Y: Áno, ale teraz tú licenciu DP zrejme nemá. Alebo áno? Ak nie, tak ju teoreticky ani nemusí dostať. Ale to je už vec znenia zákona, ktorý som nečítal.
Y: Máš pravdu, to sa tam nikde nepíše. Zaujíma ma, čo znamená, že samosprávny kraj bude vydávať licencie na prevádzku dopravy na el. dráhach. To by znamenalo, že ich bude môcť aj odobrať.
K tomu článku, L50 premáva od pondelka 14.2., v tlači sa o tom píše až 18.2. a článok vyznieva tak, akoby mala premávať až od nasledujúceho pondelka...
V predĺžení prevádzky L54 až do 18. hod. nevidím žiadny prínos. V tom čase predsa ešte premáva L53, ktorá spolu s L11 kapacitne postačujú. Viac by sa zišlo posilnenie dopravy z NO na Ťahanovce po 18., resp. 19. hod., kedy je ponuka v tomto smere zúfalo biedna.
Podľa môjho predchádzajúceho príspevku mi vyplýva, že ak DP nebude schopný prevádzkovať električkovú/trolejbusovú dopravu, nič sa nedeje, lebo o dopravu sa postará štát, KSK alebo mesto. Mám pravdu?
Y: musim ti to vyvratit. Byvam v blave ale aj v kosiciach. Blava ma vyssiu zivotnu uroven ako kosice ale aj vyssie ceny a pod. Vsetko je drahsie .Platy su vyssie ale priblizne sa to kompenzuje rovnako s kosicami
Vladimír : Nemyslím si, žeby v Blave boli ďaleko vyššie náklady na živobytie. Možno len na bývanie a pár iných drobností. Ale zober si pomer nezamestnanosti / 3 % ku 20% / a platov. Nakoniec aj minule v správach ukázali štatistiku, kde je vidieť, že študent v Blave si dokáže zarobiť 3x viac za semester ako v Košiciach. Nemyslím si, že to je tým, že v KE sme leniví. A takisto si nemýslím, že v BA sú 3x vyššie náklady na živobytie. to len taký okrajový príklad.
Piesok ma viac vyznamov ako voda pre elektricku. Pieskom vybrusis ploche kolo, zabrzdis na zladovatelej kolajnici znizuje riziko smyku uz pri spominanom znecisteni kolajoveho telesa. Voda ma akurat tak dobry adhezny vplyv inac same minusi pre samotne elektricky. Ako je moznost poskodenia motorov, korozia , znecistenie a pod.
V roku 2006 vznikne Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, ktorý nahradí zanikajúci Štátny dráhový úrad. Bude regulovať železničnú dopravu a cenotvorbu v oblasti celoštátnych a regionálnych železníc. Schválená novela zákona o dráhach stanovuje aj zásady spoplatňovania využitia železničnej dopravnej cesty a spôsob prideľovania jej kapacity. Upravuje tiež kompetencie samosprávnych krajov, ktoré budú vydávať licencie na prevádzkovanie dopravy na električkovej a trolejbusovej dráhe. Ak vlastník dráhy nie je schopný zabezpečiť jej prevádzkovanie, bude povinný ponúknuť ju v závislosti od jej druhu na zabezpečenie jej prevádzkovania štátu, samosprávnemu kraju alebo obci. (Trend 17. 2. 2005 )
?
to potom by miesto piesku mohli mať električky nádrže s vodou ( ako príves ) ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sittam