Mali sme najmladší vozový /električkový a trolový/ park v strednej Europe, ale vdaka "správnej politike DPMK" sa do ED 10 rokov nič neivestovalo. Všetko sa dávalo do autobusovej prevádzky, hlavne na nákup nízkokapacitných a "ziskových" pre niekoho SU. Ono je tiež síce pravda, že autobusová prevádzka bola v dezolátnom stave a potrebovala veľké invastície, ale čo je veľa-to je veľa. Anavyše sa ešte nové KT predávali do Chorvátska. Súčasné, som počul, že aj Rusi odmietli, že sú staré. ?
Na súčasnú dobu, kedy sa ik vyrábal to bol najslušnejší veľkokapacitný stroj svojej kategorie vo východnom bloku. Myslím, že v tej dobe sa ani nič iné také nevy rábalo. Ako vševedko správne poznamenal, nedá sa porovnávať minulá doba zo súčasnými strojmi.
Kedy sa začali vyrábať Ik 280 a kedy kĺbové Karosy 700-vého radu? To je slušné, férové prirovnanie? To je ako keby som prirovnával Mercedes C-Klasse 1. generácie so Škodou 1000 MB. Porovnávaj láskavo Ik 435 so 7-vými Karosami a Ikarus jednoznačne víťazí.
oneee... neviete niekto co stvaraju pred krajskym sudom? rozsiruju komunik. alebo len nieco opravuju ...a zastavka funguje,alebo ju prestahovali? alebo len bola docasne uzavreta ked som isiel okolo ?
Asi preto, že Praha bola taká lakomá, ste mali najmladší vozový park električiek v celej republike, keď v Prahe ešte jazdili T3 z prvej série, v Brne udrživali pri živote splichteniny z tédvojok, tak KE už pomaly nič iné ako SU-čka nemali a vďaka TOTÁLNEJ NEÚDRŽBE sa im aj tie rozpadávali...
Chvalabohu, že Ikarusy je už len vzdialená história MHD v Žiline. Boli to vozidlá neestetické, vo vnútri sa sedelo hlboko ako válove, deti v autobusoch kričali "nič nevidím". Ledva sa vyškriabali miernym kopcom, boli zahalené úžasným dymom a po meste šírili len smrad. Vtedajšia ČSAD, š.p. vlastnila len vraky do ktorých chcela napchať čo najviac cestujúcich. V roku 1992 mesto kúpilo 6 kĺbových autobusov Karosa B 741 so zabudovanými katalizátormi. Keď som sa viezol týmito Karosami, myslel som si že som v inom svete. Boli elegantné, moderné, tiché. Ako sme to tu vlastne predtým žili? DPMŽ sa rýchlo vysporiadal s Ikarusmi, tak isto aj SAD Žilina. Kto má rád Ikarusy, tak v sobotu bude v martinskej MHD rozlúčka s posledným Ikarusom 280. SAD Žilina, vykonávateľ verejnej dopravy v Martine obnovuje tam vozový park výhradne Karosami B 952.
Naša SAD (Lipt. Mikuláš) kúpila jeden Ikarus 435 v roku 1995. Vyzeral pekne, cestujúci ho mali radi, ale to bolo všetko. Sústavne sa kazil, bol viac v dielni než na ceste, za šesť rokov bolo treba raz meniť motor, raz prevodovku a ja neviem čo ešte. Nakoniec ho vyradili v 2003, a keď finančne podvyživená SADka vyradí nový a drahý kĺbový autobus po 8 rokoch a potom jazdí na B741, zrejme na to má sakra dobrý dôvod. Na druhej strane ten krám bol pôvodne predvádzací, takže možno sme len mali šťastie na šmejd vyrobený v piatok poobede, neviem. Ale B941E fandím rozhodne viac.
irizar