keď už sa tu spomínaju historičáky, čo je s 4082? Je ešte pojazdný? Lebo čo pozerám fotky z otvorenia DŽ,tak posilový spoj robil citelis, ale ten ikarus by sa tam viac hodil , preto sa pýtam či ho ešte uvidíme jazdiť
Pane bože, čo je podľa teba na zamyslenie alebo čo za pixovinu zase riešiš?
Nemusíš sa báť peniaze ktoré sa vybrali / vyberú na akciach sa použiju na "prevadzku a zachovanie vozidla" t.j. na náhradné diely, opravy, pneumatiky a ine spotrebné veci, to ti garantujem.
To ma podľa teba teraz autobus stať cely rok v garaži bez pohnutia? Určite sam dobre vieš, že by mu to neprospelo a okrem ineho je to sukromny autobus s ktorym si majiteľ môže robiť čo chce, ak sa ti to nepači tak neprispeviaj "dobrovolne cestovne" a ani sa nevoz. Naftu si majiteľ mimo akcii DP hradi z vlastnych peňazi sam tak ako aj ostatne veci potrebne na prevadzku autobusu takže sa môže na ňom kolečkovať po meste aj každy deň.
Občas treba urobiť aj skúšobnú jazdu po nejakej oprave napriklad. Takže fakt neboj sa z tvojich peňazi (ak si prispel) sa neminula ani kvapka nafty nazmar.
čo je na tom? dobrovoľné cestovné na prevádzku a údržbu historického autobusu neznamená, že sa bude využívať len pri podnikových akciách - je to "majetok" Historickej spoločnosti mestskej dopravy, to znamená že si s ňou môžu robiť kedykoľvek čokoľvek.. včera bola objednaná na súkromnú akciu..
Len tak prejsť ? Tak je to trochu čudné.... Ak je nasadená na akciách, vyberá sa dobrovolné vstupné - na prevádzku a zachovanie historického vozidla (rodičia detí vtedy prispievaju podľa možnosti), a teraz sa bola "len tak prejsť"... No mne to nejak nevadí-len je to prinajmenšom na zamyslenie.. Aj tak Ďakujem za odpoveď.
V piatok popoludní videná ŠL 5505 na obratisku na Važeckej na jazere, hodnú chvíľu tam aj stála - chcem sa opýtať teda, šlo o nejakú akciu, alebo "len tak" sa prešla, pretočiť motor? ?
Košické sídliská boli postavené veľkoryso, čo sa o súčasných stavbách povedať nedá. Vezmime si takú Triedu SNP. Bola postavená v roku 1961 ako štvorprúdová (!). Dodnes zvláda dopravu, ktorá je mnohonásobne vyššia.
Alebo taká Južná trieda. Tá sa rozšírila v prvej polovici 80. rokov (dovtedy bola len dvojprúdová), opäť s myslením na budúcnosť.
Komenského ulica je podobný príklad. Ulica bola rozšírená na štvorprúdovku začiatkom 60. rokov, hoci ju v tom čase v podstate ani nebolo treba.
Čo sa týka parkovísk. Prvé sídliská boli v tomto ohľade podvýživené (ukážkový príklad je Mlynský náhon, kde boli len dodatočne vybudované garážové boxy). Počítalo sa so sovietskou teóriou, že ľuďom budú autá zbytočné, pretože tu bude komunizmus (všetko zadarmo) a teda sa bude dať ľahko prepravovať hromadnou dopravou alebo taxíkmi.
Z tohto nezmyslu sa však rýchlo vytriezvelo a neskoršie sídliská (Furča, Jazero atď.) už majú podstatne viac parkovacích miest, vrátane garážových boxov. Počet parkovacích miest mnohokrát prevyšoval nároky doby. Sám si pamätám zo začiatku 90. rokov (a to nie je až tak dávno), ako pod mojim blokom na Ťahanovciach na parkovisku pre 15 áut stáli všehovšudy "až" dve stodvadsiatky. Avšak pri projektovaní sídlisk pred rokom 1989 ani len nemohli tušiť, že o 30 rokov tu budú súkromné firmy, služobné autá a vo všeobecnosti autá dostupné pre väčšinu ľudí...
Mám dojem, že vtedy sa problémom predchádzalo (resp. o to aspoň bola viditeľná snaha), dnes sa problémy len hasia a plátajú - a aj to len tie najvypuklejšie a na zvyšok sa kašle. Napr. Slanecká. Miesto toho, aby už existoval konkrétny projekt na riadnu štvorprúdovku, plánujú sa len rôzne "premaľovávania" na 2+1. To považujem len za odďaľovanie problému (ten nás raz aj tak dobehne - vtedy už ale bude neskoro). A medzitým v Krásnej budujú dom za domom a ku tým domom pribúdajú ďalšie a ďalšie autá...
Podobné veci sa dajú očakávať aj v súvislosti s Heringešom a podvýživeným podjazdom na Palackého. Košice potrebujú ďalší kapacitný vstup do širšieho centra (či už Masarykova-Prešovská alebo Opátske-Jantárová). No ale plánuje sa také niečo? V podstate nie (ak nerátame čmáranie čiar po územnom pláne). Však čo, ešte to nie je také zlé. Ale o 5 či 10 rokov môže byť a bude sa opäť len narýchlo hasiť požiar ?
V dobe ked sa projektovalo sa myslelo na vsetko, parkovacich miest je na papieri dost, len tie parkovacie domy na sidliskach, ktore sa planovali na riesenie problemu, nikto nikdy nepostavil. Aj cesty su dost siroke. Osobne si myslim, ze doprava v KE je este velmi plynula. Jedine co mi robi nervy su semafory, cervena vlna pre spoje MHD (cervena za kazdou zastavkou), semafory zapnute aj v nedelu rano, semafory na presovskej a opatskom...
Je pravdou ze v dobe ked boli tieto cesty a sidliska projektovane sa automobilizmus nerozvijal tak prekotne ako v sucasnosti. Za zmienku stoji aj to ze tie desiatky tisic aut sem nespadli z neba za jeden den a magistrat mal velmi vela casu nato aby situaciu riesil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.