Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #66940:
Tá možnosť nebola až taká priama... V operačnom programe životné prostredie bola možnosť nahradiť autobusy dieslové autobusmi ekologickejšími (cng) alebo trolejbusmi. KE, TT, BB využili možnosť nahradiť za eurofondy dieslové autobusy cng-čkami. BB využila aj možnosť nahradiť dieslové autobusy trolejbusmi, ale to za tú cenu že tých 19 busov jazdilo tbusové linky pod drátmi..
Jedna vec že jedine takto splnili podmienky operačného programu (ak si nechceli postaviť novú tbus trať za vlastné..), iná vec že im to ten riadiaci orgán "zožral" (odsúhlasil).
Z tohto je vidno, ako by to asi mohlo ísť aj v Ke, keďže doteraz je ten operačný program stále ten istý.
Reakcia na: Dispecer #66942:
Možno o pár rokov si budú vyrábať aj "šálíny", kým my tu budeme v MHD používať koníky a drevené vozy, miesto nafty a elektriny bude stačiť seno a obrok, či ako sa to volá, no proste čistá ekológia...
"Provokácia" z Brna...

http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=8334
Trolejbusy si chce brněnský dopravní podnik vyrábět sám
Reakcia na: tbus #66940:
Problém je, že "tá šanca" stále je ešte niekde na úrovni rokovaní, čo som počul... ?
Reakcia na: Adamcool #66923:
bola tu pred krátkym časom možnosť PRIAMO získať nové vozy cez EU fondy, nechápem načo by to robili takto naokolo...
Reakcia na: AAA #66938:
Ja by som povedal, že je tu len niekoľko "opotrebovaných" krátkych úsekov a zle zvolená typ zavesenia v na Darg. hrdinov...
Reakcia na: 110mat110 #66921:
Veď vaša prevádzka nemá ani 20 rokov a životnosť vedenia a armatúr je vyššia ako tých 20, či u vás v KE je to inak?
Reakcia na: LUK #66936:
Myslím, že by si im mal opäť povedať tú rozprávku, nech sa ju naučia a šíria ďalej... ?
Reakcia na: Sheep221 #66935:
prekrútené
Reakcia na: Adamcool #66923:
V BB zrusili trolejbusy pre rovnaky dovod ako to chcu urobit u nas, tvrdia ze je ich prevadzka draha a dalsie blaboly, ako tomu bolo vtedy, vyriesili to preradenim MHD pod SAD Zvolen a trolejbusy zrusili v super-rychlom konani, od rokovania po zrusenie trolejbusov uplynuli asi 2 tyzdne.
Dovod preco sa to dialo cele je pranie penazi, majetok ktory bol dovtedy v SAD BBDS sa predal do SAD Zvolen a aj ked mesto neskor vytvorilo vlastny dopravny podnik(DPMBB) a obnovilo trolejbusy vlastne to bolo cele zbytocne, pretoze museli od SAD Zvolen naspat odkupit vsetky vozidla, budovy a strukturu a aj tak to skoncilo tym ze ma SAD Zvolen 51% podiel a tym padom moze rozhodovat samostatne nad tym co sa deje v DPMBB. To co sa deje tam ci tu alebo aj inde ma velmi malo spolocne s realnym stavom trolejbusov alebo vedenia alebo ich rentability. Nehovoriac ze ceny paliv rastu do astronomickych vysok, narozdiel od cien elektriny kde sa ceny nedvihaju az tak prekotne, cize prevadzka trolejbusov vychadza lacnejsie aj s ich strukturou nez len prevadzka autobusov. Nie je zatym celym nic ine len hry v politickom babkovom divadle.

Tambus24, asi si trolejbusom nesiel uz velmi davno, trolejbus je podstatne rychlejsim a sviznejsim vozidlom s rychlou akceleraciou.

