Hmm, osobne nevidim rozdiel medzi neefektivnostou riadiaceho vozna na 2-3 voznovej a viacvoznovej suprave, ale zjavne hovorime inymi jazykmi. Aby nas tu teda nezozrali, z mojho pohladu koncim tuto temu.
Ja ta chapem a chapem aj vyznam riadiacich vozov. No osobaky vacsinou koncia v staniciach, kde je aj nejaky posun (teda tam mas posunovacov) a do koncovych stanic na lokalkach vacsinou chodia len solo 812. A fakt si treba uvedomit, ze ZSSK nedisponuje s abnormalnym financnym prebytkom, ako napr. SPP. Takze: Su v podmienkach ZSR, ZSSK potrebne, kedze v sucasnosti je to poriesene? Nehovorim, v buducnosti to mozno bude na tratiach ZSR bezne, ale asi to bude az s novymi supravami, napr. aj za pantaky 460.
Ked to poviem vulgarne, tak riadiaci vozen sa da urobit aj zo standardneho vozna druhej triedy, akurat sa mu odstranmi na jednom konci zachod a dvere jak bocne, tak celne, urobi sa mu nove celo a dosadia sa riadiace prvky... A z pripojneho vagona radu 010 urobis riadiaci voz 910 uplne "za hubicku".
Takze este raz: Neefektivne su supravy persing(pegas) za nimi 2-3 vozy (lebo osobaky viac nemaju)+riadiaci. Toto som tvrdil a nie, ze riadiace vozy su neefektivne a nemaju opodstatnenie. To je trocha rozdiel, niee?
Ale preco to robit zlozito (vsade kde to je mozne obiehat vlak) ked to ide jednoducho (odist na druhu stranu)? Ludi mas v kolajisku, chlapa na spriahanie musis zamestnat (a to napriklad by nebolo potrebne v spuste stanic - v kazdej, kde konci osobna linka a nespajaju sa tam nakladne vagony), tiez to posunovanie spali nejaku jalovu energiu a jalovy cas... atd.
Balky, ZSSK minimalne uvazuje o riadiacich voznoch, lebo si uvedomuje dozivanie pantakov radu 460, ktore relativne rychlo dokazu v konecnych staniciach menit smer jazdy. A zas nie su taki bohati, aby mohli vozit 6-8 voznovu supravu dvoma hnacimi vozidlami na jej koncoch samozrejme s dvomi rusnovodicmi, ked vykon jedneho HV na vozbu takeho vlaku bohato postacuje.
igino, ale pokial viem, tak tu neriesime problem riadiaci vozen na stupani. Ano, je logicke ze pre zvysenie bezpecnosti to tak je. Problem ktory riesime je ten, ze Balky vyjadril svoj nazor, ze riadiace vozne su neefektivne, ze nemaju opodstatnenie.
Rad by som to pochopil, preco by ZSSK mala mat tolko riadiacich voznov. Ale normalne a aby ten, kto by to vysvetloval, pochopil specifika zeleznicnej siete SR, taktiez bral do uvahy aj vozovy park ZSSK.A hlavne, nech vysvetli, kde by zobral tych par milionikov na tie "prepotrebne"riadiace vozy, ktore by bezpodmienecne ZSSK mala mat.
S OŽ si zacal ty- len som ti povedal svoj nazor, preco to nebude jazdit opacne.
Uz dlhsie sa chystam ta navstivit a pokecat si.. No vzdy sa neskoro dozviem,kedy si robil.
Balky má pravdu s tým riadiacim vozňom na čele pri stúpaní. Je to kvôli bezpečnosti. Videli ste niekde parnú ozubnicovú lokomotívu na čele súpravy pri stúpaní? Myslím tým konkrétne Alpy. Ja teda nie.
Nerátam do úvahy vlaky na ozubnici pri Tisovci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Balky