Reakcia na: Sarko #770:
V schválenom územnom pláne mesta Prešov je odklon železničnej trate na Plaveč. Preložka zahŕňa zdvojkoľajnenie trate Prešov - Šarišské Lúky a výstabu dvojkoľajnej trate zo Šarišských Lúk tunelom popod Dúbravu až niekam za Veľký Šariš. Toto všetko je riadne schválené, projektovo vypracované a zahrnuté do územného plánu mesta Prešov. NAPRIEK TOMU v roku 1996 ŽSR elekrifikovali dnešnú jednokoľajnú trať v úseku Prešov - Plaveč, pretože reálne vyhliadke na realizáciu preložky trate sú v dnešných finančných podmienkach mizivé. Odvtedy prešlo 7 rokov, elektrické lokomotívy si do Plavča veselo jazdia a na výstavbe preložky sa ešte neskosilo ani len steblo trávy.Čo tým chcem povedať... Je to podľa mňa veľmi výstižná paralela k MHD Košice. Podľa mňa, za predpokladu, že pripravovaná rekonštrukcia ulíc je jedinou prekážkou výstavbe TR trate, niet dôvodu tieto trate nevybudovať (Žel. stanica, Hviezdoslavova). Tie komunikácie nebudú prestavované ani do roku 2010, ver mi! A ak sa raz v ďalekej budúcnosti mesto odhodlá radikálne prestavať predstaničný priestor, či Hviezdoslavovu ul., bude to stáť také nehorázne peniaze, že prekladanie TR trate bude absolätne bezvýznamnou finančnou položkou na zozname prác.
Ak toto mesto nepochopí, tak nevybuduje trolejbusový systém nikdy.
P.S. Dúfam, že lanovka z MMM na Furču už v územnom pláne nie je.
Vladimír
1. Myslím, že akusticky hlásiť cestujúcim prestup na iné linky je zbytočnosť. Ak chce DP takúto informáciu poskytnúť, môže ju zaradiť do vizuálnej informácie cez vnútorný displej. Ak by to tie všetky linky krákalo, tak by cestujúci začali asi rozbíjať reproduktory pri každej ceste centrálnou časťou mesta.
2. Ako už bolo písané v bratislavskom fóre, vetička "Nasleduje" pred názvom zastávky je veľmi nešťastná. V Žiline sa používa "Ďalšia zastávka", v Prešove a Košiciach "Nasledujúca zastávka". Môj názor v tejto veci je nemenný - ideálne by bolo "Nasleduje zastávka". Prečo? Oproti BA to má výhodu, že je cestujúcemu jasné, čo nasleduje a zároveň sa eliminujú jazykové nezmysly typu "Nasleduje Zemiakové sklady". Oproti ZA, KE a PO to prináša normálny oznamovací charakter vety a činnom rode. Ani sa žel. stanici sa predsa nehlási "v odrážkach", ale normálne.
3. Rozhlasové vysielanie, či akákoľvek hudba vo vozidlách MHD >> blbosť.
Re #718 Sarko: Aké typické a blízke DPMK. Električkovú trať na Masarykovej zrušili preto, lebo územný plán počítal o 20 rokov s výstavbou nadjazdu. Odvtedy však prešlo takmer 40 rokov a nadjazd nestojí, električka nepremáva. Preto ani nerozmýšľajme nad trolejbusom na stanicu, lebo tak reálne asi o 20 rokov bude radikálne priestor zastávky prestavaný (ach, nebesia, šak to budem už štyridsiatnik!)
Re #742 1018: Môžeš mi vysvetliť, prečo, ak má DPMK nedostatok kĺbových autobusov, objednal pre rok 2003 všetky možné typy autobusov, len nie kĺbové? Nerozumiem tomu.
Re #743 J: Neviem o tom, že by sa uvažoval o SU18 v Košiciach.