Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Esicko #10440:
Rad by som to pochopil, preco by ZSSK mala mat tolko riadiacich voznov. Ale normalne a aby ten, kto by to vysvetloval, pochopil specifika zeleznicnej siete SR, taktiez bral do uvahy aj vozovy park ZSSK.A hlavne, nech vysvetli, kde by zobral tych par milionikov na tie "prepotrebne"riadiace vozy, ktore by bezpodmienecne ZSSK mala mat.
S OŽ si zacal ty- len som ti povedal svoj nazor, preco to nebude jazdit opacne.
Uz dlhsie sa chystam ta navstivit a pokecat si.. No vzdy sa neskoro dozviem,kedy si robil.
Balky má pravdu s tým riadiacim vozňom na čele pri stúpaní. Je to kvôli bezpečnosti. Videli ste niekde parnú ozubnicovú lokomotívu na čele súpravy pri stúpaní? Myslím tým konkrétne Alpy. Ja teda nie.
Nerátam do úvahy vlaky na ozubnici pri Tisovci.
Komu sa tu nepáčia príspevky o železničnej preprave, tak nech ich smeruje na stránky http://www.vlaky.net/

?
Reakcia na: Balky #10437:
Ty to skratka nechces pochopit, ze? OK, ak by bol ten riadiaci vozen na konci supravy v stupani taky nebezpecny odtrhnutim, tak daj urychlene navrh, aby vsetky vlaky na Strbu jazdili tlacene, ved co ak sa vozne rychlika odtrhnu a zletia az neviem kam? Presne pred tyzdnom na kosickej stanici skaredo vykolajil mot. vozen 812, bol skoro kolmo na kolaje svojou pozdlznou osou. Vykolajil pri obehovani voznov ktore je pre Teba take banalne.
Reakcia na: Balky #10436:
Ja si nepotrebujem svoj názor presadzovať. A TEBE som nenadával, ak si si nevšimol. Práve naopak, vzdával som hold Tvojmu poznaniu, že vieš to, na čo tí hlupáci ešte neprišli - že jazdiť s riadiacimi vozňami je nebezpečné a hazardérske. Nadával som tým hlúpym Nemcom, Maďarom, Švajčiarom, Talianom, čo nevedia, že s riadiacim vozňom sa jazdiť nedá a nesmie, pretože na Slovensku sa to tak nikdy nerobilo.
Vysvetľuješ tu Esíčkovi čosi o zubačke ale moje argumenty o tom, že súpravy (aj ľahké motorové) s riadiacimi vozňami jazdia bez problémov po celom svete a že aj súprava 811+911 resp. 811+012+911 ÚSPEŠNE absolvovala skúšky odolnosti proti vykoľajeniu a to aj za obzvlášť extrémnych okolností (suché nárazníky, pretiahnuté skrutkovky), proste ignoruješ.
Ad Re #10431 Papyr: Skutočne nie si schopný pochopiť, že aj keď je možnosť obídenia súpravy, stojí to čas a peniaze? Alebo sa len tak tváriš? Nejako si mi nevysvetlil, prečo by to bolo neefektívne. Riadiaci vozeň sa využije počas celej cesty jedným smerom, nie len na konečnej.
Ma niekto informacie do akej vzdialenosti je citacka BCK schopna precitat udaje z karty. Nieco tu bolo spominane ze cez penazenku by nemal byt problem. Zaujimalo by ma ked mam pri BCK nejaku inu kartu ktora obsahuje magneticky pruzok napr. platobna karta (bez cipu), ci moze nastat situacia ked citanie z BCK znehodnoti udaje na magnetickom pruzku. Taketo info by mohol mat napriklad OMNI ze ? ? ?
Reakcia na: Esicko #10432:
Mas pravdu, no doplnim ta, ze riadiaci voz ide vzdy prvy do stupania, t.j. na Strbske Pleso. Co to znaci? Ze motorovy voz riadiaci tlaci, vozy idu naraznik na naraznik, nieje namahane tiahlove ustrojenstvo... Nemoze dojst k jeho poskodeniu, resp. k pretrhnutiu supravy...Ak by sli opacne, riadiaci voz by bol stale tahany, mohla by sa pretrhnut suprava a ak by riadiacemu voznu zlyhali brzdy, zletel by az do do Strby.
Reakcia na: Vševedko #10427:
Myslis si, ze svoj nazor si presadis nadavkami a neskutocnym poctom vykricnikov? Ubohe ?

