Rád by som adresoval názory na slučky, ktoré tu odzneli.
Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.
Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.
Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
Slučky č. 1 a 2 sú zahrievacie kolo na pochopenie spôsobu zjednodušovania v nákrese.
Slučka č. 3 (protismerná, hlavne v Prahe) je to isté, čo slučka č. 2. Ako písali ostatní, nemá oproti nej žiadny prínos, má skôr nevýhody. Praktickejšie je postaviť č. 2.
Bjorn písal o vyústení slučky B. Němcovej na obe koľaje (nákres č. 4 ale hlavne č. 5), ktoré predstavujú zvláštne vedenie koľají, ktoré je podľa mňa v prevádzke nepotrebné. To by bolo na jazdu v protismere? Ale na rozdiel od železníc, v električkovej prevádzke sa po nesprávnej koľaji (to je železničiarsky termín) nejazdí.
mi.v
Ale na Boženy Němcovej by sa problém miesta vonkajších nástupných ostrovčekov takto nevyriešil. A navyše treba dvojnásobok nástupných/výstupných ostrovčekov, ak sú v slučke a nie pred ňou – viď linka vyššie.
Mne sa aktuálne použité riešenie vidí asi najlepšie možné na tom mieste. Navyše, doteraz som nepochopil, na čo sú dobré uzatvorené slučky. Klasické sa mi vidia praktickejšie.
@KVKV – zaujímalo by ma, na čom sa návštevníci z DPP zabávali v prípade NMM.