Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Podhradovčan #82851:
Táto trasa dpmk-terasa-amfik-kuzm-stanica by bola velmi užitočná aj ako pravidelná linka po výlukách. (šlo by tak presmerovať aj L9, šestka by potom mohla až na havlíčkovu).
Reakcia na: S499.1023 #82854:
To je chyba obstarávateľa, nie výrobcu.
Reakcia na: Solider #82853:
Neobsahuje v cene preliezačku ani saunu.
Reakcia na: reparil #82852:
Má to asi toľko sedadiel prístupných z nízkej podlahy ako Taškent, takže žiadna výhra. A o jeden hnaný podvozok menej. Je to síce civilizovanejší výrobca, ale nejak extrémne by som sa nad tým nerozplýval.
svajciarsky Stadler zacal robit pre Ostravu briky https://ekonomika.idnes.cz/ostrava-tramvaj-firma-stadler-svycarsko-mhd-dpo-ft9-/eko-doprava.aspx?c=A180324_150929_eko-doprava_mpl tvarovo a kapacitne velmi podobne s nasimi variami, no na rozdiel od twt preliezok ovela lepsi komfort ,nizkopodlaznost ,klimatizacia, wifi a pod hlavne urcite nebudu tak poruchove, ako tieto twt preliezky.. toto je rozumna investicia.. velka skoda toho nakupu a vyhodenych eu penazi v KE, tych nakupenych lacnych taskentwagen srotov z 90 rokov sa uz teraz tak skoro a lahko nezbavime (aj keby prislo a vymenilo sa cele vedenie dpmk ci mesta-pochybujem ze to budu chciet za lacny peniaz odpredat-take briky ajtak nikto chciet nebude,akurat mozno rumuni bulhari a pod)
no vsetko bude zavisiet od toho ako dopadnu komunalne volby na jesen.. to bude pre nase mesto aj v oblasti dopravy velmi dolezity milnik..
Podľa nemenovaného Košického Deníka má linka 6 nečakane premávať v Trase DPMK - Terasa - Amfiteáter - Kuzmányho - Námestie Osloboditeľov a Stanica.
Linka 9 očakaváne v trase DPMK - Terasa - Amfiteáter - Komenského - Havlíčkova
Zvyšné zmeny sa dozvieme počas tohto týždňa
Okej chlapci este raz diky za cenne rady. Velmi ste mi pomohli.
Na informácie o tom ako fungujú električky existuje niekoľko youtube kanálov.
Toto je kanál jedného vodiča z Brna, ktorý tam okrem snímania jázd dáva aj zaujímavé technické info https://www.youtube.com/channel/UCcf_sQwtsPCFpceAP1Eo9lg/videos
Reakcia na: radovanxfx #82847:
ide cez A kabínu keďže tam je odpojovač
Reakcia na: P1X3L3310 #82846:
Týmto veciam ktoré sa týkajú elektrickej výzbroje chápem, skôr by ma zaujímalo kadiaľ presne putuje ten silový vodič v priestoroch električky až k motorom. Vstupuje cez strechu do vozňa a potom ktorou cestou sa dostane smerom k podvozkom ??? ....ide dole popri oknách alebo ide dole v tej otočnej časti alebo je ten kabel uloženy niekde za kabinou šofera električky ???
Reakcia na: radovanxfx #82845:
odpojovač, linkový stýkač, filtračný kondenzátor, pulzný menič, tlmivka....je tam toho
Reakcia na: P1X3L3310 #82844:
Ešte mám jednú otázku ohľadom prúdovej cesty. Chcem sa opýtať ak je situácia kedy KT8D5 odoberá počas jazdy napr. 800 A tak prúd je odoberaný pantografom na ktorý je napojený kablový vodič a ten vstupuje cez strechu do električky. Aká je jeho ďalšia cesta (toho prudovodiča) až smerom k hnacim motorom ??? Ten vodič ide poza kabínu vodiča električky a potom ide pod podlahou až k motorom ?? Alebo ako to je vlastne ?
Reakcia na: radovanxfx #82843:
záleží na okolnostiach, chod do KT a pozeraj na ampérmetre, každý ukazuje prúd 2 podvozkov naraz, čiže ak ukazujú oba 400A, voz berie 800A
Reakcia na: P1X3L3310 #82829:
Vďaka za odpoveď, a ešte by som sa chcel opýtať aký prúd odoberá KT8D5 v prípade že už je električka rozbehnutá a len udržiava svoju rýchlosť napr. 30 km/h alebo 40 km/h ???
Reakcia na: S499.1023 #82841:
Už dlhšie nie
Reakcia na: Troll #82836:
Ešte stále legendárny Stankovič?
Reakcia na: cedin #82830:
k bodu b)
Vypraviť môžeš aj celú garáž, len či to je to pravé orechové... Najkritickejšie obdobie je od nástupu ráno, t.j. od nejakých 3:40 po ukončenie nočných služieb, t.j. do cca 8:00, čo je už záver špičky. Po 8:00 môžeš v prípade poruchy brať z vozidiel turnusovaných na nočáky, ak vozidlo ďalšiu noc nejde von, môžeš ho nechať odjazdiť komplet celodenku do konca.

k bodu d)
Poviem ti len toľko, že súčasný stav a najmä skladba skladba je absolútne nedostatočná a nerešpektuje ani samotnú skladbu bežnej výpravy. Paradoxne cez prázdniny máš väčšiu kapacitu zálohy, než cez dni školského vyučovania, hoci je výprava zoškrtaná.

k bodu e)
Na toto určite nie je nijaké písané, či nepísané pravidlo. Na 19ke predsa toť nedávno boli problémy, že spoje odchádzali z východiskovej zastávky s meškaním kvôli meškaniu z predošlého polkola. Keď sa vodiči sťažovali, tak najprv sa to vyriešiť "nedalo", o pár týždňov sa riešenie "zázračne" našlo.

