Papyr:
Ano, spolupracoval som s DPMK uz aj predtym, tvorba grafikonov a externa vypomoc na Odbore Priprava dopravneho procesu (ex Odbor Dopravne sluzby).
Ostatny moj nazor je uplne totozny s Isidorom, nebudem sa opakovat. Ide o to vediet prijat objektivnu kritiku, ale aj (v Tvojom pripade) tu objektivnu kritiku vytvorit, aby objektivnou skutocne bola.
Ano, spolupracoval som s DPMK uz aj predtym, tvorba grafikonov a externa vypomoc na Odbore Priprava dopravneho procesu (ex Odbor Dopravne sluzby).
Ostatny moj nazor je uplne totozny s Isidorom, nebudem sa opakovat. Ide o to vediet prijat objektivnu kritiku, ale aj (v Tvojom pripade) tu objektivnu kritiku vytvorit, aby objektivnou skutocne bola.
Vladimír
Re #8199 Isidor: Poprosil by som Ťa, aby si sa zdržal zbytočnej irónie, zvlášť ak (myslím) dobre vieš, že porovnávaš neporovnateľné. Samotné riadenie vozidla je niečo iné ako bezduché stláčanie nejakého tlačidla nespočetne veľakrát počas služby.
Hoci ide o vskutku jednoduchý úkon, zapojením vodiča do činnosti sa zvyšuje pravdepodobnosť omylu. Je to úplne pochopiteľné. Aj v supermarketoch, kde sú obrovské nápory zákazníkov je dnes už štandardom skener čiarových kódov, ktorý nablokuje zakúpený tovar automaticky. Povedal niekto, že predavačky sú tak málo inteligentné, že nevedia kód výrobku alebo priamo cenu nahadzovať do pokladne ručne? Nie. Akurát je možné predpokladať, že pri toľkých zadávaniach za deň sa môže priplichtiť nepríjemný omyl. Rovnako je to aj s vodičmi. Ja netvrdím (a nikdy som netvrdil), že vodiči sú nejaké stádo nevzdelaných volov. Samozrejme, že vodič stláčať tlačidlo pri každej zastávke môže. Ale zbytočne sa tým zvyšuje riziko omylu. Stačí, aby jeho pozornosť zaujala bezpečnosť chodca na zastávke a pod. a už môže na stlačenie tlačidla zabudnúť a cestujúci informáciu nedostane. Skrátka podľa mňa by taká vec ako ohlásenie zastávky, mala nabiehať bez zásahu vodiča.
Ohľadne narážok na prešovského vodiča už vôbec nechápem Tvoj provokačný tón, keďže ak verím Tvojej vlastnej logike, musím veriť, že odpoveď na položené otázky musíš tušiť aj sám. A tak len pre istotu uvediem, že v prípade, že nejakým nedopatrením systém nehlási aktuálnu zastávku, vodič má možnosť zastávku nastaviť správne ručne a systém bude od nej pokračovať ďalej už automaticky. V prípade nepravidelnosti má možnosť z automatického režimu sa vypnúť a ručne nahodiť inú linku a cieľ, prípadne v nových verziách systému R&G aj priamo nastaviť variant trasy pre automatické hlásenie zastávok na mimoriadnej trase mimo cestovného poriadku. Samozrejmosťou je možnosť vyhlasovania predvolených oznamov cestujúcim, o obchádzkach, technických poruchách vozidla, kontrole cestovných lístkov a pod.