Labtec, skus pisat aspon trochu realne, jednak v Prahe trolejbusy nejazdia uz od 70tych rokov, ak nie este skorsie a nase cesty sa neopravuju iba plataju, vysledkom coho je samy hrbol, jama a nerovnosti, nekvalitne cesty ako ich mame my sa podpisuju pod dost vysoke skracovanie zivotnosti vsetkeho co po nich jazdi.
Reakcia na: Riks #66930:
Este vyhybky od NO po Mlynsku bastu v obidvoch smeroch, tiez prekladky pri auparku a pod mostom na jakabovom palaci. Urcite je tych miest viacero. Nechodim velmi TD (malo kedy chodim tym smerom) ale malo kde ide trolik naozaj 50tkou
Reakcia na: LABTEC #66931:
trolejbusy potrebuju nove plechy, farby a opravy interieru /sedacky/ to vsetko ide urobit pri beznej strednej prehliadke
ich elektro-vyzbroj je takmer neznicitelna,viem,co pisem
20 rocnu elektricku nie je problem zgeneralkovat , trolejbus je ...

bude sa opakovat: tu sa nehlada ako TD "ozivit",ale dovod ako ju utlmit
Keď v Markíze hovoria niečo o samoutlmovaní TD z dôvodu vysokého veku , tak mi nejde do hlavy ,prečo sa nesamoutlmuje aj autobusová doprava ? Autobusy sa nakupujú a cesty sa opravujú. Kdežto trolejbusy sa z eurofondov nekupujú a trate sa neopravujú. Veď načo ,aj tak raz zostarnú. Logika ako prasa ? Otázka na záver: Naozaj je údržba TD a elektrina drahšia ako nafta ,plyn a údržba autobusov ❓
Už by ste mohli prestať omieľať tie drísty, že TD je tu pomalá. Neraz som mal tú česť ísť trolejbusom 50km/h a viac, takže keď vodič vie kde si to môže dovoliť, žiaden problém.

110mat110: Načo nové vedenie? Jediný blbý úsek tu je trať od Tesca po Kalinovskú, plus pár blbých oblúkov na Furči, kde to bez spomalenia nejde.

LABTEC: Ak by k tomu náhodou došlo, tak mechanici budú akurát opravovať iné vozy, vodiči majú zácvik aj na autobusy; halu trolejbusky bude využívať autobuska a niekomu sa zrejme splní sen.

110mat110: Bežný obyvateľ Košíc ani nevie rozoznať trolejbus od autobusu.
Ak je moznost mat troliky tak jednoznacne len troliky. Z hladiska hluku, ekologie atd. atd.
Ale myslim ze by sme mohli prestat snivat a zacat riesit dnesnu situaciu. Neplanuje sa peticia?
Je podľa vás dobré, ak by sa napríklad Ťahanovce či Podhradová úplne odstavili od autobusov a boli by tam iba trolejbusy resp. v nedohľadne na Ťahanovciach aj spolu s električkou? 🙂 Alebo je lepšie stále mať aj nejakú tu jednu až dve autobusové linky? 🙂
Ešte som zabudol že trolejbusova dielňa je dimenzovaná na 60 vozov a máme ich tu 27 takže ak by sa trolejbusy rozširovali a dokúpili vozy ďalšie tak by nebol problém (ja osobne vidím perspektívu trolejbusov okrem už spomínaných plánovaných trás aj na sídlisku Ťahanovce).
Reakcia na: LABTEC #66924:
Tambus24 zrejme myslel TD z pohladu cestujuceho. Tomu je jedno, ci to co prislo ma "tikadla" alebo nie. Tak ci onak, tych 16 alebo kolko vozov sa bude musiet nahradit takze vodici o robotu nepridu, len presedlaju na iny voz.

TD ma v kosiciach obrovsku perspektivu, kedze kosice su v kopcoch a tu su trolejbusy (hlavne tie s rekuperaciou) najlepsie riesenie. No vysvetli to nasim radnym.
Reakcia na: LABTEC #66924:
V tej Prahe som už teda riadne dlho nevidel trolejbus, akurát tak v múzeu MHD v Střešoviciach....ale to je jedno. Stačí sa pozrieť keď je kalamita, TD je jedna z najspoľahlívejšich vtedy. Podľa mňa už dávno mohli jazdiť trolejbusy aj na Podhradovú (bolo by využitie pre malé vozy, ich nasadenie na L71/72 je v špičke dosť nevhodné).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.