Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #79081:
Ale to, či vozidlo vybočuje z priechodového prierezu je dané aj tým, ako sú od seba vzdialené koľaje v zákrutách, resp. polomer zákrut samotných. Neviem sa dopátrať k tomu, aká je vzdialenosť podvozkov pri kĺbovej verzii Evičky a teda aký je tam rozdiel voči jej mladšej a kratšej sestre, teda nakoľko je to v tomto prípade obmedzujúce kritérium.
Reakcia na: Bjorn #79080:
čím je priestor medzi nápravami dlhší, tým viac vybočuje
Reakcia na: S499.1023 #79078:
A aký stred vybočuje pri jednočlánkovej električke?
Reakcia na: 110mat110 #79075:
SOR NB18.
Reakcia na: Bjorn #79074:
Zatiaľ čo keď podvozok umiestniš na čelo, bude ti to viac vybočovať v strede. Prečo asi myslíš, že sú tie články na 15T kratšie?
Reakcia na: Dispecer #79076:
Neviem, to, čo som písal bol komentár z leta 2014 k fotke toho vozidla na FB stránke časopisu Československý dopravák. Viac info som o tom nehľadal, ale bol o tom článok v ČS dopraváku 3/2014
Reakcia na: Mat123 #79058:
V Ostrave tuším je už vyše roka (aspoň podľa agentúrnych správ JPP), len k tým testom sa akosi stále nie a nie dopracovať, alebo už hej? ?
Reakcia na: S499.1023 #79072:
Ake vozidlo je vhodne na nizkokapacitne linky? Napr 2. Existuje nejaka alternativa k otocnemu podvozku?
Reakcia na: S499.1023 #79071:
Veď práve preto spomínam umiestnenie podvozkov, ktoré je ďaleko od čela vozidla. Obmedzuje to prejazdný profil v zákrutach, resp. vyžaduje takéto riešenie zúženým špicatým čelom. A okrem toho, to, že sa podvozok neumiestní pod kabínu vodiča, má za následok spomínané pódiá a cik-cak uličky v salóne.
Reakcia na: S499.1023 #79072:
A ja som len tvrdil, že:
1. Takú požiadavku považujem za hlúpu (resp. za snažiacu sa zamaskovať chronickú absenciu akejkoľvek údržby a tragické podfinancovanie dopravy, čítaj: Postaviť/kúpiť a humpľovať, pokým to ide, lebo bolo lacné).
2. Vozidlá, ktoré vzídu z takej požiadavky nepovažujem za 100% NP aj napriek vorschriftu (ktorý za istých okolností dáva ekvivalenciu medzi vozmi s podestami i bez nich).
3. Keď sa TaškentWagenTeamu podarí splniť požiadavku a voz bude bez podest, potom poviem, že je bezbariérový. A kedy sa tak stane a či vôbec niekedy v tomto smere porazia fyziku, to neriešim.
Reakcia na: veteran #79069:
No vidíš, že sa nakoniec zhodneme. Ja som predsa netvrdil, že jedine vozidlo s plne otočnými podvozkami je ono pravo. Ale že pri zadaní "jednočlánkové vozidlo, 100% NP, s plne otočnými podvozkami a kapacitne ekvivalentné T3" nič iné ako podestodróm nevymyslíš.
Reakcia na: Bjorn #79068:
Niečo o prejazdnom profile si niekedy počul? O vozidle trebárs Düwag GT8 Freiburg alebo GT8Z?
Staci pouzit zdravy rozum, mame podlahu a naraz z nej 30cm prekazka, ktora este vytrca do prechodu, schvalne kolko ludi o nu zakopne. Prave to je na tom najsmutnejsie, ze u nas sa kupi nejaka parodia na elektricku, lebo ju mozeme nechat jazdit po rozbitych tratiach, najlepsie si este zaplatit servis, aby ich stale daval do poriadku.?
Reakcia na: S499.1023 #79063:
No a sme doma ? Lenže v tunajších balkánskych pomeroch to bolo podané asi tak, že sa oplatí kupovať jedine električky so 100% otočnými podvozkami, lebo ktorékoľvek iné ničia trate. Ako keby električky so 100% otočnými podvozkami sa vznášali a ako keby sa mali koľaje používať minimálne 30 rokov až dokým sa nerozpadnú (košická bezúdržbovosť). V desiatkach vyspelých prevádzok sú hlupáci a v Košiciach sme ich zasa prešťali dômyselnosťou. A potom sa čudujme, že výrobky typu Vario a EVO sú tu doslova modlou...
Reakcia na: S499.1023 #79067:
To nijako neospravedlňuje nevhodné umiestnenie podvozkov. Celá konštrukcia veľmi silne odkazuje na Vario/K2, kedy sú podvozky až za prednými, resp. pred poslednými dverami, čím vzniká veľký previs, ale hlavne toľko spomínaný problém s podestami. O vskutku zaujímavom riešení rôznych dĺžok oboch článkov ani nehovoriac.
Reakcia na: Bjorn #79066:
EVO2 bolo vyvinutí na základe adresnej požiadavky DPML na 100% nízkopodlažné vozidlo so 100% otočnými podvozkami.
Reakcia na: S499.1023 #79065:
Pri podlahovej ploche ale rozdiel až 50% nebude.

Mimochodom, EVO1 vychádza z EVO2 a nie naopak, ako som sa dočítal. Takže blbé technické riešenie podvozkov nie je z dôvodu obmedzenia pôvodnej kratšej predlohy, ale bolo tak navrhnuté od začiatku.
Reakcia na: Bjorn #79059:
Jeden článok 15 T je dlhý 10 metrov.
Reakcia na: Mat123 #79058:
Nj vlastne, však to je ten prototyp pôvodne pre Toronto, potom sa ho pokúsili udať v Ostrave ale zdá sa, že neúspešne (lobby Schade + TWT).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.