Svojho času bola linka W s trasou B. Němcovej, Kuzmányho, Moldavská, Optima (vtedy to bola myslím zastávka Internáty VŠT), vypravované boli vozy KT8 obojsmerné.
A pre R55ku:
Pre boha, dajme mu na Furču L18, trolejbusy, električky (napr. L8, tá ešte nefunguje), aj lanovku môžme (repasovať a predľžiť magnezitársku lanovku), dajme mu aj maršrutky, prípadne aj rikše a džípney (špeciálne upravené jeepy pre prevoz väčšieho množstva cestujúcich tuším v Malajzii), možno by sa podaril aj Alweg alebo "rýchlodráha" z Pažravej na Dunaji (Bratislavy) len už aby sa konečne ukľudnil, to je naozaj síííla, tie jeho príspevky. A ozaj, ešte máme Detskú železnicu (čo takto Katku poslať na Exnárku) a v Brne prevádzkuje DPMB dokonca ekologické riečne lode na akumulátorový pohon (čo takto si natiahnuť kanál z Torysy, veď je toť neďaleko), prípadne zaviesť zubačku (od TEŽ) rovno od Tesca na Lingov, bude to stačiť, R55ka?
Furca ako keby nemala 2 linky 55 a 50 ale len jednu. Skoro kazdy druhy spoj ide ako dvojicka. Za den napocitas mnoho 50 a 55 iducich v zavese. A potom je min 15 min pauza. A casto chodieva aj trojicka 18 + 55 +50.
Problem by nebol, keby DPMK hlupo nezasahoval do kritickej linky 18 pre furcanov. Mohol posilnit tahanovske linky cez sever mesta, ale nie na ukor furcanov.
Dispecer: nech L18 ide na furcu, a ak treba nech L55 a L50 chodia na Tahanovce. Na oboch moze byt interval 15 min, urcite budu stacit. aj na L15 bude interval 15 min. Pekne sa daju tieto 3 linky zosynchronizovat.
Chudaci tahanovce, uz si zvykli na luxus, maju vsetky klbove autobusy, a nemaju sa naco stazovat. Maju ovela vacsiu kapacitu prepravy osob ako furca. Ak zoberieme do uvahy pocty obyvatelov sidliska a kapacitu vozidiel. Stojim si za svojim, ze Tahanovce maju problem s dopravou len rano. To ze pride linka 18 naspat ana furcu a oni dostanu linku 55 este nesposobi katastrofu.
Predstav si, po dlhom čase som zase pocítil, že čo za vec je to tlačenica - a predstav si, práve na linke 18 smer Sídl. Ťahanovce s odchodom o tuším 14:21 zo zast. Krajský úrad.
Ak chceš zobrať Ťahanovciam 18 - tku, tak potom veľmi radikálne treba skrátiť interval na 34 - rke vo všetkých častiach prac. dňa, lebo potom už na 34 - rku ani 2 - kĺbové Volvo, či Hess, či iný autobus podobnej dĺžky pri dnešnom intervale nevystačí a samozrejme zabezpeč plynulý prestup na tú "vašu 18 - tku" na zastávke Mier (resp. Tesco, Džungľa).
Takže a ako by som si to asi predstavoval? Takto... ?
34 - interval po presmerovaní 18-tky: 5/7,5/7,5/15/20 (Samozrejme cez precovné dni iba kĺbové autobusy, cez víkend postačí aj 3522 a jemu podobné...)
(Inak, tie intervaly sú iba prepočítaný súčet intervalov dnešných liniek 34 a 18... ? )
Isteze 55ku vie podnik pokryt sam. Ked na to dostane dotaciu. Ani errorbus to nebude robit zadarmo. Ked errorbus alebo niekto iny, tak riadnou sutazou. Nie sposobom, ktorym to robi teraz.
Nodes: Budu mat 55 s 15 min intervalom. Nech si uvedomia ze linka 34 pokryva 60% trasy linky 18. Okrem rannej spicky tam problem nie je. A DPMK moze posilnit 55 a ked to nevie sam, tak nech vypomoze Eurobus. Nie som za, ale je to krajne riesenie.
Tahanovce sa budu burit ze pridu o L18, ktora jazdi vyse 4 mesiacov< A co furca, ked prisla o najvytazenejsiu linku, ktora jazdila viac ako 20 rokov. Furcania sa nebudu burit< A pritom je furca vacsie sidlisko.
TA: Pred "reformou" bola L18 posilnena L55. Spolu teda jazdilo na furcu 6 klbovych autobusov na L18 a 6 malych autobusov na L55. Spolu teda 12 vozov.
Ak by sa L18 vratila naspat s 15 min intervalom, stacili by 8 vozy (klbove) v poobednajsej spicke. Aj tak sa usetri.
Ale furci ide o celodenne a aj vikendove spojenie s touto castou mesta.
Dnes jazdia "nekoordinovane" na L50 a L55 asi 12 vozov. A dalsich 5 na L18. Spolu je ich 17.
Ak by isla linka 18 na furcu, tam by stacilo 8 vozov a na L55 na Tahanovce (ako byvala L35) s hustejdim 15 min intervalom 6 vozov. Spolu teda 14 vozov. A este sa aj 3 usetria.
no ale to potom už nebude tá stará dobrá L 18, lebo tá jazdila naposledy poobede len s 20-minútovým intervalom na Furču. Inak, veľmi by ma zaujímalo, ako hlboko do zeme by Ťa zakopali Tvoji spoluobčania, ak by si im zobral 2 linky a nahradil ich len 1. Pomyslia si, že zase ich určite chce niekto len oblbnúť a zobrať im ešte viac " intervalov ".
Kedysi jazdila linka V z amfiteatra po Kuzmanyho, Moldavskej. Ale teraz nie som si isty, ci sa koncila uvratou jak dnesna 5ka pri internatoch, alebo na inom mieste.
zaujima ma, vie mi niekto povedat, ci niekedy chodila elektricka zo smeru spolocensky pavilon, kolo Steel areny, a potom odbocila k Hlavnej poste a dalej..??ak ano, ako presne chodila??
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.