Tam je to dost zname ze auta po tejto trati jazdia , elektrickova trat je na urovni vozovky cize po nej mozu auta za urcitych podmienok jazdit. Zvysok je vyskovo oddeleny.
Ako si to potom predstavuješ? Palice by tiež niekto musel nahodiť. Jednoduchšie by bolo postaviť sa pod drôty, vysunúť ten fras a nestaráš sa. Jaj aha, potom by sa nemohli zbaviť trolejbusov... Tak niekto dostal geniálny nápad, že sa bude s tými zázrakmi šachovať v hale.
Do áut by som ich neposlal. Koľko ľudí cestuje v úseku ktorý berieš za kľúčový ? Konkrétne v tom úseku ? Ak beriem 52 a R1 ako referenčné, podľa času je 52ka rýchlejšia o minútu. A potom príde špička, stratení cezpoľní zablokujú križovatku pri optime a čakáš. Ako som mnoho krat povedal, papier veľa znesie. Nepochybne, 56tka je rýchlejšia, ale iba v tomto úseku. Akonáhle sa priblížiš centru, nie len, že električky dobehneš, ale ak pokračuješ ďalej, tak ich aj obehneš. Ostatne to isté platí aj pri opačnej ceste, to meškanie ktoré s busom chytíš v kolóne či na semafóroch už nedobehneš nikde, električka týmto netrpí. Ja napríklad netvrdím, že treba odrezať Šacu od mesta, tvrdím len, že 52ku by som nahradil električkami, a terajšiu 52ku by som riešil prestupom. Ak ľuďom ponúkneš priamy spoj z mesta do Šace, ktorý ale pôjde mimo špičky raz za hodinu a zvyšok bude kryť električka, tak ver že do áut ich nedostaneš. Treba nájsť rozumný kompromis. 52ka takto ako je je hovadina, nikde inde vo svete by niečo takéto proste netolerovali. Ak bude dobrá ponuka tak bude aj dopyt. Ale keď je ponuka 15 minút zmeškaná, tak dopyt bude len sotva, z dlhodobého hľadiska. Ideálne by bolo potiahnuť trať do Šace.
A čo sa parciálnych trolejbusov týka, ja som jednoznačne za. Linky ako 16 a 27 určite, ale dali by sa takto riešiť aj zmeny trás stávajúcich trolejbusových liniek, napríklad potiahnutie 72ky na Mašu alebo časom keď sa oblasť okolo Heringeša rozostavia, tak potiahnuť jeden z nich namiesto Lingova tam. Okrem toho parciálny, baterkový trolejbus má nesporné výhody v tom, že ho neodstaví nejaká nehoda pre ktorú cez daný úsek neprejde a ani pri tom nezožerie svetovú zásobu ropy, ako to vedia duobusy. Osobne si myslím, že parciálny trolejbus je do rozrastajúceho sa mesta najvhodnejšie riešenie.
Načo pantograf? Stači obyčajná nabíjačka s káblom, nie vymýšľať nejaké nezmysly.
Parcialne trolejbusy by mali v Košiciach uplatnenie, o konkrétnych linkách tu však špekulovať nebudem.
Bratislavské 25 Tr i 30 TrDG majú pomocný pohon na základe naftového motora a generátora elektrického prúdu (Kirsch APU 100 DIPME = motor Iveco NEF + generátor).
V BA maju tie duobusy naftovy alebo baterkovy pohon?
Ja by som vseobecne nic na 2 trakcie nekupoval - vratane baterky + trolej. Ale tak no... sme v KE a mozeme si vybrat zo zlej a horsej moznosti.
Predstavit si ich utcite vieme viaceri. Duobusy (parcialne troliky whatewa) su najefektivnejsie ked maju stavu hore kopcom. Cize u nas by trebalo zatrolejovat Secovsku, Zelezniky, Podhradovu, vyjazd na KVP od nemocnice a podobne kopce. Potom by sme zistili, ze na mnohych miestach staci zatrolejovat len maly kusok naviac a mozeme tam pustit normalny trolejbus. To je v KE nepripustne.
Situaciu na jazere poznam len okrajovo, cize ccasy neviem.
Do sace chodim na kratkych busoch a tie maju jednoducho navrch. Aktualne JE bus rychlejsi od USS po SOSA. A kym nebude rozumne spravena rychlodraha tak ludi prestupom (dvoma ak zaratame aj 56) jednoducho posles do aut.
No ja tiež. Dokonca by som si vedel predstaviť na Lingove a na KVP, Kláštor nabíjať elektrobusy, ktoré by mali pantograf na streche ako sa skúšalo v Prahe. Konkrétne by sa to dalo na linkách 17,19,34,55,71 a 72
Keď už sme tu pri tejto téme, niektoré mestá skúšajú parciálne trolejbusy. Vedeli by ste si ich tu predstaviť? Síce pri súčasnom vedení dp a mesta asi nereálne,ale ja by som si vedel predstaviť na linkách 16,22,25,27
ked uz mas natahanu elektrickovu drahu tak ju treba vyuzivat, elektricka sa rozbehne rychlejse oproti cikulisu ktory najprv cuvne 2 metre a pri 50tke mas pocit ze ides aspon 180 a v cieli budes urcite rychlejsie
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rpopo
PS: Pridajte tu už konečne EDIT tlačídko.