuje v KE aj nejaký iný dôvod nerealizovania nejakého plánu než nedostatok financií Potom načo sa robia také plány
Preto navrhujem rozpočet DPMK pre rok 2006 :
1. pero pre pána riaditeľa : 15,- Sk
2. sada sponiek do spinkovača pre sekretárku : 42,30 SK
3. odmena pre vrchné predstavenstvo DP : 100 SK pre celok.
A punktum. Takýto rozpočet by nemali problém naplniť. Tak potom prečo vymýšľajú niečo, čo sa nikdy neudeje
tlačenku určite poznám a určite aj lepšiu lebo som z BA. Košice nepoznám, ale rád sa nechám poučit, iba si to dáko celkom neviem predstavit lebo pre mna ako blavaka sú Ťahanovce pomerne malé sídlisko, načo eliny ? Ja viem, teraz ma tu roznesiete v pazúroch ale môžem použit príklad ? Teraz sa ide stavat na sídslisko Dlhé Diely nová trolejbusová trat. To sídslisko má ešte o dačo viac obyvatelov a trolíky tam úplne postačia ? Ja len tolko ?
Na električky zabudni. Trať bola naplánovaná nevhodne, most cez Hornád a ponad železničnú trať už tiež nikto za ťažké prachy nepostaví a dostavané nie je ani samotné Sídlisko Ťahanovce.
...najnovšia info z prostredia DPMK hovorí, že výstavba novej trolejbusovej trate sa z nedostatku finančného balíka pre túto náročnú stavbu konať nebude. Prišlo sa tiež na to, že meniarne T1 a T2 dokážu z kapacitných príčin napojiť už len 2, nanajvýš 3 úseky a potrebných by bolo minimálne 5 až 6.
Odporúčal by som menej veriť médiám. Takí redaktori Korzára sú oveľa horšie informovaní, než tunajší prispievatelia. To, že nejakého "vrcholového manažéra" v DPMK napadla chorá myšlienka duobusov, ešte neznamená, že sa také niečo bude konať. To ako z mimoúrovňovej križovatky Tri brody majú chodiť duobusy len 500 metrov bez troleja, aby sa mohli následne zapojiť na trolejovú stopu na Sídlisku Ťahanovce??? Nemyslíš si, že je to totálne absurdné? Koľko stojí trolejbus, koľko duobus a koľko 500 metrov trate? Skús si to prepočítať...
O rušení trolejbusovej dopravy v KE hovoria iba obávajúci sa fanúšikovia dopravy vidiac ako sa trolejbusová doprava postupne obmedzuje. A vôbec nejde o jeden spoj, ale o celú jednu linku. Síce premávajúcu iba v špičke, ale bez náhrady. Ak bude nasledovať nočná doprava a prípadné ešte nejaké ďalšie "kozmetické úpravy", tak naozaj hrozí, že si ktosi na vedení povie, že trolejbusy sa naozaj neoplatí prevádzkovať. A o tom každý hovorí.
Čo sa týka kapacitnosti vzhľadom na počet obyvateľov, odporúčam Ti prísť sa pokúsiť v špičke dostať do/z na sídlisko a ak tú tlačenicu prežiješ, potom sa skús opýtať znova.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.