Reakcia na: Isidor #8208:
"za rovnako nešťastné považujem košické zadávanie ručné prehadzovanie cieľov na konečnej zastávke"Tým som chcel povedať, že v Košiciach sa môže stať (a neraz sa stane), že vozidlo ide na konečnú s nesprávnym cieľom. Samotný systém obsluhy takéto nedokonalosti priam predurčuje. V prešove vozidlo s dispeljom R&G s nesprávnym cieľom ísť nikdy nemôže, lebo vodič na to nemá vplyv.
"bežne v pražskom buse nezaznie názov zastávky šiestich po sebe idúcich zastávok, lebo vodič zabudol stlačiť tlačídlo"
Uznávam - prehnal som. Opravujem -> bežne v pražskom bude nezaznie názov zastávky, lebo vodič zabudne stlačiť tlačidlo. Najväčším extrémom, ktorý som zažil, bolo neohlásenie šiestich po sebe idúcich zastávok.
Jedna vec je, že ako často k takému extrému dôjde, druhá vec je, že systém obsluhy ohlasovacieho zariadenia takéto extrémy vôbec umožňuje.
Re #8211 1018: Pýtaš sa, odpoviem Ti. Prešovkský cestujúci má hlásenie v každom voze, košický nie. Prešovský cestujúci je v prípade výlukovej trasy o zmene trasy informovaný akustickým hlásením, na Košičanov z kabíny pokrikuje vodič. Prešovský cestujúci má info o aktuálnom čase v každom voze, košický cestujúci nemá. Prešovský cestujúci má garanciu prešetrenia prípadu odchýlky od CP vodičom, košický takú garanciu nemá (99% odchýliek od CP je spätne nezistiteľných). A tak ďalej...

Vladimír
Re #8199 Isidor: Poprosil by som Ťa, aby si sa zdržal zbytočnej irónie, zvlášť ak (myslím) dobre vieš, že porovnávaš neporovnateľné. Samotné riadenie vozidla je niečo iné ako bezduché stláčanie nejakého tlačidla nespočetne veľakrát počas služby.
Hoci ide o vskutku jednoduchý úkon, zapojením vodiča do činnosti sa zvyšuje pravdepodobnosť omylu. Je to úplne pochopiteľné. Aj v supermarketoch, kde sú obrovské nápory zákazníkov je dnes už štandardom skener čiarových kódov, ktorý nablokuje zakúpený tovar automaticky. Povedal niekto, že predavačky sú tak málo inteligentné, že nevedia kód výrobku alebo priamo cenu nahadzovať do pokladne ručne? Nie. Akurát je možné predpokladať, že pri toľkých zadávaniach za deň sa môže priplichtiť nepríjemný omyl. Rovnako je to aj s vodičmi. Ja netvrdím (a nikdy som netvrdil), že vodiči sú nejaké stádo nevzdelaných volov. Samozrejme, že vodič stláčať tlačidlo pri každej zastávke môže. Ale zbytočne sa tým zvyšuje riziko omylu. Stačí, aby jeho pozornosť zaujala bezpečnosť chodca na zastávke a pod. a už môže na stlačenie tlačidla zabudnúť a cestujúci informáciu nedostane. Skrátka podľa mňa by taká vec ako ohlásenie zastávky, mala nabiehať bez zásahu vodiča.
Ohľadne narážok na prešovského vodiča už vôbec nechápem Tvoj provokačný tón, keďže ak verím Tvojej vlastnej logike, musím veriť, že odpoveď na položené otázky musíš tušiť aj sám. A tak len pre istotu uvediem, že v prípade, že nejakým nedopatrením systém nehlási aktuálnu zastávku, vodič má možnosť zastávku nastaviť správne ručne a systém bude od nej pokračovať ďalej už automaticky. V prípade nepravidelnosti má možnosť z automatického režimu sa vypnúť a ručne nahodiť inú linku a cieľ, prípadne v nových verziách systému R&G aj priamo nastaviť variant trasy pre automatické hlásenie zastávok na mimoriadnej trase mimo cestovného poriadku. Samozrejmosťou je možnosť vyhlasovania predvolených oznamov cestujúcim, o obchádzkach, technických poruchách vozidla, kontrole cestovných lístkov a pod.