svajciarsky Stadler zacal robit pre Ostravu briky https://ekonomika.idnes.cz/ostrava-tramvaj-firma-stadler-svycarsko-mhd-dpo-ft9-/eko-doprava.aspx?c=A180324_150929_eko-doprava_mpl tvarovo a kapacitne velmi podobne s nasimi variami, no na rozdiel od twt preliezok ovela lepsi komfort ,nizkopodlaznost ,klimatizacia, wifi a pod hlavne urcite nebudu tak poruchove, ako tieto twt preliezky.. toto je rozumna investicia.. velka skoda toho nakupu a vyhodenych eu penazi v KE, tych nakupenych lacnych taskentwagen srotov z 90 rokov sa uz teraz tak skoro a lahko nezbavime (aj keby prislo a vymenilo sa cele vedenie dpmk ci mesta-pochybujem ze to budu chciet za lacny peniaz odpredat-take briky ajtak nikto chciet nebude,akurat mozno rumuni bulhari a pod)
no vsetko bude zavisiet od toho ako dopadnu komunalne volby na jesen.. to bude pre nase mesto aj v oblasti dopravy velmi dolezity milnik..
no vsetko bude zavisiet od toho ako dopadnu komunalne volby na jesen.. to bude pre nase mesto aj v oblasti dopravy velmi dolezity milnik..
veteran
Vypraviť môžeš aj celú garáž, len či to je to pravé orechové... Najkritickejšie obdobie je od nástupu ráno, t.j. od nejakých 3:40 po ukončenie nočných služieb, t.j. do cca 8:00, čo je už záver špičky. Po 8:00 môžeš v prípade poruchy brať z vozidiel turnusovaných na nočáky, ak vozidlo ďalšiu noc nejde von, môžeš ho nechať odjazdiť komplet celodenku do konca.
k bodu d)
Poviem ti len toľko, že súčasný stav a najmä skladba skladba je absolútne nedostatočná a nerešpektuje ani samotnú skladbu bežnej výpravy. Paradoxne cez prázdniny máš väčšiu kapacitu zálohy, než cez dni školského vyučovania, hoci je výprava zoškrtaná.
k bodu e)
Na toto určite nie je nijaké písané, či nepísané pravidlo. Na 19ke predsa toť nedávno boli problémy, že spoje odchádzali z východiskovej zastávky s meškaním kvôli meškaniu z predošlého polkola. Keď sa vodiči sťažovali, tak najprv sa to vyriešiť "nedalo", o pár týždňov sa riešenie "zázračne" našlo.
A hej, prestávky. Jestvujú aj zvrhlosti typu prestávka v garáži. Teda keď to už nijako ináč nevyjde (alebo sa to ináč "nedá"), tak vodičovi-trhanárovi sa spraví povinná prestávka po príchode do garáže z ranného dielu služby. Výsledok? Vodič nijakú prestávku reálne nečerpá, určite nebude sedieť 15 minút vo vozidle a potom odíde domov.
Takisto nemôžeš, resp. by si nemal dávať prestávku polkolo po nástupe do služby. A naopak, nemal by si to robiť ani polkolo pred ukončením a ešte máš skupinu vodičov, ktorí budú nadávať aj na rozdelenie 30-minútovej prestávky na polovicu v rôznych časoch.
k bodu i)
Keby boli vodiči normálne zaplatený, ani by ich nenapadlo tieto veci riešiť. Kedysi bola skupina vodičov, ktorá robila výlučne len linku 19 a raz za čas na nich vyšla víkendová 10ka (t.j. kolo linka 10, kolo linka 36). Čo sa robilo? Nadávalo, lebo celý čas je zvyknutý robiť 19ku a raz za tri týždne, či koľko, mu vyšla tá desiatkotridsaťšestka a chudák musel pohnúť mozgom, či pod Ťahanovcami má teraz zabočiť na Mier alebo ísť rovno. Vodiči ostatných turnusov si vydupali premiešanie služieb, veď prečo oni musia robiť 5 liniek a iní robia dve či tri?! Teraz sú urobené veľké turnusy s periódou tuším 60 či koľko dní a nadáva sa zase. Lebo kalendár je potvora a holt služby vyplývajúce z CP nikdy nenaskladáš tak, aby každému vyšla zakaždým rovnaká porcia odpracovaného času a ešte aj rovnaký pomer liniek. A tak sa nadáva, že niekto robí prvé tri dni cyklu 15ku a posledný deň 17ku a "strašne ho to mýli". A potom nadávajú, že "ja robím viackrát ťažkú linku 19 a tamten ju má len raz za čas a robí ľahkú 10ku a 36ku". A takto by sa dalo písať absudrít do zajtra rána.
Okrem toho, ti vo výpočte chýbajú body j), k), l) atď. Ono dosť veľa záleží napríklad aj od toho, čo si objedná U.S.Steel na VZD. To tiež musíš zobehovať, lebo Šaca ti všetko neobslúži. A najhoršie je, že ti železiarne treba obslúžiť aj v čase, keď vrcholí mestská špička a vonku máš najvyšší počet vozidiel. A tak ďalej. Premenných je veľa.
A hej, Šaca. Tam sa tiež nadávalo, že majú strašne krátke výkony, tak sa im vymysleli prejazdy na 18ku a 51ku. A potom po skončení špičky hurá jalové kilometre z Košíc naspäť do Šace. Plus zo Šace samozrejme príde dízelsólo, zatiaľčo na 18 a 51 bežne jazdia elektronezmysly, čiže zabudni na nejakú typovú (kapacitnú) jednotnosť v rámci linky.
Takže otázka kto je tu pre koho je veľmi správna, len každý si ju zodpovie tak trochu po svojom. Keby mali vodiči robotu normálne zaplatenú a nemali by v turnusoch porobené fakt brutálne zvrhlosti, tak by sťažnosti buď neboli, alebo by na miesto mudrlantov čakal zástup desiatich ďalších ľudí, ktorí by tú robotu za taký plat a za nastavených podmienok robili bez podskakovania...