Re #10431 Papyr:
1. Suhlasim. Na ZSR v sucasnosti nie je klasicka elektricka jednotka (nepocitam TEZ, OZ, trenc. elektricku)
2.Suhlas. Mozes pridat aj Margecany-Cervenu Skalu, no napr. v Gelnici uz niekolko 010 odpajaju, potom este niekde a do C. Skaly dojde solo 810.
3.Suhlas, no aj starsie vozy (820,830,850) aj ked mali prechody, nepouzivali sa.
4. Riadiace vozy by sa vyuzili len na konecnych zastavkach a tych nie je vela. Na vychode by to mohol byt max. Kechnec. Vsade mas koncovu stanicu, kde sa 810 moze presuvat z jedneho konca 010 na druhy. Dlhsie supravy su uz radene s 810 na oboch koncoch supravy.
5. Dlhsie supravy su uz na R, resp. Zr. vlakoch, ktore tiez koncia v staniciach, kde je moznost obehu lokomotivy okolo supravy.
6. Suhlas, ibaze na Slovensku nie je ani jedna takato st.kde by zastavovali osobaky. Bratislav-Filialka nefiguruje v CP.
Papyr&BMko: plný súhlas!
Irisb, mas pravdu, ale rusime tu momentalne nejaku plodnu mhdacku debatu? Nemam ten dojem.
Reakcia na: Papyr #10430:
nechem veľmi prilievať olej do ohňa, ale v tejto veci musím plne súhlasiť s Dopravákom, toto sú stránky a fora o MHD a nie o ŽSR, alebo iných druhoch dopravy. ?
Balky, snad Ti to viac priblizim na priklade zubacky Strba - Strbske Pleso. Tam prvy vozen v smere na S.Pleso je riadiaci. Chapes ako sa tym zjednodusila dopravna technologia, nepotrebujes objazdnu kolaj s vyhybkami atd.
Reakcia na: Balky #10425:

1) 810 je sice pekna vec, ale jeho nasadenie na elektrifikovanej trati je take vselijake (diesel pod drotmi).
2) 810 by sa mala pouzivat len tam, kde je mala frekvencia cestujucich. Namiesto toho sa pouziva kdekolvek. Sest- az osemvagonove supravy 810+010 jazdia napriklad Humenne-Medzilaborce.
3) 810 nema priechodne celo. Sprievodca musi z vagona do vagona liezt cez vonkajsie prostredie, cize len na zastavke.
4) 810 sice maju riadiace cela na oboch koncoch, ale to este neznamena, ze odpada potreba riadiacich voznov. Riadiaci vozen bol totiz vymysleny na to, aby na kazdej konecnej nemusela lokomotiva obiehat vlak a pripajat sa na druhom konci. Toto nie je potrebne, ak ide solo 810 alebo vlak v zlozeni 810+010+010+810. Ale ak ide vlak v zlozeni 810+010 alebo 810+010+010, tak sa na konecnej ta 810 MUSI presunut na druhy koniec.
5) Riadiaci vozen moze byt pouzity aj v cele hoci aj dvadsatvagonovej supravy.
6) Supravy s riadiacimi voznami (ale aj supravy s lokomotivou na kazdom konci) su absolutne idealne pre hlavove zeleznicne stanice (take, ktore maju prijazd len z jednej strany) - napriklad Budapest Keleti, Praha Masarykovo nadrazi, Bratislava Filialka.
Reakcia na: Dopravák #10428:
Ked sa ti nepaci, necitaj. Zaujimave, ze neprotestujes proti uplne bezobsaznym prispevkom typu #10423, ale proti prispevkom, ktore su o doprave, aj ked nie o mestskej.
Reakcia na: Dopravák #10428:
Dopravak, toto forum nie je len o MHD ale celkovo o doprave. Chce sa robit v KE integrovana doprava tak sa budu rozoberat aj tieto temy, podstatne je aby tu bolo zivo a bolo o com diskutovat. A je to vzdy lepsia tema ako rozoberat kto ma krajsi autobus., lebo to ti aj nieco da a nazbieras nove informacie
Pre všetkých železničiarov... existuje aj iná forma komunikácie (mobil, fax, chat, mail, ICQ a ...), ale v žiadnom prípade nie fórum o MHD... Ďakujem! ? ?
V tom predchádzajúcom príspevku mi utiekol koniec:
Skutočnou príčinou toho, prečo sa u nás neuchytili riadiace vozne, bol ing. Zdeněk Maruna z VÚŽ, ktorý trpel fóbiou, že vlak s riadiacim vozňom nemôže jazdiť.

A terazky reakcie:
Re #10425 Balky: A prečo by klasická súprava s riadiacim vozňom bola neefektívna? A prečo by tam museli byŤ medzi Lv a R 3 vozy alebo menej? 12 nesmie byť či čo? A pri trebárs aj jednom to je PREČO neefektívne? XOXOTI Nemci, Rakúšania, Švajčiari, Maďari, XOXOTI celý svet, že na to ešte nedošli!!!! Debili, všetci používajú neefektívne riadiace vozne!!! Nie si syn ing. Marunu?
A keď križovatku zbúram a znova postavím, tak to nie je rekonštrukcia a súčasne novostavba? Ono je to všetko o papierovaní - aj taká úplne nová električka T3 je formálne rekonštrukciou, aby nemusela plniť nové normy. Ale poschodie sa jej pridať nesmie...
Reakcia na: Vševedko #10424:
Pardon, mal to byt prispevok #10393 ,ktory bol reakciou na moj prispevok #10387.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.