Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
toto mi krasne a uzasne pripomina kvalitku smradoduhy sudruha remetu zas raz spojeny komunizmus s modernizmom.. "uzasne" no comment.. ruky odtat tomu kto to schvaloval.. https://lh3.googleusercontent.com/-IQ7DTYoGbrA/WUGDy3rXf0I/AAAAAAAAlD4/hTrzA4UnjqcApLErxyOLcXNgPV_hD71twCHMYBhgL/s912/IMG_0052.JPG ?
Reakcia na: monoblok #81486:
Druhé T3 mali svojho vodiča na obsluhu dverí, rozhodne nie na záťahy do vozovne. Musíš si uvedomiť, kedy sa v Prahe začalo jazdiť mnohočlenne. Vtedy sa už nič neodpájalo.
A keby si sa chcel hádať, popíš mi, aké výhody by pre túto technológiu mala protismerná slučka.
Rád by som adresoval názory na slučky, ktoré tu odzneli.

Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.

Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.

Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
V 50tych rokoch este T3 ani nejazdili, ale obratiska uz existovali. S tym odpajanim nemas pravdu, odpojovalo sa to aj v obratiskach alebo v zastavkach pred vozovnou, kam sa nasledne T3 odpratali, na zaciatku mala kazda T3 svojho vodica a par ich bolo aj v pohotovosti vo vozovniach prave na to odstupovanie druhych voznov do vozovne, ale ani zdaleka vsetky ta nesli.
Reakcia na: monoblok #81484:
Čo to vykladáš za bludy? Ako by dvojkoľajné obratisko s protismernými koľajami zjednodušilo odstavovanie vlečniakov? A T3 v ČSSR NIKDY s vlečniakmi nejazdili. Ak "vlečniakom" nazývaš druhý voz súpravy, tak tie sa odpájali a pripájali výhradne pri vozovniach, kde bol k dispozícii manipulačný vodič, mechanik na zapojenie kábla mnohočlenu a hlavne bezpečný priestor na odstavenie vozňa.
Máš to v mojom príspevku nižšie vysvetlené, v čase po špičke sa mali vlecnaky odpojovat a jazdili by len sóla, pred špičkou by zase prišli cuvli po vlecnak a jazdili v súpravách cez špičku. Krátky čas sa to s T3 aj robilo, ale zrušilo sa to po krátkom čase.
Reakcia na: Bjorn #81482:
To by pridalo možnosť jazdenia v protismere. Akú by to pridalo výhodu? Píšete, že sa čudujete, že to nikomu pri projektovaní nenapadlo, ale ja ani teraz, po pochopení schémy koľají neviem, načo by to bolo dobré.
Nie, myslel som klasické obratiská s výjazdom na obe koľaje. Resp. na protismernú a následne spojkou na druhú koľaj. Obojsmerné sú naozaj zbytočné a nepraktické.
Tie smycky sa stavali hlavne v 50. rokoch, kedy sa uvažovalo o odstavovani vlecnakov mimo špičky, chvíľu to aj fungovalo, ale potom sa to zrusilo.
Reakcia na: mi.v #81478:
Pražské "dvojkoľajné" slučky s protismernými koľajami mi pripadajú ako momotina aj z hľadiska cestujúcich - prečo majú prebiehať medzi perónmi, ak chcú cestovať v spoločnom úseku? Našťastie to už pochopili aj v Prahe a takéto slučky sú pred vyhubením.
Reakcia na: veteran #81477:
Tiež som na to myslel. Petřiny: http://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041535

Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.

Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.

@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.
Reakcia na: mi.v #81476:
Predpokladám, že mal na mysli tzv. zatvorenú slučku, viď Sídliště Petřiny v Prahe.
Reakcia na: Bjorn #81475:
Čo tým presne myslíte, vjazdy/výjazdy na obe koľaje?
Reakcia na: veteran #81474:
Tak dala by sa tam vložiť ešte jedna úvraťová koľaj napríklad.

Mňa ale zaráža iná vec - prečo sa vjazdy/výjazdy na/z obratiska nerobia na obe koľaje? Áno, viem, nebolo to v projekte, ale prečo to nikomu nenapadlo?
Reakcia na: KVKV #81473:
Existuje iný spôsob na skapacitnenie obratiska aby sa nič nezbúralo a/alebo aby sa nijako nezasahovalo do šírky Watsonovej ulice (ani neviem, či je to vôbec ešte možné)?

Tvrdím, že nie.
Reakcia na: myslavcan #81472:
Aj ked to má zdanlivú logiku, je to hlúpe a nevhodné riešenie. Ako keby tie kolajové riešenia v Košiciach navrhoval niekto, kto niečo také nikdy nerobil a nevidel. Dokonca aj pražáci* sa prišli pozrieť na niektoré "čudá" , hlavne sa bavili na križovatke NMM a smyčke pri žst.
*/odborníci z dpp cez rekonštrukcie tratí.
Reakcia na: reparil #81468:
Lebo na "vnútornej" strane obratiska v stiesnených podmienkach jednoduchšie nakreslíš nástupné ostrovčeky. Tým pádom môžeš koľaje umiestniť až na okraj pozemku a tým zväčšíš polomery oblúkov. Stačí trochu logicky myslieť 🙂
Reakcia na: Dispecer #81467:
Príspevok bol o tom, že toť nedávno sa v médiách nejaký súdruh z magoriátu bil v prsia, že nedovolí ani meter novej rozkopávky na tratiach, kým nebude spojazdnená križovatka VSS. A predsa oni majú vždy pravdu,či...?
Reakcia na: reparil #81468:
Napríklad výhodnejšie polomery (väčšie) zátačiek.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.