Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: P1X3L3310 #82846:
Týmto veciam ktoré sa týkajú elektrickej výzbroje chápem, skôr by ma zaujímalo kadiaľ presne putuje ten silový vodič v priestoroch električky až k motorom. Vstupuje cez strechu do vozňa a potom ktorou cestou sa dostane smerom k podvozkom ??? ....ide dole popri oknách alebo ide dole v tej otočnej časti alebo je ten kabel uloženy niekde za kabinou šofera električky ???
Reply on: radovanxfx #82845:
odpojovač, linkový stýkač, filtračný kondenzátor, pulzný menič, tlmivka....je tam toho
Reply on: P1X3L3310 #82844:
Ešte mám jednú otázku ohľadom prúdovej cesty. Chcem sa opýtať ak je situácia kedy KT8D5 odoberá počas jazdy napr. 800 A tak prúd je odoberaný pantografom na ktorý je napojený kablový vodič a ten vstupuje cez strechu do električky. Aká je jeho ďalšia cesta (toho prudovodiča) až smerom k hnacim motorom ??? Ten vodič ide poza kabínu vodiča električky a potom ide pod podlahou až k motorom ?? Alebo ako to je vlastne ?
Reply on: radovanxfx #82843:
záleží na okolnostiach, chod do KT a pozeraj na ampérmetre, každý ukazuje prúd 2 podvozkov naraz, čiže ak ukazujú oba 400A, voz berie 800A
Reply on: P1X3L3310 #82829:
Vďaka za odpoveď, a ešte by som sa chcel opýtať aký prúd odoberá KT8D5 v prípade že už je električka rozbehnutá a len udržiava svoju rýchlosť napr. 30 km/h alebo 40 km/h ???
Reply on: S499.1023 #82841:
Už dlhšie nie
Reply on: Troll #82836:
Ešte stále legendárny Stankovič?
Reply on: cedin #82830:
k bodu b)
Vypraviť môžeš aj celú garáž, len či to je to pravé orechové... Najkritickejšie obdobie je od nástupu ráno, t.j. od nejakých 3:40 po ukončenie nočných služieb, t.j. do cca 8:00, čo je už záver špičky. Po 8:00 môžeš v prípade poruchy brať z vozidiel turnusovaných na nočáky, ak vozidlo ďalšiu noc nejde von, môžeš ho nechať odjazdiť komplet celodenku do konca.

k bodu d)
Poviem ti len toľko, že súčasný stav a najmä skladba skladba je absolútne nedostatočná a nerešpektuje ani samotnú skladbu bežnej výpravy. Paradoxne cez prázdniny máš väčšiu kapacitu zálohy, než cez dni školského vyučovania, hoci je výprava zoškrtaná.

k bodu e)
Na toto určite nie je nijaké písané, či nepísané pravidlo. Na 19ke predsa toť nedávno boli problémy, že spoje odchádzali z východiskovej zastávky s meškaním kvôli meškaniu z predošlého polkola. Keď sa vodiči sťažovali, tak najprv sa to vyriešiť "nedalo", o pár týždňov sa riešenie "zázračne" našlo.

A hej, prestávky. Jestvujú aj zvrhlosti typu prestávka v garáži. Teda keď to už nijako ináč nevyjde (alebo sa to ináč "nedá"), tak vodičovi-trhanárovi sa spraví povinná prestávka po príchode do garáže z ranného dielu služby. Výsledok? Vodič nijakú prestávku reálne nečerpá, určite nebude sedieť 15 minút vo vozidle a potom odíde domov.

Takisto nemôžeš, resp. by si nemal dávať prestávku polkolo po nástupe do služby. A naopak, nemal by si to robiť ani polkolo pred ukončením a ešte máš skupinu vodičov, ktorí budú nadávať aj na rozdelenie 30-minútovej prestávky na polovicu v rôznych časoch.

k bodu i)
Keby boli vodiči normálne zaplatený, ani by ich nenapadlo tieto veci riešiť. Kedysi bola skupina vodičov, ktorá robila výlučne len linku 19 a raz za čas na nich vyšla víkendová 10ka (t.j. kolo linka 10, kolo linka 36). Čo sa robilo? Nadávalo, lebo celý čas je zvyknutý robiť 19ku a raz za tri týždne, či koľko, mu vyšla tá desiatkotridsaťšestka a chudák musel pohnúť mozgom, či pod Ťahanovcami má teraz zabočiť na Mier alebo ísť rovno. Vodiči ostatných turnusov si vydupali premiešanie služieb, veď prečo oni musia robiť 5 liniek a iní robia dve či tri?! Teraz sú urobené veľké turnusy s periódou tuším 60 či koľko dní a nadáva sa zase. Lebo kalendár je potvora a holt služby vyplývajúce z CP nikdy nenaskladáš tak, aby každému vyšla zakaždým rovnaká porcia odpracovaného času a ešte aj rovnaký pomer liniek. A tak sa nadáva, že niekto robí prvé tri dni cyklu 15ku a posledný deň 17ku a "strašne ho to mýli". A potom nadávajú, že "ja robím viackrát ťažkú linku 19 a tamten ju má len raz za čas a robí ľahkú 10ku a 36ku". A takto by sa dalo písať absudrít do zajtra rána.

Okrem toho, ti vo výpočte chýbajú body j), k), l) atď. Ono dosť veľa záleží napríklad aj od toho, čo si objedná U.S.Steel na VZD. To tiež musíš zobehovať, lebo Šaca ti všetko neobslúži. A najhoršie je, že ti železiarne treba obslúžiť aj v čase, keď vrcholí mestská špička a vonku máš najvyšší počet vozidiel. A tak ďalej. Premenných je veľa.

