Reakcia na: reparil #81468:
No, ja nie som od fachu, ale mám pocit, že zmysel tej na prvý pohľad absurdity vidím (a nik tu to podstatné nenapísal):Doteraz sa v slučke na Boženke 2 električky (napr. intervalová linka 7 a nepravidelná linka R4) predbehnúť nemohli (teoreticky cez slepú koľaj áno, ale to by bolo časovo, manipulačne aj bezpečnostne náročné).
Keďže slučku rozšíriť asi nevedeli, tak protismerným riešením sa ostrovčeky dali premiestniť do vnútra slučky, tým sa mohli zväčšiť oblúky a tak im tam vyšla aj druhá koľaj. A tým pádom tam bude možné predbiehanie električiek hocikedy a jednoducho. Myslím, že vďaka tomu grafikonistom aj dispečerom odpadne menší kameň zo srdca.
Zjem kefu, ak toto nebol pravý dôvod.
mi.v
Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.
Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.
Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
Keď sa slučka obratiska prekreslí, jej pochopenie sa zjednoduší