Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Sittam : To je niečo ako pľovný lístok.
Y: Máš pravdu, to sa tam nikde nepíše. Zaujíma ma, čo znamená, že samosprávny kraj bude vydávať licencie na prevádzku dopravy na el. dráhach. To by znamenalo, že ich bude môcť aj odobrať.
Sittam : Píše sa tam niekde, že mesto musí mať električkovú dopravu?
Y: Ale tam sa nič nepíše o predaji, ale o prevádzke. Teda pri najhoršom teoreticky by elektrickú dopravu v Košiciach prevádzkoval sám štát.
Sittam : Dpmk je síce as. , ale 100% vlastníkom je mesto, takže nemôže to sám sebe predať.
Reakcia na: eMareq #10859:
K tomu článku, L50 premáva od pondelka 14.2., v tlači sa o tom píše až 18.2. a článok vyznieva tak, akoby mala premávať až od nasledujúceho pondelka...

V predĺžení prevádzky L54 až do 18. hod. nevidím žiadny prínos. V tom čase predsa ešte premáva L53, ktorá spolu s L11 kapacitne postačujú. Viac by sa zišlo posilnenie dopravy z NO na Ťahanovce po 18., resp. 19. hod., kedy je ponuka v tomto smere zúfalo biedna.
Podľa môjho predchádzajúceho príspevku mi vyplýva, že ak DP nebude schopný prevádzkovať električkovú/trolejbusovú dopravu, nič sa nedeje, lebo o dopravu sa postará štát, KSK alebo mesto. Mám pravdu?
Y: musim ti to vyvratit. Byvam v blave ale aj v kosiciach. Blava ma vyssiu zivotnu uroven ako kosice ale aj vyssie ceny a pod. Vsetko je drahsie .Platy su vyssie ale priblizne sa to kompenzuje rovnako s kosicami
Vladimír : Nemyslím si, žeby v Blave boli ďaleko vyššie náklady na živobytie. Možno len na bývanie a pár iných drobností. Ale zober si pomer nezamestnanosti / 3 % ku 20% / a platov. Nakoniec aj minule v správach ukázali štatistiku, kde je vidieť, že študent v Blave si dokáže zarobiť 3x viac za semester ako v Košiciach. Nemyslím si, že to je tým, že v KE sme leniví. A takisto si nemýslím, že v BA sú 3x vyššie náklady na živobytie. to len taký okrajový príklad.
Piesok ma viac vyznamov ako voda pre elektricku. Pieskom vybrusis ploche kolo, zabrzdis na zladovatelej kolajnici znizuje riziko smyku uz pri spominanom znecisteni kolajoveho telesa. Voda ma akurat tak dobry adhezny vplyv inac same minusi pre samotne elektricky. Ako je moznost poskodenia motorov, korozia , znecistenie a pod.
Diggi chcem sa ta spytat ci nemas urobeni katalog zaradenia a vyradenia autobusov z premavky? Od roku 1995.
V roku 2006 vznikne Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, ktorý nahradí zanikajúci Štátny dráhový úrad. Bude regulovať železničnú dopravu a cenotvorbu v oblasti celoštátnych a regionálnych železníc. Schválená novela zákona o dráhach stanovuje aj zásady spoplatňovania využitia železničnej dopravnej cesty a spôsob prideľovania jej kapacity. Upravuje tiež kompetencie samosprávnych krajov, ktoré budú vydávať licencie na prevádzkovanie dopravy na električkovej a trolejbusovej dráhe. Ak vlastník dráhy nie je schopný zabezpečiť jej prevádzkovanie, bude povinný ponúknuť ju v závislosti od jej druhu na zabezpečenie jej prevádzkovania štátu, samosprávnemu kraju alebo obci. (Trend 17. 2. 2005 )
Reakcia na: Bmko #10916:
?
to potom by miesto piesku mohli mať električky nádrže s vodou ( ako príves ) ?
Reakcia na: Balky #10759:
K občasným vs. pravidelným cestujúcim. Mesačný lístok stojí 390 Sk, jednorazový 12 Sk. Ak cestujúci použije MHD čo len 33-krát za mesiac, už na predplatnom cestovnom šetrí svoje peniaze. A to hovoríme o približne jednej ceste MHD-čkou za deň. Keď je reč o pravidelnom cestujúcom, predstavím si viac ako jednu cestu za deň. Ak by len chodil do práce a z práce každý pracovný deň, je to vyše 40 jázd mesačne.
Záver: Ak niekto cestuje aspoň raz denne, vyplatí sa mu PCL, prestup ho finančne neznevýhodňuje. Ak niekto cestuje menej, PCL sa mu nevyplatí, no zároveň ho nemožno považovať za pravidelného používateľa MHD. Ak niekto cestuje aspoň raz denne a PCL nevlastní, okráda sám seba a nemá zmysel ho presviedčať.

Úplný záver: Cieľom je jednoznačne prestupná tarifa aj pre občasných cestujúcich. Ale na to treba mať zakúpenú techniku, ktorú momentálne DPMK nemá. Do tej doby sa bude musieť menšinový cestujúci prispôsobiť väčšinovému. Nie je možné vymýšľať nové priame linky pre cestujúcich, ktorí ich nepoužijú ani 33x za mesiac.

Re #10803 mišo h: Veru rozprávka. Aj v Brne mali kedysi do bludu električkových liniek s kadejakými príšernými intervalmi. Ale potom zaviedli prestupnú tarifu a výrazne obmedzili počet liniek. Teraz síce treba prestupovať viac, ale vzhľadom na krátke intervaly medzi spojmi to nie je problém, takže kvalita MHD sa zlepšila.

Re #10808 Y: V Blave majú vodiči ďaleko vyššie platy. Tí istí vodiči majú tiež ďaleko vyššie náklady na prežitie. Neviďme veci čiernobielo.

Re #10825 mišo h, #10837 Balky.: A čo si tým vyriešil? Namiesto lístku za 18 Sk na dve označenia môžeš rovno zlacnieť obyčajný lístok na 9 Sk a máš to isté.

Re #10848 Isidor: Joj, ako keby som sám napísal.

Re #10851 Balky: Bratislavské kombinované lístky, ktoré popisuješ, považujem za zvrhlosť. Prínos pre cestujúceho je nieleže minimálny, tarifa komplikovaná, ale náklady pre dopravcu zbytočne vysoké. Neverím, že sa DPB vôbec oplatí takéto lístky zadávať do tlače.
Mas pravdu eMareq tie nove solarisi su lepsie aj technologia vozu je tiez dobra.;-)
Reakcia na: inf #10904:
O SU 3. generacie som cital v nedavnom vydani DM, bol tam popisany SU12 v dvoch verziach. Jedna z nich bola taka, ze sa vyuzil volny priestor, kde predtym bola "zehliaca doska" (= pre priputanie vozickara) pre sedadla, celkovo aj interier bol mierne zmeneny.
Reakcia na: Blader92 #10923:
Podobne veci sa davaju do dispecerskeho fora.
dneska som videl L18:3203 nemal zadne sklo na dverach ty koki ?
bonzak:vieš dačo o 3002 už som ju dlhu dobu nevidel

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.