Reply on: Isidor #8209:
Podložených názorov tu IMHO odznieva dosť. Nič nie je čierno-biele. Všetko má svoje kladné aj záporné stránky, vrátane každej oblasti (každej prevádzky) MHD. A všetci sme si vedomí chýb, nedostatkov a príležitostí na zlepšenie v Košiciach. Avšak keď sa objaví niekto, kto začne hlásať extrémy, či už "U nás je to dokonalé" alebo "Vaša MHD je celá komplet 'debilná' a celé mesto vôbec" (obrazne povedané), tak niečo nie je v poriadku a dotyčnému rozhodne chýba triezve uvažovanie.Napísať "toto a tamto by mohlo fungovať lepšie, trebárs takto..." a "vaše slavne displeje BUSE su len dalsim z mnohych prejavov inteligencnej insuficiencie" JE rozdiel. Je z toho hneď cítiť postoj autora k druhej strane, buď rovnocenný alebo nadradený/pohŕdavý. Teda pevne verím, že nielen ja v tom rozdiel vidím. Existuje kritika konštruktívna a kritika pohŕdavá.
Obvyklú reakciu na "rýpanie" hádam veľmi dobre poznáš, koniec-koncov sám ju pestuješ ?. Otázka je len, kedy, ako a vďaka komu taká "výmena názorov" skončí...
Ak si myslíš, že Tvoje slová boli pochopené inak, než s akým úmyslom si ich písal, tak nad tým skús pouvažovať a nabudúce to vyjadriť inak. To platí pre nás všetkých.
Re #8210 pete.: LOL ? ťažká diagnóza. Prečítaj si to všetko ešte raz a pokojne...
A keď už sme pri tom, tak čo sa týka inteligencie, radšej sa spoľahnem na predsa len viac renomovanú spoločnosť ako iMHD - trebárs taká Mensa... ?
Vladimír
Re #8199 Isidor: Poprosil by som Ťa, aby si sa zdržal zbytočnej irónie, zvlášť ak (myslím) dobre vieš, že porovnávaš neporovnateľné. Samotné riadenie vozidla je niečo iné ako bezduché stláčanie nejakého tlačidla nespočetne veľakrát počas služby.
Hoci ide o vskutku jednoduchý úkon, zapojením vodiča do činnosti sa zvyšuje pravdepodobnosť omylu. Je to úplne pochopiteľné. Aj v supermarketoch, kde sú obrovské nápory zákazníkov je dnes už štandardom skener čiarových kódov, ktorý nablokuje zakúpený tovar automaticky. Povedal niekto, že predavačky sú tak málo inteligentné, že nevedia kód výrobku alebo priamo cenu nahadzovať do pokladne ručne? Nie. Akurát je možné predpokladať, že pri toľkých zadávaniach za deň sa môže priplichtiť nepríjemný omyl. Rovnako je to aj s vodičmi. Ja netvrdím (a nikdy som netvrdil), že vodiči sú nejaké stádo nevzdelaných volov. Samozrejme, že vodič stláčať tlačidlo pri každej zastávke môže. Ale zbytočne sa tým zvyšuje riziko omylu. Stačí, aby jeho pozornosť zaujala bezpečnosť chodca na zastávke a pod. a už môže na stlačenie tlačidla zabudnúť a cestujúci informáciu nedostane. Skrátka podľa mňa by taká vec ako ohlásenie zastávky, mala nabiehať bez zásahu vodiča.
Ohľadne narážok na prešovského vodiča už vôbec nechápem Tvoj provokačný tón, keďže ak verím Tvojej vlastnej logike, musím veriť, že odpoveď na položené otázky musíš tušiť aj sám. A tak len pre istotu uvediem, že v prípade, že nejakým nedopatrením systém nehlási aktuálnu zastávku, vodič má možnosť zastávku nastaviť správne ručne a systém bude od nej pokračovať ďalej už automaticky. V prípade nepravidelnosti má možnosť z automatického režimu sa vypnúť a ručne nahodiť inú linku a cieľ, prípadne v nových verziách systému R&G aj priamo nastaviť variant trasy pre automatické hlásenie zastávok na mimoriadnej trase mimo cestovného poriadku. Samozrejmosťou je možnosť vyhlasovania predvolených oznamov cestujúcim, o obchádzkach, technických poruchách vozidla, kontrole cestovných lístkov a pod.