A hej, prestávky. Jestvujú aj zvrhlosti typu prestávka v garáži. Teda keď to už nijako ináč nevyjde (alebo sa to ináč "nedá"), tak vodičovi-trhanárovi sa spraví povinná prestávka po príchode do garáže z ranného dielu služby. Výsledok? Vodič nijakú prestávku reálne nečerpá, určite nebude sedieť 15 minút vo vozidle a potom odíde domov.

Takisto nemôžeš, resp. by si nemal dávať prestávku polkolo po nástupe do služby. A naopak, nemal by si to robiť ani polkolo pred ukončením a ešte máš skupinu vodičov, ktorí budú nadávať aj na rozdelenie 30-minútovej prestávky na polovicu v rôznych časoch.

k bodu i)
Keby boli vodiči normálne zaplatený, ani by ich nenapadlo tieto veci riešiť. Kedysi bola skupina vodičov, ktorá robila výlučne len linku 19 a raz za čas na nich vyšla víkendová 10ka (t.j. kolo linka 10, kolo linka 36). Čo sa robilo? Nadávalo, lebo celý čas je zvyknutý robiť 19ku a raz za tri týždne, či koľko, mu vyšla tá desiatkotridsaťšestka a chudák musel pohnúť mozgom, či pod Ťahanovcami má teraz zabočiť na Mier alebo ísť rovno. Vodiči ostatných turnusov si vydupali premiešanie služieb, veď prečo oni musia robiť 5 liniek a iní robia dve či tri?! Teraz sú urobené veľké turnusy s periódou tuším 60 či koľko dní a nadáva sa zase. Lebo kalendár je potvora a holt služby vyplývajúce z CP nikdy nenaskladáš tak, aby každému vyšla zakaždým rovnaká porcia odpracovaného času a ešte aj rovnaký pomer liniek. A tak sa nadáva, že niekto robí prvé tri dni cyklu 15ku a posledný deň 17ku a "strašne ho to mýli". A potom nadávajú, že "ja robím viackrát ťažkú linku 19 a tamten ju má len raz za čas a robí ľahkú 10ku a 36ku". A takto by sa dalo písať absudrít do zajtra rána.

Okrem toho, ti vo výpočte chýbajú body j), k), l) atď. Ono dosť veľa záleží napríklad aj od toho, čo si objedná U.S.Steel na VZD. To tiež musíš zobehovať, lebo Šaca ti všetko neobslúži. A najhoršie je, že ti železiarne treba obslúžiť aj v čase, keď vrcholí mestská špička a vonku máš najvyšší počet vozidiel. A tak ďalej. Premenných je veľa.

A hej, Šaca. Tam sa tiež nadávalo, že majú strašne krátke výkony, tak sa im vymysleli prejazdy na 18ku a 51ku. A potom po skončení špičky hurá jalové kilometre z Košíc naspäť do Šace. Plus zo Šace samozrejme príde dízelsólo, zatiaľčo na 18 a 51 bežne jazdia elektronezmysly, čiže zabudni na nejakú typovú (kapacitnú) jednotnosť v rámci linky.

Takže otázka kto je tu pre koho je veľmi správna, len každý si ju zodpovie tak trochu po svojom. Keby mali vodiči robotu normálne zaplatenú a nemali by v turnusoch porobené fakt brutálne zvrhlosti, tak by sťažnosti buď neboli, alebo by na miesto mudrlantov čakal zástup desiatich ďalších ľudí, ktorí by tú robotu za taký plat a za nastavených podmienok robili bez podskakovania...
Reakcia na: cedin #82838:
Tedomov jazdí 8 kusov, presne ako je v katalógu....
Reakcia na: Troll #82836:
K „b“:
Asi to nebude celkom jedno, lebo keď je otvorená zadná brána vozovne od Moldavskej, vidno tam zo 5 odstavených Tedomov (zrejme dlhodobo).
Takže minimálne evidenčný počet autobusov 12 m by mi bol na dve veci...
Reakcia na: Rudyke902 #82834:
Problém pre 9, R2 a R8 na Alejovej bude zrejme ten, že aj keď sa niekde pod kruhový objazd určite dá umiestniť dočasná koľajová spojka, asi sa nedá vyrobiť rozumný prestupný bod najmä smerom na Terasu, čiže by ľudia museli pri prestupe prejsť peši 400 m a viac a to by nebolo dobré.
Aj keď v smere do železiarní by to nemuselo byť až také strašné, lebo tam je koľajová spojka napevno, takže obojsmerná električka by tam mohla pristaviť na vytvorenú dočasnú zastávku zhruba v rovnakej vzdialenosti od okraja kruhového objazdu ako na Alejovej - čiže v súčte prestup s cca 200 metrami pešej chôdze. Je to síce aj otázka napájania, ale to by sa asi dalo upraviť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.