A hej, Šaca. Tam sa tiež nadávalo, že majú strašne krátke výkony, tak sa im vymysleli prejazdy na 18ku a 51ku. A potom po skončení špičky hurá jalové kilometre z Košíc naspäť do Šace. Plus zo Šace samozrejme príde dízelsólo, zatiaľčo na 18 a 51 bežne jazdia elektronezmysly, čiže zabudni na nejakú typovú (kapacitnú) jednotnosť v rámci linky.

Takže otázka kto je tu pre koho je veľmi správna, len každý si ju zodpovie tak trochu po svojom. Keby mali vodiči robotu normálne zaplatenú a nemali by v turnusoch porobené fakt brutálne zvrhlosti, tak by sťažnosti buď neboli, alebo by na miesto mudrlantov čakal zástup desiatich ďalších ľudí, ktorí by tú robotu za taký plat a za nastavených podmienok robili bez podskakovania...
Reply on: cedin #82838:
Tedomov jazdí 8 kusov, presne ako je v katalógu....
Reply on: Troll #82836:
K „b“:
Asi to nebude celkom jedno, lebo keď je otvorená zadná brána vozovne od Moldavskej, vidno tam zo 5 odstavených Tedomov (zrejme dlhodobo).
Takže minimálne evidenčný počet autobusov 12 m by mi bol na dve veci...
Reply on: Rudyke902 #82834:
Problém pre 9, R2 a R8 na Alejovej bude zrejme ten, že aj keď sa niekde pod kruhový objazd určite dá umiestniť dočasná koľajová spojka, asi sa nedá vyrobiť rozumný prestupný bod najmä smerom na Terasu, čiže by ľudia museli pri prestupe prejsť peši 400 m a viac a to by nebolo dobré.
Aj keď v smere do železiarní by to nemuselo byť až také strašné, lebo tam je koľajová spojka napevno, takže obojsmerná električka by tam mohla pristaviť na vytvorenú dočasnú zastávku zhruba v rovnakej vzdialenosti od okraja kruhového objazdu ako na Alejovej - čiže v súčte prestup s cca 200 metrami pešej chôdze. Je to síce aj otázka napájania, ale to by sa asi dalo upraviť.
Reply on: cedin #82830:
Zopár tipov:
b) ak ťa nezaujíma úplne aktuálny stav (vzhľadom na poruchy a pod), tak na to ti postačí aj evidenčný stav vozidiel tu na webe... ?
i) lebo odborári. ?
Reply on: Rudyke902 #82834:
nevadí, za pár dni si na to zvykneš.
Reply on: Gabi93 #82827:
Gabi93 neverim že v useku Spoločenský pavilón - Važecka bude L9 nahradená v celej trase AD, neverim že DP "pustí busy" na Slanecku do kolón cež špičky ráno a poobede aby stáli v zápchach a "naberali meškania".. ale tak uvidíme.. počkáme na oznam ?
Reply on: 110mat110 #82828:
Čiže tím pádom by sa linka 9 rozdelila na 9A a 9B?
Reply on: 110mat110 #82828:
Som aj dúfal, že ich pustia cez vozovňu. Toto si nenechám ujsť. ?
Reply on: 381+383 #82823:
Terepin sa možno vyjadril trochu expresívnejšie, ale racionálne jadro to má - nakoľko za posledných pár rokov naozaj nebola jedna etapa výluky, kde by nebolo aspoň jedno riešenie, nad ktorým zdravý rozum zostáva stáť...

Zato táto reakcia bola vzorová - síce ja poznám všetky interné a externé mantinely a Vy nie, ale „viem, ale nepoviem“ a Vy kritizovať nesmiete, lebo Vy ich neviete... Ale „pome, ukáž sa...“.

Ja by som sa napríklad aj „ukázal“ (teraz cez sviatky by som na to aj mal čas), ale neviem:
a) koľko je dnes celková špičková výprava autobusov (vo veľkostnej skladbe),
b) koľko ks z každého veľkostného druhu je možné maximálne súčasne vypraviť,
c) koľko vodičov autobusov je dnes v práci cez školský, neškolský a voľný deň,
d) koľko z toho sú zálohy (opäť veľkostná skladba, ale aj špička vs. celý deň vs. noc),
e) koľko minút sa dáva na konečnú (okrem prestávok, čiže na meškanie + na prejazd konečnou),
f) čo všetko bude pre busy uzavreté resp. čo sa im sprejazdní naviac (otáčania cez koľaj),
g) možnosti dočasných zastávok (Zimný štadión, Idanská, Spoločenský pavilón, Bernolákova),
h) či retardér na Bernolákovej môže ísť opäť dočasne dole,
i) prečo by sa nemohli „zásadne meniť turnusové tabuľky vodičov“ (to kto je tu pre koho?).

Pretože mne sa zdá, že niekto si tu pestuje pocit výlučnosti a je alergický na kritiku. A pritom trvale praxou dokazuje, že až taký profík nie je...
A pritom ako vidím, prvé perly už sa rysujú - autobus za R2 po celej trase (prebytok vodičov autobusov?), linka 6 až na stanicu (prebytok peňazí na prevádzku MHD?)...

Ale s názorom, že desiatku netreba zatiahnuť k stanici, súhlasím (aj to večer je nezmysel).
Reply on: radovanxfx #82826:
niečo okolo 1250A max
Reply on: Rudyke902 #82825:
Predpokladam (ziadne info nemam), ze 6/9 po terase budu koncit v DPMK. Odtial NAD na zelezniky. Mozno cez Popradsku okolo Cassovie, mozno inakadial. Z jazera 9/R2 po Alejovu, na zelezniloch prestup na NAD. Mozno bude R2ka ako R1 nahradena na navozy cela NAD.

Rky na terasu cez DPMK, busy cez Bardejovsku a Bernolakovu k Steelke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.