Kedy sa začali vyrábať Ik 280 a kedy kĺbové Karosy 700-vého radu? To je slušné, férové prirovnanie? To je ako keby som prirovnával Mercedes C-Klasse 1. generácie so Škodou 1000 MB. Porovnávaj láskavo Ik 435 so 7-vými Karosami a Ikarus jednoznačne víťazí.
oneee... neviete niekto co stvaraju pred krajskym sudom? rozsiruju komunik. alebo len nieco opravuju ...a zastavka funguje,alebo ju prestahovali? alebo len bola docasne uzavreta ked som isiel okolo ?
Asi preto, že Praha bola taká lakomá, ste mali najmladší vozový park električiek v celej republike, keď v Prahe ešte jazdili T3 z prvej série, v Brne udrživali pri živote splichteniny z tédvojok, tak KE už pomaly nič iné ako SU-čka nemali a vďaka TOTÁLNEJ NEÚDRŽBE sa im aj tie rozpadávali...
Chvalabohu, že Ikarusy je už len vzdialená história MHD v Žiline. Boli to vozidlá neestetické, vo vnútri sa sedelo hlboko ako válove, deti v autobusoch kričali "nič nevidím". Ledva sa vyškriabali miernym kopcom, boli zahalené úžasným dymom a po meste šírili len smrad. Vtedajšia ČSAD, š.p. vlastnila len vraky do ktorých chcela napchať čo najviac cestujúcich. V roku 1992 mesto kúpilo 6 kĺbových autobusov Karosa B 741 so zabudovanými katalizátormi. Keď som sa viezol týmito Karosami, myslel som si že som v inom svete. Boli elegantné, moderné, tiché. Ako sme to tu vlastne predtým žili? DPMŽ sa rýchlo vysporiadal s Ikarusmi, tak isto aj SAD Žilina. Kto má rád Ikarusy, tak v sobotu bude v martinskej MHD rozlúčka s posledným Ikarusom 280. SAD Žilina, vykonávateľ verejnej dopravy v Martine obnovuje tam vozový park výhradne Karosami B 952.
Naša SAD (Lipt. Mikuláš) kúpila jeden Ikarus 435 v roku 1995. Vyzeral pekne, cestujúci ho mali radi, ale to bolo všetko. Sústavne sa kazil, bol viac v dielni než na ceste, za šesť rokov bolo treba raz meniť motor, raz prevodovku a ja neviem čo ešte. Nakoniec ho vyradili v 2003, a keď finančne podvyživená SADka vyradí nový a drahý kĺbový autobus po 8 rokoch a potom jazdí na B741, zrejme na to má sakra dobrý dôvod. Na druhej strane ten krám bol pôvodne predvádzací, takže možno sme len mali šťastie na šmejd vyrobený v piatok poobede, neviem. Ale B941E fandím rozhodne viac.
Ja predovšetkým musím povedať, že do roboty som šiel s autobusovou R1z o 8:31 z SOU dopravného, takže ja som to nebol! ? A magenta nie je slovenský výraz, presnejšie je to fuchsínova farba a počul som už aj vulgárnu skomoleninu tohto výrazu ?
Re #13488: Nemám rád ani jedného, ani druhého a za to hovoria moje mnohoročné skúsenosti...
Praha? Tá dávala na východ ešte menej peňazí než dnes Bratislava. Musíme sa zmieriť, že staré zlaté časy sú už preč. Na druhej strane môžeme byť radi, že starý režim nestihol pobúrať polovicu historického centra a také významné pamiatky ako Jakabov palác a podobne...
Re #13484: Máš pravdu! Neveril som vlastným očiam, keď som videl 60 METROV dlhú stopu od konca priecestia až po ústie križovatky s Krmanovou ul. Že sa súprava nedostala až tam, vďačí len vonkajšej koľaji, ktorá zadržala ľavú stranu náprav a viedla ju popri trati. Dokonca v konečnej fáze sa aj vyštverala späť na obrubník. Prvých 10 metrov išla súprava rovno, pričom vykoľajenie nastalo na spoji koľajníc v oblúku z koľajnice z vyšším žliabkom na nižší žliabok. Je tam zrejme zväčšený rozchod nad max. povolenú hranicu a ľavý okolesník vyšiel priamo na ten žliabok s nižšou výškou. Na pravej koľajnici som si nevšimol žiaden sekundárny žliabok, ktorý by mohol zapríčiniť vykoľajenie aj v malej rýchlosti. Ešte neviem, ktorá náprava sa vykoľajila, možno budeš vedieť.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar